Cum se fac declaraţii când codul de TVA este anulat

Cum se fac declaraţii când codul de TVA este anulat
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Galați reamintește că taxa pe valoarea adăugată (TVA) colectată în perioada în care codul de TVA este anulat se declară prin formularul 311, care se depune până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a intervenit exigibilitatea taxei, potrivit sursei citate. AJFP menționează că, prin OPANAF nr. 779/2024, a fost modificat formularul 311, în sensul introducerii căsuței „Declaraţie rectificativă ca urmare a unei notificări de conformare”.

„În cazul reînregistrării în scopuri de TVA, persoana impozabilă îşi exercită dreptul de deducere pentru achiziţiile de bunuri sau servicii efectuate în perioada în care a avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, prin înscrierea taxei în primul decont de taxă depus după înregistrare sau, după caz, într-un decont ulterior, chiar dacă factura nu cuprinde codul de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile.

După reînregistrarea în scopuri de taxă, pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii efectuate în perioada în care au avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, persoanele impozabile emit facturi în care înscriu distinct TVA colectată în perioada respectivă, care nu se înregistrează în decontul de taxă depus conform art. 323 din Codul fiscal.

Beneficiarii care achiziţionează bunuri şi/sau servicii de la persoane impozabile stabilite în România, cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA şi au fost înscrişi în Registrul persoanelor impozabile a căror înregistrare în scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal a fost anulată, nu beneficiază de dreptul de deducere a TVA aferente achiziţiilor respective, cu excepţia achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită şi/sau a achiziţiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul reînregistrării în scopuri de TVA a furnizorului sau a prestatorului, beneficiarii care au achiziţionat bunuri sau servicii în perioada în care acesta a avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat îşi exercită dreptul de deducere a TVA pentru achiziţiile respective, pe baza facturilor emise de furnizor/prestator, prin înscrierea în primul decont de taxă depus după înregistrarea furnizorului/prestatorului sau, după caz, într-un decont ulterior”, potrivit AJFP Galați.

Citit 1058 ori Ultima modificare Luni, 24 Iunie 2024 17:34

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.