„Anul acesta mergem mult mai bine”

„Anul acesta mergem mult mai bine”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Romportmet şi-a dublat deverul! * Totuşi, directorul Ochialbescu se teme pentru dependenţa de Combinat… *

Administraţia Porturilor Dunării Maritime nu simte criza! Mai mult, anul acesta se poate lăuda chiar cu creşterea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a volumului mărfurilor tranzitate, a declarat într-o conferinţă de presă Mihai Ochialbescu, directorul APDM.

„Faţă de anul trecut, anul acesta mergem mult mai bine. Aş putea spune chiar că la noi criza nu se simte. Singurul lucru care mă pune pe gânduri este faptul că, în Galaţi cel puţin, 90 la sută din marfă vine în continuare pe Combinat, prin Romportmet”.

Managerul se teme de dependenţa faţă de un singur client major: „Acum nu este un lucru rău. Rău va fi în momentul în care Romportmetul, din anumite motive, nu va mai funcţiona, sau Combinatul nu va mai funcţiona şi atunci o să trebuiască să ne punem întrebări”, suflă în iaurt directorul.

Astfel, de la începutul anului, în Romportmet au intrat două milioane de tone materii prime pentru Combinat, faţă de numai un milion de tone, anul trecut.

Criză? Tulcea - de 16 ori mai multă marfă!

Situaţia Galaţiului nu e singulară: şi portul Tulcea merge mai bine, pentru că acolo „combinatul de alumină a început să funcţioneze şi, dacă anul trecut aveam un trafic de numai 50.000 de tone pe tot portul Tulcea, acum avem un trafic de aproape 800.000 de tone.

Şi în portul Brăila traficul de mărfuri a crescut cu 30 la sută faţă de anul 2009. „Aspectele acestea, din punctul meu de vedere, nu arată neapărat o criză. Adică sunt şi sectoare în care se lucrează destul de bine”. Deci, economia iese din criză şi Guvernul nu ştie?

APDM are cu ce!

APDM „e posibil să nu fie afectat” de reducerea salariilor, deşi este companie de stat. Profitul acestui an este „destul de serios”, dar nu se fac angajări, personalul fiind „destul de redus”.

Profitul se duce în investiţii, nu în salarii: „Administraţia Portului, în momentul de faţă, are venituri, îşi pregăteşte lucrările pentru reabilitarea diverselor dane pe care trebuie să le facem” - a mai spus managerul.

Cum… găina cu ouă de aur trebuie hrănită, Ochialbescu a precizat ca prioritar faptul că Romportment trebuie „să nu ducă lipsă de nimic şi să se vină în continuare cu marfă şi să nu li se spună că nu are dană, că nu sunt danele bune, că nu au adâncimi sau că nu au locuri de acostare!”.

Se va mai interveni „neapărat” în Portul Docuri gălăţean pentru asigurarea unei adâncimi bune în bazin. Anul trecut adâncimea nu a fost suficientă şi operatorii au solicitat APDM lucrări de dragare.

Peste 200.000 de tone de cereale sunt previzionate să tranziteze în acest an prin acest port, după ce anul trecut 170.000 de tone a trebuit să fie încărcate în ciuda adâncimii prea mici care a incomodat accesul navelor de transport.

Directorul APDM crede că este foarte bine să crească traficul de mărfuri şi în afară de cel pentru Combinat. Mai ales că, spune managerul, Metaltrade are în plan să construiască câteva noi silozuri.

Şi „dacă pierdem şi segmentul cereale, cum am pierdut şi segmentul lemnărie, e mare păcat!”

Citit 1927 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.