Evaluaţi acest articol
(14 voturi)
4 comentarii

De obicei, când „doi se ceartă, al treilea câştigă”. La Galaţi însă, realitatea bate și înțelepciunea din moși-strămoși. Când doi, în cazul acesta Transurb și municipalitatea, se ceartă, al treilea, gălățeanul de rând, pierde.

Dar, să explicăm despre ce este vorba. Societatea care asigură transportul public din Galaţi, SC Transurb SA, a lansat o licitaţie pentru cumpărarea a 30 de autobuze second hand. Motivul? Directorul instituţiei se teme că actualele autobuze nu vor putea asigura transportul public pe perioada iernii. Pe scurt, autobuzele pe care le avem sunt foarte vechi şi puţine, iar dacă se strică vreunul nu mai avem cu ce să îl înlocuim.

De partea cealaltă, Primăria Galaţi caută fonduri cu care să achiziţioneze autobuze noi pentru a schimba parcul auto al Transurb. Un prim pas a fost făcut prin cumpărarea a 14 troleibuze noi, care circulă deja pe străzile din oraş. La acestea se vor mai adăuga încă trei, care ar trebui să iasă pe traseu la sfârşitul acestui an. Dar, cum cu o floare nu se face primăvară, municipalitatea a anunţat că face eforturi pentru a obţine finanţare nerambursabilă din Fondul pentru Mediu pentru achiziţia a 50 de autobuze noi electrice hibrid. Pentru a obţine finanţarea, Primăria a depus cerere la începutul lunii noiembrie, iar în competiţie intră toate administraţiile locale din România.

Mai este cale lungă până vom vedea un autobuz nou pe străzile din oraş, dar municipalitatea i-a răspuns, tăios, conducerii Transurb că nu îi susţine demersul de a cumpăra autobuze second hand. Asta chiar cu

riscul ca până la primăvară să nu mai avem cu ce circula prin oraş.

Astfel, Transurb vrea autobuze vechi, primăria nu este de acord, finanţarea pentru ele trebuie aprobată de Consiliul Local, iar cumpărarea de vehicule noi va dura mult şi bine. În tot acest timp, gălăţenii stau şi îngheaţă în staţii în aşteptarea unui autobuz care ar fi trebuit dat la casat de multă vreme. Mai mult, cetăţenii care plătesc bilet sau abonament pentru a circula cu transportul public suferă chiar şi atunci când se află în autobuze. Şi asta pentru că iarna este frig în ele, iar vara te cloceşti de cald. Evident, atunci când circuli cu maşina personală, nu ai cum să vezi aceste lucruri. 

Soluția, credem noi, ar fi ca Primăria și Transurb să nu se mai certe, ci să lucreze împreună pentru găsirea unei soluții viabile, conforme cu realitatea și care să pună interesul cetăţeanului în prim plan. Dar asta sună la fel de stiințifico-fantastic precum un transport civilizat la Galați.

Citit 2275 ori Ultima modificare Luni, 26 Noiembrie 2018 00:35

4 comentarii

  • postat de tralala Luni, 26 Noiembrie 2018 15:48 5.13.202.*** Link la comentariu
    0
    0

    Da dar patronii de pe microbuze nu plateau carti de munca LA SOFERI SI STATUL SE FACEA CA NU VEDE [vezi primaria] stiai asta HAHAHAHA?

    Raportează
  • postat de galatean nemultumit Luni, 26 Noiembrie 2018 15:36 82.208.137.*** Link la comentariu
    0
    2

    Pentru HAHAHA: Mare dreptate aveti, sunt in asentimentul dvs. si imi pare rau ca nu pot sa dau vreo 50 de like-uri la comentariu. Inainte de a se scoate microbuzele de pe traseu am facut nenumarate comentarii pentru a-mi exprima dezaprobarea, poate-poate "gospodarii" orasului vor tine seama si de parerile diferite de ale lor, dar, dupa cum se vede in orice domeniu, cetatenii sunt tolerati doar sa traiasca aici, nu au dreptul si la pareri personale.

    Raportează
  • postat de albano Luni, 26 Noiembrie 2018 12:47 89.136.231.*** Link la comentariu
    3
    7

    Care autobuz civilizat ? Troleele sunt solutia , in loc de autobuze sh mai bine dricuri .

    Raportează
  • postat de HAHAHA Luni, 26 Noiembrie 2018 11:28 194.105.20.*** Link la comentariu
    5
    11

    Daca ati vrut MONOPOL - iaca aveti monopol pe transport - ca microbuzele care veneau din 4 in 4 minute va puteu si soferii erau neprietenosi.... !!!!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.