Ministerul Transporturilor, în control la AFDJ

Ministerul Transporturilor, în control la AFDJ
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Liderul Sindicatului „Farul”, Ştefan Frunză, acuză existenţa unor contracte oneroase şi a unor „conducte” prin care se scurg banii AFDJ * „E al cincilea control într-un an”, afirmă directorul general Florin Uzumtoma

Începând de marţi, 4 octombrie, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi este „călcată” de corpul de control al Ministerului Transporturilor, lucru confirmat atât de liderul Sindicatului „Farul”, Ştefan Frunză, cât şi de directorul general al AFDJ, Florin Uzumtoma. Cei doi se contrazic, însă, atunci când explică motivele acestui control.

„Corpul de control a venit în urma sesizării depuse de noi la minister”, spune sindicalistul, în timp ce directorul general afirmă: „Nici vorbă. Sesizarea verificată e trimisă de un salariat al nostru, ni s-a spus şi numele lui de către cei veniţi în control”. Cert este că documentele de la AFDJ sunt luate la puricat de către echipa trimisă de minister.

Pierderi de 300.000 de euro la o navă?

„Sunt trei aspecte importante pe care, prin sesizarea noastră trimisă acum două săptămâni, le-am adus la cunoştinţa ministrului”, spune sindicalistul Ştefan Frunză. „În primul rând, am semnalat câteva «conducte» prin care se scurg banii de la AFDJ şi am arătat şi soluţii pentru stoparea acestui fenomen. În al doilea rând, am semnalat o serie de contracte oneroase, soldate cu pierderi mari pentru societate.

De exemplu, AFDJ îşi închiriază o navă cu 12.000 de euro pe lună, iar o firmă din Constanţa care o operează în această perioadă câştigă cel puţin 300.000 de euro pe lună (cam 150.000 de euro pe fiecare din cele două ture). Iar apoi, tot AFDJ trebuie să scoată banii pentru reparaţiile navei. Un calcul făcut pentru ultimii zece ani arată că AFDJ a plătit pentru reparaţii de aproximativ zece ori mai mult decât a încasat”, spune sindicalistul.

„Nu în ultimul rând, AFDJ a cheltuit mai mulţi bani decât era prevăzut în execuţia bugetară. De exemplu, în 2010, s-au dat 31 de miliarde de lei vechi ca plăţi compensatorii pentru cei 143 de salariaţi disponibilizaţi în decembrie. Aceşti bani nu erau cuprinşi nici în HG 313 (care cuprinde bugetul de venituri şi cheltuieli), nici în HG 807 (pentru BVC-ul rectificat). Cum n-au fost prinse în buget nici cele cel puţin două miliarde de lei vechi, acordaţi în 2011 aceloraşi foşti salariaţi pentru ore suplimentare”, încheie Ştefan Frunză.

„La sindicat e ca la biserică”

„Este al cincilea control pe care îl avem în decurs de un an, dar pe reclamaţii care au datat chiar şi din 2006 sau 2008, pe probleme de dragaj, de pilotaj şi aşa mai departe”, spune directorul general Florin Uzumtoma, care nu crede că sesizarea Sindicatului „Farul” stă la baza controlului din aceste zile. „Ştiţi cum e, la sindicat e ca la biserică. Când vor ajunge ei să conducă…”

„Dacă în urma controlului nu vor găsi nimic, cine plăteşte? Vorbim de delegaţii, de bani, de diurne. Vor plăti tot contribuabilii”, mai spune Florin Uzumtoma.

Citit 1854 ori Ultima modificare Joi, 13 Octombrie 2011 13:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.