Calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați, redeschisă! DETALII

Calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați, redeschisă! DETALII
Sursa foto: SRCF Galați
Evaluaţi acest articol
(27 voturi)

Mai vin și vești bune în această perioadă tulbure. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat redeschiderea, joi dimineață, a liniei ferate cu ecartament larg din Portul Galați, mai înainte de termenul de 60 de zile asumat de CFR Infrastructură pentru finalizare.

„Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat. Din acest moment, trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fără a mai avea nevoie de transbordare la frontieră. Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, a afirmat Grindeanu.

Pentru repunerea în funcțiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie de lucrări specifice. Au fost înlocuite 780 de traverse din lemn speciale de 2,80 m și 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată. Au fost înlocuite 5,382 de tone de material mărunt de prindere, s-a făcut completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă și executarea burajelor tehnologice.

Câte șapte vagoane pe rând

Redeschiderea liniei cu ecartament larg, după ce a fost lăsată în paragină de 22 de ani, nu înseamnă automat că trenurile cu cereale din Ucraina vor și începe imediat să sosească la silozul din Port Docuri. „Operatorul portuar nu prestează decât serviciile de depozitare în siloz și manipulare a mărfurilor, pentru a le transborda pe nave. Trebuie acum ca partea ucraineană să se arate interesată de posibilitatea aducerii cerealelor pe această nouă rută, de cale ferată, iar traderii să încheie contracte. Capacitatea silozului nu permite decât operarea a câte șapte vagoane o dată, deci trenurile cu cereale care vor veni vor trebui împărțite pe loturi de câte șapte vagoane. Oricum, redeschiderea liniei ferate cu ecartament larg este un pas extrem de important pentru reluarea traficului de mărfuri dintre punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova și portul gălățean”, a declarat pentru „Viața liberă” Marcela Daniela Costea, directorul general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați.

CFR Infrastructură menționează că echipele sale de lucrători feroviari continuă reparațiile la linia CF Galați Mărfuri - Port Docuri – Siloz, în lungime de 1,16 km, cu ecartament normal, începute pe 4 iulie 2022.

Citit 2807 ori Ultima modificare Luni, 11 Iulie 2022 00:16

3 comentarii

  • postat de macarie banu
    Joi, 07 Iulie 2022 17:21
    95.76.3.***
    sa le fie de bine.......dar scade Dunarea....rau de tot,nu asa.....
    0
    1
    Raportează
  • postat de Dax
    Joi, 07 Iulie 2022 16:23
    89.39.81.***
    In poza se vede ca liniile sunt doar dezgropate.. Mai sunt si alte fotografii ? Nu putem fi carcotasi pana la capat daca n-avem detalii de care sa ne legam. " Fiti profesionisti, ce mama dreacu ! " :))
    0
    3
    Raportează
  • postat de magis
    Joi, 07 Iulie 2022 12:47
    89.121.200.***
    Daca e redeschisa, de ce azi inca se lucreaza la linie, pe linga gardul Intfor, la traversarea strazii Garii nr.8 si la intrarea in Docuri?
    Se da de zor la lopata, se caleaza linia, samd.
    Iar se raporteaza taieri de panglici inainte ca lucrarea sa fie gata? Iar "mintiti poporul cu tembelizorul"?
    ...lupul isi schimba parul, dar naravul ba!
    0
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.