ANAF nu va mai lua în considerare „hârtiile” depuse de firmele gălățene

ANAF nu va mai lua în considerare „hârtiile” depuse de firmele gălățene
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Firmele gălățene și persoanele fizice autorizate mai au la dispoziție o săptămână pentru a se înscrie în Spațiul Privat Virtual (SPV), o atenționare în acest sens fiind lansată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Contribuabilii care vor merge pe vechea variantă, ”pe hârtie”, și nu se înscriu până pe 1 martie a.c. în serviciul SPV nu vor mai putea să își exercite atribuțiile fiscale, cu toate consecințele care decurg de aici.

Reamintim că obligația înscrierii contribuabililor în Spațiul Privat Virtual a fost introdusă pentru firme și pentru PFA-uri prin OG nr.11/2021 și se dorește a fi un pas important în digitalizarea relației dintre plătitorii de taxe și ANAF. Practic, de la 1 martie, organele fiscale vor comunica doar electronic cu agenții economici, doar prin intermediul SPV.

Miza este extrem de mare la nivelul Galațiului, dacă este să ne gândim că, potrivit datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului, în județul nostru, la sfârșitul anului 2022, erau activi în mediul de afaceri 29.125 de agenți economici, din care 7.872 erau persoane fizice autorizate, iar 21.253 figurau ca persoane juridice.

”În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric (imprimat pe hârtie – n.r.), nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță”, se precizează într-un comunicat de presă ANAF.

Drept urmare, organele fiscale recomandă contribuabililor ”să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual, până la data de 1 martie 2022, pentru a evita efectele negative care pot apărea în situația în care un document trebuie depus într-un anumit termen”.

Altfel spus, agenții economici gălățeni care nu vor utiliza Spațiul Priva Virtual și vor merge pe vechea formulă a depunerii documentelor în format fizic riscă, de exemplu, să piardă dreptul de a beneficia de o facilitate fiscală sau, mai rău, pot fi amendați pentru neîndeplinirea obligațiilor fiscale în conformitate cu normele în vigoare.

ANAF reamintește că Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie etc. Principalul avantaj al SPV este că, prin utilizarea acestuia, sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.

”Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă”, precizează ANAF.

Informații suplimentare cu privire la înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține, printre altele, accesând portalul ANAF, la secțiunea ”Servicii Online”.

Citit 3418 ori Ultima modificare Marți, 22 Februarie 2022 15:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.