INVESTIŢIE RATATĂ! Cum A PIERDUT Galaţiul 3.500 de LOCURI DE MUNCĂ, în favoarea Brăilei

INVESTIŢIE RATATĂ! Cum A PIERDUT Galaţiul 3.500 de LOCURI DE MUNCĂ, în favoarea Brăilei
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

* Brăila a câştigat duelul de atragere a unui investitor strategic


În urmă cu mai bine de un an, Primăria Galaţi anunţa că este în discuţii avansate cu o firmă japoneză, ce ar dori să vină în oraş şi să creeze peste 3.500 de locuri de muncă. Dacă discuţiile s-ar fi finalizat, una dintre cele mai mari companii japoneze, Yazaki Corporation, ar fi urmat să investească peste 40 de milioane de euro într-o fabrică de componente pentru industria auto. Din păcate, niponii s-au reorientat şi au ales oraşul vecin, Brăila.

Unde a pierdut Galaţiul

Brăilenii au luat faţa Galaţiului în ceea ce priveşte condiţiile oferite. Potrivit unor surse oficiale, care au preferat să-şi păstreze anonimatul, japonezii ar fi fost încântaţi atât de locaţia oferită de municipalitatea vecină, cât şi de investiţiile ce urmează să se facă în infrastructură. Practic, faptul că japonezii au ales Brăila în detrimentul Galaţiului reprezintă un semnal clar că trecerea spre Dobrogea se va realiza prin oraşul vecin. De altfel, anul trecut, când au venit la Galaţi, japonezii au insistat foarte mult pe problemele legate de infrastructură, fiind interesaţi să afle care este cel mai apropiat aeroport de Galaţi şi care sunt şansele ca în viitor Galaţiul să beneficieze de o astfel de investiţie, dacă în apropiere există un drum expres sau o autostradă şi au adresat o întrebare incomodă la care autorităţilor gălăţene le-a fost cam greu să găsească un răspuns: de ce investitorii străini au ocolit Galaţiul în ultimii ani.

Şi Urlaţiul este mai atractiv

Pe lângă investiţia pe care o vor face la Brăila, japonezii vor mai crea locuri de muncă şi în judeţul Prahova, mai exact la Urlaţi. „Noua fabrică Yazaki din Urlaţi este în construcţie şi se va desfăşura pe o suprafaţă de peste 12.000 de metri pătraţi. În două săptămâni se va da drumul la producţie, cu circa 120-150 de angajaţi, iar până în aprilie anul viitor în cadrul companiei vor lucra în jur de 1.000 de salariaţi“, a explicat vineri, pentru Ziarul Financiar, Marian Măchiţescu, primarul oraşului Urlaţi.

Anul trecut, în cadrul celor patru entităţi juridice ale Yazaki în România (Ploieşti, Arad, Caracal şi Ti­mi­şoara) lucrau peste 4.700 de persoane. „Până îi califică compania (pe noii angajaţi ai Yazaki în Urlaţi - n.red.), din ce am înţeles, vor oferi salarii de 850-900 de lei net“, a mai spus primarul din Urlaţi.

Cine este Yazaki

Yazaki este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali pentru industria auto. Are sediul principal la Tokyo, iar principalele sale produse sunt cablaje de automobile, aparatură şi componente pentru industria auto. Yazaki are peste 150 de companii afiliate, în 38 de ţări şi aproximativ 200.000 de angajaţi. Cei mai importanţi clienţi ai companiei Yazaki în Europa sunt Ford, Toyota, Renault-Nissan, Volkswagen, BMW etc. Investitorul japonez este deja prezent pe piaţa din România, cu trei fabrici, la Ploieşti, Arad şi Caracal.

La deschiderea fabricii de la Caracal, directorul general pe ţară al companiei anunţa dezvoltarea de noi afaceri în România. "România are un potenţial puternic din punctul de vedere al forţei de muncă şi al capacităţii umane. Având în vedere prezenţa puternică a unor protagonişti majori ai industriei auto globale (respectiv Ford şi Renault), România devine din ce în ce mai atractivă pentru investitorii din industriile conexe. De aceea, Yazaki valorifică în continuare oportunitatea de a-şi dezvolta activitatea în România", declara Jorge Damasceno, directorul general Yazaki România, citat de wall-street.ro, la deschiderea fabricii de la Caracal.

Citit 13536 ori Ultima modificare Luni, 29 Septembrie 2014 00:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.