Axa navală Galaţi - Brăila - Rio de Janeiro

Axa navală Galaţi - Brăila - Rio de Janeiro
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Noul „El Dorado” al petrolului din Atlantic, luat cu asalt de navele de forţă proiectate de gălăţeni! * O navă specializată în asistenţa platformelor petroliere va fi livrată în Brazilia până la sfârşitul acestui an * O „navă-soră” şi-a văzut primele blocsecţii construite la Brăila *

Pentru navaliştii gălăţeni, Brazilia este pe cale să devină noul „El Dorado” în materie de arhitectură navală de vârf. Totul a plecat de la faptul că brazilienii au descoperit în Atlantic mari zăcăminte de petrol, unele dintre cele mai mari din lume, numai că acestea se află la adâncimi ce depăşesc 2-3.000 de metri!

Pentru a ajunge la „aurul negru” este nevoie de nave complexe, strict specializate pentru condiţiile acestea de operare. Aici au intrat în scenă şi navaliştii gălăţeni de la Ship Design Group, acestora revenindu-le sarcina de a proiecta unele dintre navele menite să ia cu asalt „reduta” Atlanticului.

„Graţie colaborării pe care o avem cu Grupul STX, ce deţine şantiere navale la Tulcea, Brăila, dar şi în Brazilia, am fost solicitaţi să proiectăm nave specializate în exploatarea petrolieră. Ultima astfel de colaborare se referă la proiectarea unei nave tip AHTS (Anchor Handling Tug Supply Vessel), destinată unor activităţi complexe precum ancorarea instalaţiilor de foraj sau acordarea de asistenţă pentru platformele petrolieră”, ne-a explicat Vasile Giuglea, managerul Ship Design Group.

Ştafeta navaliştilor

Aşa se face că, până la finele acestui an, la Niteroi, lângă Rio de Janeiro, va fi livrată prima navă destinată clienţilor brazilieni, un AHTS 300 TBP, adică o navă cu o putere de tracţiune la punct fix de 300 tone! Coordonatorul proiectului a fost chiar Ştefan Giuglea, fiul şi mâna dreaptă a managerului Ship Design Group.

„Este o navă care va fi folosită în special la ancorarea platformelor petroliere, punctele forte fiind puterea motoarelor şi echipamentul de tracţiune (vinciurile) capabile să execute misiunile cele mai dificile”, ne-a explicat Ştefan Giuglea.

Navele la cheie sunt, de altfel, punctul forte al firmei gălăţene, procesul de realizare al unei nave fiind urmărit pe partea de proiectare de la fazele de iniţial şi basic design până documentele de execuţie necesare şantierului care realizează navele.

Navă-soră cu „buletin” de Dunăre

Trebuie spus că nava pentru Brazila ce va fi livrată la sfârşitul acestui an nu este singura. Ea mai are o „navă-soră”,  aflată  într-o fază avansată de execuţie, livrarea acesteia fiind programată pentru anul viitor.

Elementul care o diferenţiază de prima este însă acela că brazilienii au fost atât de nerăbdători să intre în posesia noilor nave, încât, pentru a accelera procesul de producţie, o parte din corpul navei (partea de sub puntea principală) a fost executată la şantierul STX Brăila şi apoi transportată în Brazilia pentru continuarea lucrărilor. Axa navală Galaţi - Brăila - Rio de Janeiro via Ship Design Group şi STX are, de altfel, toate şansele să se dezvolte în viitor, dar fiind faptul că brazilienii sunt abia la începutul „goanei” după „aurul negru”.

Citit 2216 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.