Campania Viaţă liberă – „Afaceri de top”: Cosmeticele de Galaţi au cucerit lumea!
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Campania Viaţă liberă – „Afaceri de top”: Cosmeticele de Galaţi au cucerit lumea!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Cu o cifră de afaceri de aproape 30 de milioane de euro, produsele grupului de firme Asil sunt exportate în 44 de ţări! * Ali Yildirir şi-a început afacerea de la o mică tarabă şi a ajuns astăzi să coordoneze nouă firme, cu peste 600 de angajaţi! * Criza a adus… dublarea capacităţilor de producţie şi creşterea numărului de clienţi!

Cine spune că din idei simple nu se pot face afaceri mari? Dezvoltarea firmelor din cadrul Asil Group este o dovadă în acest sens. Ali Yildirir, de loc tocmai din Izmir (Turcia), şi-a împlinit vocaţia de om de afaceri la Galaţi, iar după două decenii petrecute aici a devenit în multe privinţe mai… gălăţean decât mulţi gălăţeni! Domnul Ali a pornit la drum cu o mică tarabă cu bunuri de uz general şi a ajuns în prezent să conducă un grup format din nouă firme specializate pe producţia de cosmetice, detergenţi, articole de îngrijire personală, cu o cifră de afaceri totală de aproape 132 milioane de lei!

Mărci gălăţene cu renume

Tot timpul apar idei noi, idei de dezvoltare, de noi investiţii. Cele zece hale din apropierea Tuluceştiului, acolo unde sunt spaţiile de producţie şi depozitare ale Asil Group, în total vreo 21.000 mp, au devenit deja neîncăpătoare şi se are în vedere construirea unor noi hale. Perseverenţa şi răbdarea sunt, în opinia lui Ali Yildirir, calităţile care pun în mişcare o afacere. „Trebuie să ştii ce vrei. Noi asta ne-am propus: să crească firmele, mărcile să fie renumite şi să avem cât mai multă producţie. E ceva ce ne dorim să rămână şi, de ce nu, să rămână ca un exemplu”, ne mărturiseşte fondatorul grupului de firme Asil. Şi într-adevăr, firmă gălăţeană are cu ce se lăuda. Produsele sale nu numai că au cucerit o bună parte din piaţa internă, reţeaua de magazine CE Market fiind numai un exemplu, dar au devenit deja branduri internaţionale! Şerveţele „Gala”, cosmeticele „Senza” sau detergenţii „Mister Point” ajung prin intermediul marilor lanţuri de magazine în nu mai puţin de 44 de ţări! La asta contribuie şi faptul că, în colaborare cu parteneri străini, Asil Group şi-a deschis filiale şi în R.Moldova, Ungaria, Slovacia şi Turcia, iar pe viitor se doreşte deschiderea unor centre şi în Rusia, Grecia sau Spania. „Produsele noastre ajung în toată lumea. Din Europa - Spania, Germania, Franţa până în Africa, în Maroc, Tunisia şi chiar mai departe, în Orientul Mijlociu şi ţările arabe. Şi, de ce să nu o recunoaştem, e un lucru de mândrie pentru noi”, ne spune Ali Yildirir.

Întâi piaţa, apoi producţia

Strategia de dezvoltare a grupului de firme Asil a fost pe cât de simplă, pe atât de eficientă. „În primă fază am încercat să ne creăm o piaţă de desfacere prin comerţ cu produse de import. Apoi, după ce s-a format piaţa, acolo unde am avut posibilitatea am dezvoltat şi sectorul productiv. Sunt unele produse simple, care nici nu se făceau la noi. De exemplu, şerveţelele. De ce să le aduci de afară, când poţi să le produci aici? Sau, de o lună de zile, am început să producem şi bureţi de bucătărie. La fel, nimeni nu produce aşa ceva aici. Şi, din păcate, prea puţini au mai rămas în sectorul productiv, mai toată lumea merge mai mult pe comerţ, că este mai simplu să iei dintr-o parte şi să vinzi în alta”, ne spune domnul Ali. Nici măcar criza ce s-a declanşat în 2008 nu l-a speriat pe Ali Yildirir. „Orice criză ascunde în ea o oportunitate: s-a mai curăţat piaţa de firmele nesănătoase, unele preţuri au scăzut, au mai apărut noi pieţe. La început am avut şi noi unele dificultăţi, dar ne-am repliat, iar acum aproape că ne-am dublat producţia faţă de acum câţiva ani, iar numărul de angajaţi a crescut la peste 600 şi ne vom dezvolta în continuare”, ne spune managerul Asil Group. Diversificarea gamei de produse - companiile au un portofoliu de peste 1.000 de produse! - rulajul mare la preţuri rezonabile, creşterea continuă a exporturilor au fost elementele de bază în dezvoltarea afacerii. Pe viitor, Asil Group doreşte să-şi extindă producţia de detergenţi şi cosmetice şi să treacă şi la producţia de săpun solid. Dar aceasta este doar una dintre ideile pe care le are acum Ali Yildirir. „Sănătoşi să fim, că avem multe de făcut!”, spune el simplu, cu gândul deja la noile investiţii.

Citit 5307 ori Ultima modificare Miercuri, 01 August 2012 19:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.