AFDJ Galaţi va achiziţiona încă patru remorchere cu clasă de gheaţă

AFDJ Galaţi va achiziţiona încă patru remorchere cu clasă de gheaţă

”Viața liberă”, Marius Prisacariu
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)
3 comentarii

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi va depune un proiect pe Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru a achiziţiona cu bani europeni patru remorchere cu clasă de gheaţă. Valoarea totală a investiţiei ar urma să ajungă la aproximativ 28 milioane de euro şi ar fi un pas important în modernizarea flotei ce are ca principală misiune menţinerea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre.

Capacitatea administraţiei fluviale de a asigura condiţii optime pentru transportatori a fost, de-a lungul timpului, pusă la încercare, fie în perioadele secetoase, când din cauza cotelor scăzute se mai întâmplă ca un convoi să rămână blocat într-un banc de nisip, fie în iernile geroase, când gheaţa devine greu de învins.

"Nu mai departe de acum câteva luni, în perioada ianuarie - februarie, am văzut cu toţii ce s-a întâmplat când am avut gheaţă pe Dunăre şi nu ai cu ce să intervii. Apar blocaje, nemulţumiri ale armatorilor şi multe alte probleme în plan economic. Proiectul ce va fi depus pe POIM vine să răspundă acestor probleme. De la Ministerul Transporturilor deja am primit o scrisoare de susţinere prin Direcţia Transport Naval - prin care se va coordona acest proiect, iar în perioada următoare vor fi prezentate notele de fundamentare pentru achiziţia acestor nave”, ne-a declarat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

Reprezentantul administraţiei fluviale a precizat că proiectul prevede achiziţionare a patru remorchere cu clasă de gheaţă, două urmând să acţioneze pe sectorul fluvial şi două pe sectorul maritim al Dunării. Conform preţurilor practicate în industria navală, un remorcher pentru sectorul fluvial ar ajunge la 5,5 milioane de euro, iar unul pentru sectorul maritim, la aproximativ 8,5 milioane de euro.

"Remorcherele mici ar urma să aibă o putere de aproximativ 1.800 CP. O condiţie pentru constructor va fi, însă, ca pescajul maxim al navei - cu autonomia completă de combustibil, apă etc. - să nu depăşească 1,8 metri, pentru a putea interveni pe Dunăre şi în perioadele în care adâncimile sunt mai mici. În ceea ce priveşte remorcherele pentru sectorul maritim, avem în vedere ca ele să aibă o putere de cel puţin 5.000 CP", a explicat directorul general al AFDJ Galaţi.

"În momentul în care vom avea aceste nave, vom fi, cât de cât, acoperiţi în ceea ce priveşte navele de intervenţie, dat fiind faptul că şi „Perseus” va intra într-un proces de retehnologizare, iar pe lângă ele vom mai avea şi acel remorcher multifuncţional, de 5.000 CP, aflat în curs de realizare în Şantierul Naval Damen. Remorcherele pentru sectorul maritim vor acţiona între Brăila şi Sulina şi în amonte, cât le va permite pescajul, de exemplu pe timp de iarnă pot să asigure scurgerea sloiurilor, iar cele două nave pentru sectorul fluvial - unul va fi în zona Giurgiu, unul la Călăraşi - pentru intervenţii locale, în cazul în care un convoi are probleme”, a mai precizat Dorian Dumitru.

Până la sfârşitul acestei luni, este programată finalizarea notelor de fundamentare, astfel încât proiectul să intre cât mai repede pe agenda Consiliului tehnico-economic (CTE) al Ministerului Transporturilor. Conform planurilor, odată depusă şi aprobată cererea de finanţare, licitaţia pentru construirea navelor va putea fi lansată în cursul anului viitor. Fondurile europene ar urma să acopere 85 la sută din costul navelor, iar 15 la sută va fi de la bugetul de stat.

Citit 5147 ori Ultima modificare Vineri, 30 Iunie 2017 02:55

3 comentarii

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.