Dacia riscă amenzi de sute de milioane de euro

Dacia riscă amenzi de sute de milioane de euro

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Din 2012, poluarea costă tot mai scump

<p>1,1 miliarde de euro. La atât se ridică totalul amenzilor pe care riscă să plătească Daimler, proprietarul mărcii Mercedes, pentru maşinile noi care vor fi vândute anul viitor, scrie cotidianul francez „Le Figaro”, făcând referire la noul prag de poluare stabilit de Comisia Europeană pentru maşinile noi, de 130 de grame de CO2 pe kilometru. Noile reglementări europene, care vor intra în vigoare în 2012, îi vor afecta masiv şi pe alţi mari producători auto europeni, printre care şi Dacia, aceştia riscând amenzi de sute de milioane de euro.<br />Valoarea stabilită de Bruxelles ca obiectiv european, de 130 de grame de CO2 pe kilometru, coroborată cu greutatea şi alţi factori tehnici, conduce la un prag de poluare pentru fiecare producător auto, prag care, dacă va fi depăşit, vor fi plătite amenzi. PriceWaterhouseCoopers (PwC) a făcut o simulare a sumelor pe care producătorii riscă să le plătească, comparând emisiile vehiculelor vândute anul trecut şi pragul care va fi aplicat anul viitor. Chiar dacă calculele sunt, momentan, doar teoretice, cifrele sunt enorme, iar producătorii de automobile trebuie să se concentreze pe scăderea poluării.<br />Conform clasamentului publicat de PwC şi preluat de money.ro, pe primul loc în topul perdanţilor va fi Daimler, proprietarul mărcii Mercedes, care ar trebui să plătească 2.000 de euro pentru fiecare maşină vândută, în total 1,1 miliarde de euro. Urmează Mazda şi Dacia, producătorii ambelor mărci de automobile urmând să plătească circa 1.800 de euro pentru fiecare maşină înmatriculată anul viitor.<br />Pentru a vă face o idee despre ce sancţiuni riscă Dacia, să spunem doar atât: conform site-ului Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România, în primele opt luni ale acestui an, Dacia a vândut în România peste 17.000 de maşini noi, ceea ce, „convertit” în amendă, ar însemna peste 31 de milioane de euro. Şi vorbim aici doar de România, şi numai de opt luni, nu de un an întreg.<br />Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă Jato în primăvara acestui an, Dacia este în top 5 al celor mai poluante maşini de pe continent, cu un nivel mediu al emisiilor de aproape 148 de grame de CO2 pe kilometru, în scădere cu patru puncte procentuale faţă de anul precedent. Cel mai „curat” model al mărcii este Sandero, cu emisii de doar 108 grame, iar cel mai poluant este în prezent SUV-ul Duster 4x4 cu motor pe benzină de 1,6 litri, care are emisii de 185 g.<br />Emisiile Dacia sunt depăşite numai de mărcile premium prezente pe piaţa europeană, precum BMW (153 g), Audi (153 g), Volvo (157 g) şi Mercedes-Benz (172 g).<br />Cea mai „verde” marcă de pe piaţa europeană este Fiat (123 g), urmată de Toyota cu 128 de grame.</p>
Citit 1040 ori Ultima modificare Duminică, 09 Octombrie 2011 15:27

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.