Arcada, Vega '93 şi Lemacons construiesc AUTOSTRĂZI în Transilvania. Contract de peste 40 de MILIOANE DE EURO

Arcada, Vega '93 şi Lemacons construiesc AUTOSTRĂZI în Transilvania. Contract de peste 40 de MILIOANE DE EURO
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Constructorii gălăţeni Arcada, Vega '93 şi Lemacons vor lucra la realizarea autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat că, miercuri, a semnat un contract de peste 40 de milioane de euro (fără TVA) cu asocierea dintre cele trei firme pentru "Realizarea autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, lot 1: Târgu Mureş - Ungheni + drum de legătură".

Valoarea exactă a contractului adjudecat de cei trei constructori gălăţeni este de 179.787.916,93 de lei, fără TVA. Potrivit CNADNR, 85 la sută din finanţare provine din fonduri de coeziune, iar 15 la sută de la bugetul de stat. Durata contractului va fi de 60 luni, din care 12 luni - execuţie lucrări şi 48 de luni - perioadă de garanţie.

Galaţiul, izolat

Până în anul 2030, România ar urma să construiască 725 de kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde de euro, inclusiv TVA. Aceasta este infrastructura „pe hârtie” prezentată de premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus. În ciuda promisiunilor de tot felul de revizuire a planurilor de infrastructură, Moldova rămâne în continuare fără autostradă, în ciuda faptului că, pentru zone precum Galaţiul, asta echivalează cu o condamnare la subdezvoltare. La schimb, se promite realizarea unor drumuri expres (subiect asupra căruia vom reveni într-o ediţie viitoare - n.r.), trecându-se însă cu vederea că, de facto, acestea sunt proiecte care au şanse mici de a prinde o finanţare. Asta şi din cauză că, „pe hârtie”, guvernul pune pe masă o infrastructură ale cărei costuri sunt de 28,6 miliarde de euro, iar pentru acest tip de proiecte finanţarea europeană este, în exerciţiul bugetar 2014-2020, de doar 3,3 miliarde de euro. De unde ar urma să vină restul? Potrivit ministrului Transporturilor, în jur de 4 miliarde de euro ar urma să vină din acciza la combustibil, rovinietă, concesiuni, parteneriate public-privat etc, iar restul de vreo 20 miliarde de euro din credite la instituţiile financiare internaţionale.

 

Citit 6967 ori Ultima modificare Joi, 12 Martie 2015 17:49

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.