AFDJ Galaţi. „Perseus”, nava-fanion a flotei maritime va fi salvată

AFDJ Galaţi. „Perseus”, nava-fanion a flotei maritime va fi salvată
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Licitaţia pentru retehnologizarea remorcherului „Perseus”, nava-fanion a flotei maritime româneşti, a intrat în linie dreaptă după ce, ieri, în Comitetul tehnico- economic al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, în proprietatea căreia se află nava, a aprobat documentaţia de achiziţie a lucrărilor de modernizare. Pentru modernizarea navei se pun la bătaie 10 milioane de euro, procedura desemnării executantului lucrărilor urmând să fie lansată pe SEAP.

Modernizarea remorcherului multifuncţional „Perseus” – 6.600 CP este vitală pentru activitatea administraţiei fluvială, mai ales în iernile aspre, când Dunărea este asediată de sloiurile de gheaţă. Nava are deja 27 de ani de serviciu, însă o retehnologizare i-ar reda o „a doua tinereţe” şi i-ar prelungi durata de exploatare cu cel puţin încă 20 de ani. De-a lungul timpului au apărut controverse privind oportunitatea unei investiţii în modernizarea navei, însă un studiu şi un proiect tehnic amănunţit realizat de AFDJ Galaţi şi avizat de o societate de clasificare au confirmat că gradul de uzură al corpului navei este unul scăzut şi că, în materie de costuri, retehnologizarea navei ar ajunge la aproximativ 30 la sută din costul unui remorcher nou, din aceeaşi clasă.

Desigur, cuvântul final privind oportunitatea investiţiei l-a avut Ministerul Transportului şi, din fericire, acesta, după ce a analizat întreaga chestiune, a aprobat în primăvara acestui an alocarea a 44,86 milioane de lei, fonduri necesare salvării… navei salvator a AFDJ Galaţi. „S-a lucrat la documentaţia de achiziţie a lucrărilor de modernizare şi, odată aprobată în comitetul tehnico-economic (CTE) al AFDJ Galaţi, licitaţia urmează a fi lansată în zilele următoare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Durata pentru modernizare va fi de 24 de luni. Dar acum depinde şi de cine va câştiga acest contract, pentru că nu este exclus ca, în cazul în care câştigă un şantier naval cu o putere economică şi tehnică mai mare, perioada de realizare a retehnologizării să fie una mai scurtă. Desigur, cu cât nava s-ar întoarce mai repede în serviciu, cu atât ar fi mai bine”, ne-a explicat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru. Acesta a precizat că procesul de modernizare se va concentra, printre altele, pe înlocuirea motoarelor principale cu unele de nouă generaţie, o nouă structură a comenzii şi echipamente de radio-navigaţie. Spre comparaţie, un remorcher similar cu „Perseus” ajunge să coste cel puţin 25-30 milioane de euro.

Citit 11253 ori Ultima modificare Miercuri, 14 Iunie 2017 10:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.