"Regii asfaltului" de la Golden Blitz au pierdut contractul din Portul Galați

"Regii asfaltului" de la Golden Blitz au pierdut contractul din Portul Galați
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Oferta asocierii conduse de Euro Construct Trading 98 - singura depusă în cadrul licitației derulate de APDM Galați pentru Etapa 1 din proiectul "Platformă Multimodală Galați" (PMG) - a fost respinsă, din cauză că nu s-a calificat din punct de vedere tehnic. În aceste circumstanțe, APDM Galați va trebui să reia pentru a șaptea oară această licitație, în încercarea de a găsi un constructor pentru aceste lucrări.

În cazul proiectului PMG - Etapa 1 - "Modernizarea infrastructurii portuare", miza consta în lucrări în valoare de 179,4 milioane de lei, contractul fiind râvnit de Euro Construct Trading 98, firmă controlată de oamenii de afaceri Sorin Vulpescu și Dan Beșciu, nimeni alții decât patronii de la Golden Blitz, "regii asfaltului" din timpul președintelui Traian Băsescu.

"Oferta celor de la Euro Construct Trading 98, la faza tehnică, este foarte subțire. Nu au depus documente, fie au fost incomplete - e vorba de vreo 20 de documente în total, astfel ca oferta lor să fie una conformă. Drept urmare, decizia Comisiei care a făcut evaluarea tehnică a fost de a respinge oferta. Au termen 10 zile pentru a contesta, eventual, această decizie... În aceste condiții, dat fiind faptul că a fost, din păcate, singura ofertă depusă, s-a ajuns la anularea licitației, urmând ca procedura să fie reluată, dacă nu se depune contestație, undeva în cursul lunii martie", ne-a declarat directorul general al APDM Galați, Alexandru Șerban.

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", potrivit datelor înscrise pe SEAP, în licitația derulată de APDM Galați, Euro Construct Trading 98 a fost reprezentată de Dan Beșciu. Din 2014, acesta este cercetat de DIICOT pentru "țepe" de aproximativ 7 milioane de euro în contractele cu bani publici de la CNADNR și CFR, aflate în subordinea Ministerului Transporturilor. Acest dosar nu a fost închis nici în ziua de azi de DIICOT, deși au trecut mai bine de şapte ani de la deschiderea anchetei. Ce s-a făcut public până în prezent este că în dosar este începută urmărirea penală faţă de 92 de persoane şi că ancheta este încă în desfăşurare.

Dincolo de asta, în 2018, Euro Construct Trading 98 a intrat în insolvență din cauza unor datorii către furnizori ce aveau o valoare de nu mai puțin de 371 milioane de lei.

Asocierea Euro Construct Trading 98 (leader), Rostdorstroy, Saga Logistics Management, având ca subcontractați și companiile Sorchiv Gaz, Manro SRL și Dewatering & Silent Piling SRL, a depus o ofertă și pentru licitația derulată de APDM Galați - PMG - Etapa 2 - "Modernizarea infrastructurii rutiere din zona platformei multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară", valoarea estimată a contractului fiind de 68,71 milioane de lei. Pentru aceste lucrări a mai fost depusă, însă, o ofertă, din partea asocierii Tancrad (leader), Citadina 98, Oldroad Construct, Lemacons, având ca subcontractori Arcada Company și Gazterm Proiect SRL. Pentru PMG - Etapa II, evaluarea tehnică și financiară se află încă în curs de derulare.

Cele două licitații lansate de APDM Galați au fost cu clauză suspensivă, fiind condiționate de aprobarea spre finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Aceste licitații vin după ce devizele de lucrări din cadrul proiectului platformei multimodale au fost reactualizate. Precedentele licitații au rămas fără ofertanți, din cauza subfinanțării, existând și presiunea respectării termenelor asumate pentru obținerea fondurilor europene.

Pentru deblocarea proiectului, în cazul Etapei 1 s-a renunțat la finanțarea prin CEF și s-a trecut la recalcularea proiectului în vederea depunerii unei noi finanțări prin POIM. În cazul Etapei 2, care a fost din start depusă pe POIM, s-a trecut la recalculare, dar și în acest caz este nevoie de aprobarea surselor de finanțare suplimentare.

Citit 6304 ori Ultima modificare Sâmbătă, 26 Februarie 2022 01:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.