Demers pentru modernizarea transportului CFR
Foto: Facebook

Demers pentru modernizarea transportului CFR
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Cea mai mare federaţie sindicală a ceferiştilor din România, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, a lansat o petiţie online pentru salvarea transportului de stat pe calea ferată. Scopul petiţiei este de a-i determina pe guvernanţi să-şi asume de urgenţă un plan multianual de investiţii în calea ferată.

Petiţia, pentru care iniţiatorii aşteaptă să strângă două milioane de semnături până pe 15 noiembrie 2017, este parte a campaniei naţionale #SEPOATE şi poate fi semnată la adresa https://www.petitieonline.com/sepoate. "În România, transportul pe calea ferată este aproape de faliment. Nu mai sunt vagoane şi locomotive, iar cele rămase în exploatare sunt vechi şi nesigure, uzate tehnic şi moral. Şinele de cale ferată sunt vechi de 60-70 de ani şi nu se mai poate circula pe ele decât cu o viteză medie de 44 km/oră. Ştim cât de mult îţi doreşti să beneficiezi de un transport civilizat pe calea ferată. Ştim sigur că vrei să călătoreşti în vagoane curate şi confortabile, să ajungi repede la destinaţie şi în deplină siguranţă. Ştim că îţi doreşti ca România să aibă gări curate, iar trenurile să ajungă la timp. Noi, sindicaliştii ceferişti, solicităm urgent investiţii multianuale în calea ferată. Singuri nu ne putem face ascultaţi, avem nevoie de ajutorul tău!", aşa îşi justifică demersul iniţiatorii petiţiei.

Confom sindicaliştilor, obiectivul petiţiei este strângerea unui număr cât mai mare de semnături, astfel încât "cei care conduc sau vor conduce România să-şi asume de urgenţă un plan multianual de investiţii în calea ferată. Concret, trebuie investit în modernizarea infrastructurii, aşa încât vitezele cu care circulă trenurile să crească semnificativ, în achiziţia de vagoane, locomotive sau rame noi pentru transportul civilizat al călătorilor, în modernizarea gărilor României. Odată semnăturile strânse, acestea "vor fi predate la Guvern şi la Palatul Cotroceni, iar cei aflaţi în funcţii de conducere vor trebui să pună imediat la punct un plan de salvare a transportului feroviar românesc".

În acest context, în perioada următoare, un vagon-model, dotat cu echipamente şi tehnologii moderne, va circula ataşat la garnituri de tren aparţinând CFR Călători pe linii cu trafic intens, urmând să ajungă în cele mai mari gări terminus din România, precum Timişoara, Arad, Craiova, Sibiu, Cluj, Baia Mare, Galaţi, Constanţa, Tulcea, Iaşi, Suceava etc. Acest vagon va răspunde tuturor exigenţelor moderne, respectiv confort maxim, aer condiţionat, căldură, curăţenie exemplară, iluminat, internet gratuit, sistem audio-video etc., având ca mesaj faptul că şi în România se poate circula pe calea ferată în condiţii similare cu cele din Uniunea Europeană.        

Citit 2446 ori Ultima modificare Joi, 21 Septembrie 2017 18:22

2 comentarii

  • postat de Sigartau Petru Daniel
    Sâmbătă, 23 Septembrie 2017 13:21
    89.123.112.***
    Transportul feroviar este vital pentru spatiul geo-politic, ganditiva de mai multe ori la consecintele pe vare le-ar putea aduce o indiferenta fata de infrastructura feroviara.Armata 4 russ, in 2h e la Bucuresti, Romania e imobilizata, atat rutier cat si feroviar, dar mai ales, feroviar !
    1
    2
    Raportează
  • postat de TIRPITZ
    Vineri, 22 Septembrie 2017 10:08
    5.12.190.***
    Va fi realitate sau numai un film SF?
    2
    5
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.