Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
19 comentarii

Săptămâna trecută am propus încurajarea antreprenoriatului, sugerând transformarea unei investiţii consumatoare de resurse, noul sediu al Primăriei, într-una producătoare de resurse, un incubator de afaceri.

Rămânem la economie. Modelul economic gălăţean rămâne unul socialist. La Galaţi, cel mai mare angajator este statul. Peste 18.000 de angajaţi lucrează la diferite instituţii şi companii de stat. Marile platforme industriale private totalizează aproximativ 14.000 de angajaţi.

Exemplul de succes pentru revigorare industrială e dat de Cluj. Acolo, în ultimii ani, s-a construit un parc industrial de 300 de hectare, care generează peste 6.000 de slujbe. Investiţia se ridică la 300 milioane de euro, de trei ori actualul buget al municipiului Galaţi. Prin contrast, industria gălăţeană este reprezentată de platforma SIDEX, care se întinde pe 1.600 de hectare, de aproape şase ori mai mult, dar cu aproximativ 6.000 de angajaţi. Parcul Industrial şi Zona Liberă Galaţi dispun de o suprafaţă de 16 - 20 hectare, ocupată în proporţie de sub 20 la sută.

Grupul de Iniţiativă Junior Chamber International reprezintă federaţia internaţională a tinerilor lideri şi antreprenori. Din această calitate, propunem construirea unui parc industrial, conceput pe patru piloni strategici. Primul pilon, facilităţi industriale amplasate pe platforma ArcelorMittal, în parteneriat cu acesta sau achiziţionând o suprafaţă de 600 ha şi transformând-o dintr-o zonă monoindustrială într-un parc industrial plurivalent. Al doilea pilon, facilităţi logistice alăturate. Astfel, clientii şi-ar transfera mărfurile, pe asfalt sau pe calea ferată. Existenţa unui astfel de pol logistic va pune Galaţiul şi pe harta construirii de autostrăzi. Al treilea pilon, terminalul multimodal portuar. Cu ajutorul acestuia, producătorii ar utiliza portul Galaţi pentru a-şi transporta pe apă mărfurile containerizate înspre şi dinspre pieţele din spaţiile ex-sovietic şi asiatic. Clienţii zonei libere vor fi producători ce îşi doresc avantajul inscripţiei "Made in EU". Al patrulea pilon este un pavilion expoziţional amplasat pe terenul actualului parc industrial. Aici s-ar găzdui evenimente promovate în Uniunea Europeană: târgul navalist, al agriculturii şi industriei alimentare, de IT&C etc. Ultimul pilon al acestui program ar fi infrastructura: construirea unei centuri pentru Galaţi şi Brăila, în regim de autostradă şi a unui mic aeroport.

Efectele implementării unui astfel de proiect ar fi o injecţie de capital în economia locală de 500 milioane de euro, dar s-ar crea şi peste 20.000 de noi slujbe, iar bugetul local al Primăriei Galaţi s-ar tripla. Aplicarea unui astfel de plan va face diferenţa între dezvoltarea sau moartea economică a acestei comunităţi. Este de datoria viitorului primar, oricine ar fi el, să facă astfel încât aceste lucruri, sau unele similare, să se întâmple.

Detalii şi cifre suplimentare pe caleadomneasca.blogspot.com.


Vă reamintim că "Viaţa liberă" găzduiește, săptămânal, cele mai interesante opinii şi atitudini despre Galaţi. Cu intenția să realizăm o radiografie a societăţii civile, în care să se regăsească aspiraţiile fiecărui gălăţean care are ceva de spus, vă invităm - dacă doriți să vă implicați şi considerați că puteți ajuta cu idei şi propuneri concrete la schimbarea în bine a oraşului - să trimiteți texte pe adresa de mail a ziarului, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Citit 8857 ori Ultima modificare Marți, 16 Februarie 2016 14:56

19 comentarii

  • postat de Terente Luni, 22 Februarie 2016 22:54 95.76.36.*** Link la comentariu
    0
    0

    pt @alas; vad ca ura fata de basescu tine loc de argumente; comentariul tau ar face casa buna la una din emisiunile unde idiosincraziile debitate de simbolul national al pensionarilor majoritar alienati, gadea de la "antene", sunt munitie forte.Apropos, statul papal, are peste 80% din angajatii sai, iar o mare parte a functiilor vacante sunt pt. "strainii" italieni, elvetieni, francezi. Deasemeni, in statele de plata ale Israelului, activeaza peste 60% din populatia activa a sa. Exemple sunt; concluzia este simpla....

    Raportează
  • postat de Alas Vineri, 19 Februarie 2016 09:41 213.177.4.*** Link la comentariu
    1
    9

    Ma asteptam la mult mai mult de la o intreaga "federatie de lideri si antreprenori" (nostim cum se aduna unii mai lideri decat altii). Au deversat cu avant cateva idei vehiculate de multa vreme plus cateva caraghioslacuri. Culminand cu cei 4 piloni care erau 5, cu lipsa celei mai vagi estimari bugetare, cu inducerea de idei de sorginte basista - suntem socialisti daca statul are cei mai multi angajati (poate ne spun "liderii" un judet unde exista un alt angajator mai mare decat statul (functionarime, medici, polisti, profesori, etc. la un loc)....inutil de analizat comicaria la detaliu. Singura idee originala a venit de la @Pentru Galatz.

    Raportează
  • postat de Pentru Galatz Joi, 18 Februarie 2016 18:05 79.116.102.*** Link la comentariu
    4
    5

    Hanu Conachi se află la aproximativ jumătate de oră distanță cu mașina de Galați, Tecuci, Focșani și Brăila. Un aeroport acolo ar fi perfect pentru aceste patru orașe. E o locație ideală pentru un aeroport. Pe acolo trece și calea ferată 704 Galați - Tecuci cu legătură spre Brăila și Focșani. Mă întreb cum de nu e deja aeroport acolo. Chiar așa de nătângi suntem? Nici măcar nu suntem în stare să cheltuim banii europeni.
    E conspirație, prostie, lene, indiferență, rea-voință sau toate la un loc?

    Raportează
  • postat de ION Joi, 18 Februarie 2016 12:45 79.116.105.*** Link la comentariu
    2
    10

    Mai credeti in minciuni? In manipulari ????
    NE-AU PACALIT DESTUL ACEIASI OAMENI IN 26 DE AN!!!!!!

    Raportează
  • postat de Pentru Galatz Joi, 18 Februarie 2016 02:05 79.116.102.*** Link la comentariu
    5
    8

    Aeroportul trebuie construit la Hanu Conachi. Teren e ca în palmă cât vezi cu ochii, distanțe egale față de Galați, Tecuci și Focșani. Aeroportul va fi al Galațiului, administrat de gălățeni pentru că va fi pe teritoriul Galațiului. Angajații ar fi gălățeni. În plus, pe lângă Galați și Focșani, ar ajuta mult Tecuciul un oraș cu un potențial imens, aflat în județul Galați, deci e prioritar pentru noi în fața Brăilei. Aeroportul între Galați și Brăila de fapt ar fi al Brăilei pentru că tot terenul dintre orașele Galați și Brăila se află pe teritoriul județului Brăila. Un alt avantaj ar fi că un aeroport la Hanu Conachi ar face ca viitorul drum expres spre Focșani să nu treacă pe la Brăila, pe teritoriul județului Brăila cum dorește Bucureștiul în interesul Munteniei, ci să treacă pe la Hanu Conachi și să folosească gălățenilor ce au drum la Tecuci.

    Aeroportul la Hanu Conachi ar trebui să fie prioritatea zero. Ar schimba enorm în bine zona Galați - Focșani - Tecuci, ar ridica mult Lieștiul și chiar fostul târg Ivești etc. S-ar urbaniza zona respectivă. Numai avantaje pentru județul Galați și sudul Moldovei.

    Raportează
  • postat de gaga Miercuri, 17 Februarie 2016 23:06 5.13.137.*** Link la comentariu
    1
    11

    Cum dracu vine asta ca ma apuca toti newrvii???? Primaria se construieste pe fostul,inceputul,neterminatul ,CENTRU DE AFACERI al CJ galati......acuma sa schimbam iarasi calimera?????Sunteti ori nesanatosi ori veniti pe drumuri comunale ,judetene,nationale....

    Raportează
  • postat de Galatean Mandru Miercuri, 17 Februarie 2016 20:07 79.116.101.*** Link la comentariu
    4
    12

    Bai oameni buni, treziti-va. Nu mai dati exemple de la vest, pentru ca orasele gen Cluj, Timisoara,Sibiu, au primit ajutor de la stat. Galatiul si in general zona asta a Moldovei , plus nordul Munteniei vor fi ignorate in veci de Bucuresti. Noi trebuie singuri sa miscam ceva, fiecare dintre noi. Romania nu face decat sa ne bage mana in buzunar si sa dea in vest. Toate impozitele noastre acolo se duc. Ne mai miram ca mai nou ne pleaca si tinerii inteligenti tot acolo. Avem nevoie sa ne sprijinim unii pe altii, sa ne luptam pentru zona asta, sa ne certam cu Bucurestiul, sa facem scandal, pentru ca doar daca le va fi frica ne vor auzi. Altfel, suntem pierduti.

    Raportează
  • postat de simu Miercuri, 17 Februarie 2016 16:06 78.97.221.*** Link la comentariu
    4
    9

    Din combinat mai trebuie sa plece foarte multi oameni cam in 2-3 ani si o sa mai ramana 2000-3000 angajati. combinatul va deveni o mica fabricuta. Atunci sa vedeti ce somaj, ce tristete in oras si cum orasul o sa devina pustiu pt ca tinerii pleaca. Va fi un oras de pensionari si batrani bolnavi si cu nevoi. Problema este mai complexa si nu se va realiza nimic din ce scrie in articol pentru ca pe plan mondial se doreste imputinarea populatiei care va fi ucisa lent prin otravirea cu alimente sau luandu-le locurile de munca si devenind saraci lipiti. Va fi jale!

    Raportează
  • postat de ella Miercuri, 17 Februarie 2016 15:23 89.137.228.*** Link la comentariu
    4
    15

    Pacat ca acestea sint doar vise ca vin alegerile .Hai sa fim seriosi .Ce lucruri bune au fost facute in ultimii 4 ani in acest oras?Urbea noastra a ajuns ca dupa razboi cu acest primar.Am spus si mai spun;alegem din ce in ce mai rau.Parca sintem orbi si surzi si nu invatam nimic din esecuri.

    Raportează
  • postat de Terente Miercuri, 17 Februarie 2016 13:34 86.34.180.*** Link la comentariu
    8
    15

    Perfect realizabil , dar mai intai de toate, galatenii ar trb sa devina "societate civila"; sa stie pe cine aleg, de ce aleg, unde vor sa ajunga ca cetateni ai acestui oras. Apoi sa impunem validarea anuala a celor alesi local, astfel incat sa nu mai suportam 4 ani plecarea lor.
    Dupa aceasta planul gandit in articol ar parea realizabil.

    Raportează
  • postat de Florin Miercuri, 17 Februarie 2016 12:31 86.127.209.*** Link la comentariu
    5
    11

    Ani de zile conducatorii socialisti din Gl au gandit in genul acesta, fraierii sa munceasca in Arcelor Mittal Galati si Damen si noi sa tocam banii din taxe si impozite fara sa dezvoltam nimic.
    Ciclul de viata a unui combinat siderurgic este de 45 de ani si nimeni cu putere decizionala nu a gandit cu realism in perspectiva.
    Si pana sa facem o traversare peste Dunare mai bine am face impreuna cu brailenii eforturi pentru a obtine :
    1 - pod la Drajna ca sa nu mai pierdem timp spre conexiunea cu autostrada.
    2 - reabilitarea liniei de cale ferata Faurei - Urziceni - Otopeni halta - Bucuresti Nord, astfel incat de la GL- Buc.Nord, timpul de mers cu trenul sa ajunga la maxim 2h 45 min.

    Raportează
  • postat de corneliu Miercuri, 17 Februarie 2016 11:14 5.2.205.*** Link la comentariu
    6
    22

    Orasele de relativ succes din Ro nu au administratie socialista cum avem noi. Niciodata nu vom avea succes financiar in sistemul de valori al impartirii egale a saraciei, visele din articol sunt de fapt o proiectie crestin - democrata care inca nu a aparut la Galati si nici la orizont nu se vede nimic. Economic suntem o rusine planetara, fara sustinere de la buget orasul ar fi in faliment total. Lista bugetarilor nu se rezuma doar la ce spune articolul, mai sunt o armata de bugetari "acoperiti" prin firmele administrate de CL si CJ care papa fonduri din taxe locale. Practic plus valoare producem cu maxim 8 - 9.000 de oameni. Cu materia prima sub nas nu suntem in stare la facem un lant, o sanie, un faras, o ascutitoare, un ...orice. Administratia locala e in moarte cerebrala iar cetatenii sunt in noaptea mintii.

    Raportează
  • postat de Gelu Miercuri, 17 Februarie 2016 10:41 81.12.149.*** Link la comentariu
    17
    15

    Interesante propuneri.
    O parte dintre ele s-au mai sugerat, dar o alta parte din ele sunt originale.
    Galatiul trebuie sa aiba cat mai multe solutii de dezvoltare durabila si este nevoie de dezbateri serioase.
    Pentru asta societatea civila trebuie sa se implice mai mult decat clasa politica, de care ne-am cam saturat!

    Raportează
  • postat de George Miercuri, 17 Februarie 2016 09:11 5.13.150.*** Link la comentariu
    5
    20

    Vrabia malai viseaza. S-a omis pilonul 6 si 7. Pilonul 6 ceva spaga ca sa existe un interes real pentru autoritati si pilonul 6 oameni competenti in conducerea judetului. Implementarea proiectului ar trebui inceputa cu pilonul 7 si continuata descrescator, altfel raman povesti frumoase.

    Raportează
  • postat de Angel Miercuri, 17 Februarie 2016 08:52 194.105.20.*** Link la comentariu
    21
    7

    Excelent articol! Ramane de vazut daca administratia va decide sa profite de aceste idei si sa incerce sa le puna in practica...

    Raportează
  • postat de Cornel Hadancu Miercuri, 17 Februarie 2016 08:29 5.13.134.*** Link la comentariu
    17
    11

    Intr-adevar construirea unui aeroport in(tre) Galati si Braila ar salva si apoi dezvolta economiile celor doua orase. Cum altfel sa vina investitorii si pe la noi? Cu trenul sau cu barca? Sa stea cateva ore pe drum, cand cu avionul pot ajunge intr-un timp record? As sugera ca pe langa un aeroport civil serios intre cele doua orase sa se construiasca si unul comercial (sau impreuna) - pentru ca pana sa facem noi autostrazi care sa ne lege de vest, in conditiile in care stim bine cum decurge acest lucru in Romania, va mai curge apa multa pe Dunare. Asa ca o foarte buna formula ar fi calea aerului - ne-ar putea scoate dintr-un mare impas!

    Raportează
  • postat de Viorel Miercuri, 17 Februarie 2016 08:14 194.105.20.*** Link la comentariu
    2
    21

    Astfel de proiecte sunt bune daca au finalitate. Daca sunt doar pentru alegeri si mai trec iar 4 ani si punem aceasi placa de fiecare data, rog sa nu mai scrieti decat dupa implementare acestora.

    Raportează
  • postat de relu Miercuri, 17 Februarie 2016 07:49 5.13.170.*** Link la comentariu
    1
    22

    Cu o rata reala a somajului de peste 60% ( sub 40% din forta de munca activa a judetului are un loc de munca stabil) Galatiul se califica cu brio pentru statutul de ZONA DEFAVORIZATA ! Acceptand acest statut se pot acorda multe facilitati firmelor nou infiintate deci un mediu de afaceri atragator. Doar cu investitori seriosi vom reusi sa urnim din loc un oras in "moarte clinica" !
    Dar statutul de zona defavorizata nu e tocmai un motiv de mandrie pentru cei care au condus destinele acestui oras timp de 26 de ani ! Asa ca proverbul CAPRA RAIOASA DAR CU COADA SUS se aplica perfect orasului nostru!

    Raportează
  • postat de Citizen Miercuri, 17 Februarie 2016 07:41 92.85.246.*** Link la comentariu
    17
    9

    Vise taica...vise. Cu stiri de genul asta intelegem ca vin alegerile locale.
    Singurul lucru bun la care mai putem spera este o colaborare intre GL si BR pentru viitorul pod peste Dunare si cu ocazia asta modernizarea drumului de pe dig in drum expres cu 4 benzi si eventual construirea a unui nou parc logistic la urcarea pe pod.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.