E-business e sufletul comerţului!

E-business e sufletul comerţului!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Spaţiul virtual, noul El Dorado al comercianţilor * În magazinele online gălăţene, oferte de la ace, brice şi ibrice până la maşini şi aparatură high-tech * Platforme de comerţ pe toate gusturile şi pentru toate buzunarele… electronice *

În epoca reţelelor de socializare, a internetului şi a generaţiei  „cool”, spaţiul virtual devine noul El Dorado al afacerilor. „E-business e sufletul comerţului” – pare a fi deviza celor care au dus shoppingul pe internet.

Cumpărăturile electronice se multiplică de la o zi la alta. Numai în primele patru luni ale acestui an au fost rezervate 7.000  de noi domenii „.ro” pe internet, iar multe dintre acestea se vor regăsi sub forma cataloagelor de produse sau a magazinelor virtuale.

Peste 3 ani, potrivit proiecţiilor Asociaţiei Române a Magazinelor Online, comerţul online va fi triplu faţă de cel de astăzi şi ar putea însemna pe piaţa noastră afaceri de peste un miliard de euro! 

Clientul nostru, internetul nostru

Nici Galaţiul nu a rămas în afara circuitului virtual. De la ace, brice şi ibrice, până la cosmetice, haine de firmă, electronice sau chiar maşini, totul se găseşte pe internet.

„Costurile de susţinere a unui magazin virtual pot fi şi de zece la sută din cele ale unui magazin clasic. Nu mai eşti dependent de un anumit spaţiu, clienţii au acces la orice oră la produse. O platformă simplă, gen catalog, poate fi realizată şi cu câteva sute de euro, dar pentru un magazin online cu pretenţii, personalizat cu instrumente mai complexe se poate ajunge şi la sume de ordinul zecilor de mii de euro”, ne-a explicat Cirprian Buhosu, managerul ActiveMall, una din firmele gălăţene cele mai active pe segmentul magazinelor online.

Un magazin virtual are totuşi un „demaraj” ceva mai lent decât unul clasic. Actualizarea produselor, mentenanţa platformei de internet, promovarea în rândul clienţilor sunt câteva dintre problemele pe care un magazin online le presupune.

Şi mai este o problemă: încrederea clienţilor în site-urile de unde îşi fac cumpărăturile. Potrivit unui studiu GfK, 83 la sută dintre români au reţineri faţă de magazinele online din cauza problemelor de securitate la care se expun în momentul în care introduc datele de pe card.

Pe de altă parte, aceste temeri nu au neapărat un suport real. În 2010, rata tentativelor de fraudă pe piaţa românească a fost de doar 0,24 la sută din totalul tranzacţiilor. În plus, instrumentele de securizare a datelor devin tot mai performante.

Sau sunt soluţii simple, dar încă relativ puţin cunoscute la noi, precum conturile tip „PayPal” – „portofele virtuale”, conturi intermediare în care clientul bagă doar sumele de bani necesare tranzacţiilor curente, fără a mai expune datele de pe carduri.

Comerţ în expansiune

La nivelul Galaţiului, piaţa cumpărăturilor online este încă relativ tânără, dacă e să o comparăm cu Bucureştiul, Timişoara sau Iaşul, dar este într-o continuă dezvoltare. Se poate deja vorbi de câteva sute de firme locale care au un suport solid pe internet.

Piaţa IT şi cea a electronicelor, care se adresează în general unui public familiarizat cu instrumentele online este cea mai dezvoltată. Dar vin tare din urmă cosmeticele şi confecţiile, compensând în parte faptul că, la Galaţi, nu există nici la ora actuală un mall „adevărat”.  

Unul dintre magazinele virtuale care se pregăteşte să „atace” piaţa este şi www.livrariromania.ro, dezvoltat de ActiveMall, aflat deja în probe pe piaţa Galaţiului, şi care are ambiţia de a deveni un veritabil supermarket virtual.

Este un proiect în care s-au investit mai bine de 90.000 euro! Acest lucru a fost posibil graţie accesării fondurilor europene puse la dispoziţie prin POS Creşterea Competitivităţii Economice. În prezent, fie şi în probe, dar deocamdată numai pe piaţa din Galaţi, sunt disponibile 800 de produse, dar se doreşte a se ajunge la o gamă de cel puţin 5.000 de produse.

„Pentru asta am încheiat parteneriate cu mari furnizori. Metro este unul dintre cei de bază şi am optat pentru ei pentru că deja au un istoric comercial al pieţei gălăţene, cunosc foarte bine genul de produse şi preferinţele clienţilor de pe piaţa locală”, ne-a declarat Cirprian Buhosu.

Ideea celor de la ActiveMall este de a se adresa atât persoanelor fizice, „simplii cetăţeni” care doresc să achiziţioneze anumite produse, cât mai ales persoanelor juridice, precum restaurantele, cluburile şi chiar magazine clasice.

„În prezent, mulţi dintre patronii restaurantelor sau ai unor magazine îşi ocupă mult timp mergând personal să aleagă, să comande, să transporte anumite produse. Noi vom încerca să ne bazăm pe un adaos mic şi un rulaj mare, astfel încât aceste persoane să realizeze că au mai mult de câştigat dacă apelează la magazinul nostru virtual, decât dacă ar merge personal să se ocupe de aceste probleme”, a arătat managerul ActiveMall.

Dezvoltarea tot mai rapidă a magazinelor virtuale poate fi o oportunitate importantă pentru Galaţi.

Comerţul online se consolidează, iar în acest sens „cifrele” sunt relevante: dacă în 2008, de exemplu, în România valoarea medie a cumpărăturilor pe internet de încălţăminte şi îmbrăcăminte era de 177 lei, în prezent este de 232 lei, iar la cosmetice creşterea a fost de la 117 lei la 149 lei.

Altfel spus, shoppingul este prea… plăcut ca să dispară vreodată. Se schimbă doar formele, iar magazinele online sunt cele mai noi.

Citit 1332 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.