Ilegalităţi pentru a aduna bani la bugetul local

Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

De mai bine de două luni, amenzile aplicate de Transurb sunt ilegale. Şi asta pentru că în procesele verbale încheiate de controlori nu este prevăzut faptul că oamenii pot plăti doar jumătate din minimul amenzii, aşa cum este stipulat, încă de pe 24 august, în Legea 203/2018. Astfel, procesele verbale, care din informaţiile noastre sunt neschimbate de 17 ani, sunt nule şi toţi cei care apelează la instanţa de judecată pot scăpa de plata sancţiunii.

Situaţia nu doar că trenează de mai bine de două luni, dar va mai trena încă multă vreme dacă nu va lua nimeni atitudine. Iar aici nu ne referim la conducerea societăţii de transport public, care a înştiinţat de mai multe ori Primăria Galați, târziu, e drept, dar a făcut-o. Deși au fost trimise două adrese către municipalitate, nu s-a schimbat nimic. Mai mult, responsabilii din Primărie se fac că nu aud şi nu văd şi trimit mingea înapoi în curtea Transurb. Asta în condiţiile în care directorul, dacă ar face modificarea necesară pentru intrarea în legalitate, riscă să fie acuzat de Curtea de Conturi că a diminuat veniturile de la bugetul local. Astfel, decizia trebuie luată de cei din consiliul Local, care nu trebuie să facă mare lucru, ci doar să modifice un articol din Regulamentul de organizare şi desfăşurare a serviciului de transport public în Municipiul Galaţi.

Dar, o astfel de decizie nu naşte controverse, nu este subiect de scandal sau de contraziceri cu opoziţia, aşa că nu şi-a găsit locul printre zecile de proiecte dezbătute la ultima şedinţă a Consiliului Local. Asta în condiţiile în care, la şedinţa cu pricina, au fost aprobate proiecte de hotărâre vizând activitatea Transurb.

Revenind însă la problema amenzilor aplicate celor care circulă fără bilet, trebuie să remarcăm faptul că cineva adoptă politica struţului, făcându-se că nu înţelege o modificare legislativă produce efecte, şi îşi continuă activitatea pe principiul „merge şi aşa”.

„Merge şi aşa” pare însă că poate avea consecinţe dacă deciziile de la nivel local nu sunt puse în acord cu cele de la nivel central. Mai pe scurt, dacă Regulamentul de organizare şi desfăşurare a serviciului de transport public în Municipiul Galaţi nu va fi modificat sau dacă Cl nu va adopta o nouă hotărâre prin care să schimbe procesele verbale, există riscul ca la bugetul local să nu se mai încaseze niciun leu din amenzile aplicate de controlorii Transurb, ba chiar să le fie plătite şi ceva cheltuieli de judecată celor care apelează la instanţa de judecată pentru constatarea nulităţii proceselor verbale încheiate.

Citit 1626 ori Ultima modificare Miercuri, 07 Noiembrie 2018 19:33

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.