Navrom Shipyard Galați „înghite” Cernavodă Shipyard

Navrom Shipyard Galați „înghite” Cernavodă Shipyard
CNFR Navrom
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Companiile Navrom Shipyard Galați și Cernavodă Shipyard, ambele din cadrul Grupului Navrom, vor fuziona în vederea optimizării activității în domeniul reparațiilor și construcțiilor de nave.

Potrivit proiectului de fuziune, publicat recent în Monitorul Oficial, toate activele și pasivele societății Cernavodă Shipyard vor fi transferate către Navrom Shipyard, societatea absorbită urmând să se dizolve fără lichidare.

Proiectul de fuziune a fost întocmit în baza Hotărârii nr. 3 a Adunării Generale a Asociaților Navrom Shipyard din data de 19 martie 2020 şi în temeiul Hotărârii nr. 6 a asociatului unic al Cernavodă Shipyard din data de 3 noiembrie 2020.

Fuziunea dintre Navrom Shipyard şi Cernavodă Shipyard se realizează prin transferul întregului patrimoniu al societăţii absorbite către societatea absorbantă, cu majorare de capital social de 11.957.510 lei, prin raportarea activului net contabil al societății absorbite (Cernavodă Shipyard SRL) la raportul de schimb de 0,69997, reiese din proiectul de fuziune dintre cele două firme.

"Deoarece raportul de schimb este mai mic decât valoarea nominală a unei părți sociale la societatea absorbantă (de 10 lei/parte socială), iar capitalurile proprii ale societății absorbante sunt negative, nu se calculează primă de fuziune care să fie plătită de noii asociați pentru părțile sociale acordate de societatea absorbantă ca diferență dintre valoarea de emisiune și valoarea nominală a părților sociale", se precizează în proiectul de fuziune.

În urma fuziunii, Navrom Shipyard își va majora capitalul social cu suma de 11.957.510 lei, de la 9.109.500 lei la 21.067.010 lei, conform proiectului de fuziune.

Conform datelor CNFR Navrom, activitatea de bază a şantierului Cernavodă Shipyard este de reparaţii barje, remorchere, împingătoare, dar şi activităţi de construcţii noi (capace de barje, corpuri de nave noi, pontoane, pasarele de acces la navă, greifere etc.). Şantierul naval este amplasat pe malul drept al Dunării, la km 298, la extremitatea dunăreană a Canalului Dunăre - Marea Neagră. Are ieşire la apă în acvatoriul portului Dobroport prin cala de ridicare-lansare nave. Cernavodă Shipyard, cu un număr mediu de aproape 60 de angajați, a închis anul 2020 cu o cifră de afaceri de 11,74 milioane de lei și un profit net de 60.160 de lei, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, după ce 2019 a fost încheiat cu o pierdere de 1,44 milioane de lei.

Navrom Shipyard Galați oferă servicii de reparaţii ale navelor propulsate şi nepropulsate, construcţii şi amenajări nave fluviale propulsate şi nepropulsate, lucrări de andocare în propriile docuri, diagnoză şi soluţii tehnice, design naval, reparaţii şi recondiţionare pentru piese şi echipamente navale, intervenţii tehnice la navele aflate în diverse puncte pe sectorul românesc al Dunării. Navrom Shipyard, cu 180 de angajați, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 27,07 milioane de lei, dar a înregistrat pierderi de 9,55 milioane de lei. De asemenea, anul 2019 a fost încheiat cu pierderi de 2,1 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 17,72 milioane de lei.

Citit 3385 ori Ultima modificare Miercuri, 25 August 2021 18:40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.