Taxa auto creşte din nou

Taxa auto creşte din nou
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Cu toate că numărul maşinilor înmatriculate de români în Bulgaria creşte vertiginos, cu toate că a ajuns aproape o rutină procedura de a da statul în judecată pentru a nu mai plăti sau pentru a recupera taxa de poluare, ministrul Mediului a hotărât că taxa de poluare este prea mică şi va fi majorată din 2011.

Probabil nimeni  nu i-a spus domnului Borbely  că e ministru în Guvernul României şi nu în cel al Bulgariei, spre al cărei buget dirijează banii românilor obligaţi să îşi înmatriculeze maşinile acolo.

„Nu avem nevoie de maşini second-hand aduse în România şi după aceea să mai şi dăm bani ca să le casăm. Cu alte cuvinte, probabil că vom avea o taxă mai mare pentru maşinile vechi şi care poluează mai mult şi vom analiza taxa în ceea ce priveşte maşinile noi, care sunt performante, care sunt Euro 5", a declarat ministrul Mediului. 

Dar oare nu avem nevoie nici de banii românilor care plătesc taxe şi impozite la bugetul de stat al Bulgariei? Oare, având în vedere fenomenul acestor înmatriculări, putea exista o măsură mai aberantă decât majorarea taxei de primă înmatriculare sau, mă rog, de poluare, cum îi mai spune acum?

Poate nu ar strica o altfel de abordare a problemei: maşini cât mai multe înscrise în România, cu o taxa mai mică. Mai puţini bani, de la mai multe persoane, este mult mai bine decât deloc, nu-i aşa domnule Borbely? Dacă tot ne văităm că la buget nu există bani... Dar mai bine să dăm bani bugetului din Bulgaria! 

Să nu credeţi că grija pentru mediu are vreo legătură cu ce se întâmplă la ministerul domnului Laszlo Borbely, pentru că, dacă ar fi avut, s-ar fi făcut ceva în această direcţie cu banii încasaţi de la cei care au fost păcăliţi de statul român şi au plătit taxa de poluare. 

Deci, oameni buni, deodată, chiar dacă poliţia încearcă să pună beţe în roate înmatriculării în Bulgaria, se pare că această este o variantă mult mai bună decât înmatricularea în România. Cu 500 de euro se înscrie orice maşină care are sub 160 CP, iar 600 de euro costă înmatricularea unei maşini mai puternice.

În acelaşi timp, domnului Laszlo Borbely îi propunem, dacă ţine cu adevărat la mediul înconjurător, să scoată de tot taxa de poluare şi să o înlocuiască cu obligaţia de a planta copaci. Cum aşa?

Simplu: vrei să înmatriculezi o maşină Euro 2 veche de zece ani, trebuie să faci dovada că ai plantat 50 de copaci; vrei să înmatriculezi o maşină Euro 1, atunci plantezi 100 de copaci, şi tot aşa. La câţi doritori de maşini second hand din străinătate sunt, am avea păduri supraetajate.

Citit 1030 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.