„Rabla”, frânată de criza financiară

„Rabla”, frânată de criza financiară
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Programul "Rabla", de înnoire a parcului auto, va deveni operaţional începând din luna martie. Astfel, proprietarii care vor renunţa la maşinile mai vechi de zeci pentru a achiziţiona una nouă vor primi o primă de 3.800 lei, faţă de 3.000 lei cât era anul trecut. De asemenea, a fost extins numărul de maşini care intră în acest program de la 40.000 la 60.000, ca o formă de susţinere a industriei auto.

Formule de criză

În ciuda extinderii facilităţilor, înnoirea parcului auto va întâmpina dificultăţi mai mari ca în anii precedenţi, cea mai mare problemă fiind generată, în opinia Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), de faptul că accesul la creditare este în prezent mai dificil. În aceste circumstanţe, nu este exclusă posibilitatea ca obiectivul de înlocuire a 60.000 de maşini vechi în acest an să fie ratat.

Pentru a contracara în parte dificultăţile, APIA a gândit o formulă prin care să fie permise, în cadrul programului „Rabla”, şi finanţările în leasing. Această formulă va fi discutată cu responsabilii guvernamentali, existând şanse de a fi introdusă în a doua parte a programului. La aceste noi variante se vor adăuga şi discounturile semnificative oferite de dealerii de automobile.

Statistici pe roate

Înmatriculările de automobile noi au scăzut cu 53,1 la sută în ianuarie, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, la 13.815 unităţi, iar înregistrările de maşini second-hand de import au coborât cu 52,2 la sută în perioada analizată, la 5.941 unităţi.

Scăderea înmatriculărilor de automobile noi are ca principale atât accesul mai dificil la credite şi reţinerea consumatorilor în a cheltui, cât şi starea de aşteptare în care au intrat clienţii, până la începerea programului "Rabla" şi definitivarea sistemului de calcul al taxei pe poluare auto.

Citit 1847 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.