Strada-n pradă - Au dispărut controalele de pe şosele

Strada-n pradă - Au dispărut controalele de pe şosele
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Ordonanţă cu efect întârziat * ISCTR – absent din motive de „organizare” * Liber la gabarit depăşit

Intrată în vigoare încă de pe 5 septembrie anul acesta, ordonanţa de guvern care înfiinţează Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier a produs efecte lente atât la nivelul selectării personalului, cât şi la cel al organizării teritorială şi la cel al intrării pe „drum drept” a operaţiunilor de control în trafic. În schimb, a produs un efect brusc şi necompensat de „vid de putere” pe şosele. Aceasta deoarece, de pe 4 decembrie, au încetat atribuţiunile de control ale Autorităţii Rutiere Române, Registrului Auto Român, pe partea de siguranţa transporturilor, autorizarea şoferilor profesionişti şi autovehiculelor, protecţia mediului, starea tehnică, dimensiunile şi masele autovehiculelor, dar şi ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în ceea ce priveşte deţinerea de rovignete, cu excepţia punctelor de trecere a frontierei.

Cum nu am reuşit să dăm de vreo urmă a activităţii ISCTR în zona Galaţi, am luat legătura direct cu Ministerul Transporturilor. Purtătorul de cuvânt, Laura Gafencu, nu ne-a putut da vreo relaţie referitoare la structura teritorială a ISCTR în zonă, nu ne-a putut indica vreun reprezentant al acestui nou creat inspectorat, cu excepţia inspectorului de stat şef recent numit, Mihail Cucliciu . Dar nici acesta nu a putut fi găsit fiindcă „abia i se amenajează biroul, nu are telefon fix, iar telefonul mobil nu i-l cunosc”, după cum ne-a precizat doamna Gafencu.

Nu ni s–a putut comunica decât că va exista o organizare pe opt regiuni a ISCTR, Galaţiul aflându-se însă într-o regiune despre care nu se ştie nimic în ceea ce priveşte centrul de coordonare, componenţa judeţeană sau măcar denumirea (!).

Practic, în situaţia actuală, oricine are interes să încalce legea, începând de la a conduce cu tahograful „aranjat”, cu o stare tehnică precară a autovehiculului şi până la a transporta sarcini mult peste sarcina maximă admisă, poate să o facă liniştit fiindcă sunt speranţe slabe, tinzând la zero, ca cineva să-i încurce „socotelile”.

Aşadar, controalele comune întreprinse de inspectorii ARR şi RAR, însoţiţi de binecunoscutele cântare şi cunoscute în limbajul staţiilor radio CB (Citizen’s Band) drept „capra cu trei iezi”, au toate şansele să lipsească de pe şosele în perioada Sărbătorilor, ba poate şi câteva zile după Anul Nou…

Citit 2981 ori Ultima modificare Joi, 15 Decembrie 2011 18:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.