Cum se poate revigora economia gălăţeană - Peste 20.000 de noi LOCURI DE MUNCĂ

Cum se poate revigora economia gălăţeană - Peste 20.000 de noi LOCURI DE MUNCĂ
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Săptămâna trecută am propus încurajarea antreprenoriatului, sugerând transformarea unei investiţii consumatoare de resurse, noul sediu al Primăriei, într-una producătoare de resurse, un incubator de afaceri.

Rămânem la economie. Modelul economic gălăţean rămâne unul socialist. La Galaţi, cel mai mare angajator este statul. Peste 18.000 de angajaţi lucrează la diferite instituţii şi companii de stat. Marile platforme industriale private totalizează aproximativ 14.000 de angajaţi.

Exemplul de succes pentru revigorare industrială e dat de Cluj. Acolo, în ultimii ani, s-a construit un parc industrial de 300 de hectare, care generează peste 6.000 de slujbe. Investiţia se ridică la 300 milioane de euro, de trei ori actualul buget al municipiului Galaţi. Prin contrast, industria gălăţeană este reprezentată de platforma SIDEX, care se întinde pe 1.600 de hectare, de aproape şase ori mai mult, dar cu aproximativ 6.000 de angajaţi. Parcul Industrial şi Zona Liberă Galaţi dispun de o suprafaţă de 16 - 20 hectare, ocupată în proporţie de sub 20 la sută.

Grupul de Iniţiativă Junior Chamber International reprezintă federaţia internaţională a tinerilor lideri şi antreprenori. Din această calitate, propunem construirea unui parc industrial, conceput pe patru piloni strategici. Primul pilon, facilităţi industriale amplasate pe platforma ArcelorMittal, în parteneriat cu acesta sau achiziţionând o suprafaţă de 600 ha şi transformând-o dintr-o zonă monoindustrială într-un parc industrial plurivalent. Al doilea pilon, facilităţi logistice alăturate. Astfel, clientii şi-ar transfera mărfurile, pe asfalt sau pe calea ferată. Existenţa unui astfel de pol logistic va pune Galaţiul şi pe harta construirii de autostrăzi. Al treilea pilon, terminalul multimodal portuar. Cu ajutorul acestuia, producătorii ar utiliza portul Galaţi pentru a-şi transporta pe apă mărfurile containerizate înspre şi dinspre pieţele din spaţiile ex-sovietic şi asiatic. Clienţii zonei libere vor fi producători ce îşi doresc avantajul inscripţiei "Made in EU". Al patrulea pilon este un pavilion expoziţional amplasat pe terenul actualului parc industrial. Aici s-ar găzdui evenimente promovate în Uniunea Europeană: târgul navalist, al agriculturii şi industriei alimentare, de IT&C etc. Ultimul pilon al acestui program ar fi infrastructura: construirea unei centuri pentru Galaţi şi Brăila, în regim de autostradă şi a unui mic aeroport.

Efectele implementării unui astfel de proiect ar fi o injecţie de capital în economia locală de 500 milioane de euro, dar s-ar crea şi peste 20.000 de noi slujbe, iar bugetul local al Primăriei Galaţi s-ar tripla. Aplicarea unui astfel de plan va face diferenţa între dezvoltarea sau moartea economică a acestei comunităţi. Este de datoria viitorului primar, oricine ar fi el, să facă astfel încât aceste lucruri, sau unele similare, să se întâmple.

Detalii şi cifre suplimentare pe caleadomneasca.blogspot.com.


Vă reamintim că "Viaţa liberă" găzduiește, săptămânal, cele mai interesante opinii şi atitudini despre Galaţi. Cu intenția să realizăm o radiografie a societăţii civile, în care să se regăsească aspiraţiile fiecărui gălăţean care are ceva de spus, vă invităm - dacă doriți să vă implicați şi considerați că puteți ajuta cu idei şi propuneri concrete la schimbarea în bine a oraşului - să trimiteți texte pe adresa de mail a ziarului, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Citit 9586 ori Ultima modificare Marți, 16 Februarie 2016 14:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.