Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
Fii primul care postează comentarii!


Cu siguranţă, măcar un student din zece de la "Dunărea de Jos" a lucrat în domeniul promovării de produse sau servicii în supermarketuri, ori pe stradă. Sau măcar a primit o ofertă şi a fost tentat. Pentru a fi promoter nu e nevoie de experienţă, ceea ce pentru elevi sau studenţi constituie un avantaj. Ţi se cere doar să fii comunicativ, dezinhibat şi să ai o capacitate mare de convingere. Pentru cei care nu ştiu ce înseamnă să fii promoter/hostess/consultant/brand ambassador, trebuie să precizez că aceste denumiri acoperă toate activităţile de informare, degustare, împărţire pliante, deghizare în personaje, toate activităţile care au drept scop promovarea unui produs. Sunt persoanele pe care le găseşti la petreceri, care te conduc la masă şi întreţin atmosfera, persoanele pe care le întâlneşti în supermarket, pe un raion, îndemnându-te să încerci un produs nou sau zâmbind frumos atunci când îţi propun o ofertă. Sunt cei pe care îi consulţi pe raion şi ar trebui să ştie totul despre un produs.

Nu este uşor să fii promoter, o spun din propria experienţă. Mă refer la durerile de spate care vin la pachet cu orele pe care le stai în picioare, supervizorii care întârzie cu plata, clienţii care te tratează ca pe un paria sau, mai rău, cei care te abordează şi au senzaţia că tu eşti premiul de după casele de marcat. Şi astea sunt doar câteva inconveniente, nici nu vreau să mai amintesc de costumaţiile ridicole din materiale bizare, în care fierbi, la propriu, sau arăţi cel puţin ciudat, în care trebuie să stai ca să atragi atenţia asupra produsului sau promoţiei.

Sunt şi avantaje, este un job part time, ai timp şi de alte activităţi, poţi ajunge în paralel şi la cursurile de la facultate, şi - cel mai important detaliu - reprezintă o altă sursă de venit pe lângă banii părinţilor, cunoşti oameni noi, înveţi o grămadă de lucruri, care îţi vor fi folositoare într-o zi.

De câteva lucruri ar trebui să ţină cont, atât clienţii, cât şi studenţii care vor lucra ca promoter. Aceştia din urmă trebuie să zâmbească natural şi să se documenteze, pentru a şti cât mai multe despre produsul pe care îl promovează, astfel putând fi mult mai convingători. Clienţii ar trebui să aprecieze faptul că tânărul care întinde mâna să ofere un pliant a ales să muncească, în loc să-şi piardă  vremea prin baruri şi cluburi, şi măcar pentru atâta lucru merită respect. Oricât de grăbiţi  am  fi, să  le  răspundem cu un zâmbet şi cu o  mulţumire ar fi cea mai indicată  atitudine, chiar dacă probabil nici nu vom citi ceea ce scrie pe bucăţica de hârtie pe care ne-o întind.

Citit 1605 ori Ultima modificare Luni, 30 Ianuarie 2017 17:49

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.