Cotonogeală pentru locurile de parcare

Evaluaţi acest articol
(30 voturi)
6 comentarii

Opresc, ieri, maşina într-o parcare din Micro 18, în dreptul unei librării. Nici nu apuc să mă strecor afară din vehicul că aud strigăte disperate de pe partea cealaltă a străzii: "Doamna, doamna, doamna! Plătiţi parcarea la mine!" În timp ce o privesc cum traversează strada neregulamentar, simt că toţi ochii trecătorilor sunt îndreptaţi spre mine, ca şi cum aş fi încercat să bag mâna în buzunarul cuiva. Îi întind un leu. "N-am decât bilete de 1,5 lei", mi se răspunde sec. În timp ce mă cotrobăiesc după 50 de bani prin buzunare, o întreb de ce măcar nu se instalează parcometrele, cu ele având posibilitatea să plăteşti pe o perioadă mai scurtă de timp, că nu toată lumea stă câte o oră. Nu apuc să primesc un răspuns, că sunt atacată de un bărbat care parcase maşina în stradă, lângă a mea. "Ce, nu vrei să plăteşti?! Ba să plăteşti! Că eu dau peste patru milioane pe an (n. r. de lei vechi) pentru loc de parcare şi n-am unde să parchez!" Cum mă uitam cam într-o dungă la el, pentru că nu prea înţelegeam ce are cu mine, a simţit nevoia să se bage în sufletul meu, cam ameninţător, şi să-şi repete partitura. Iniţial am crezut că e coleg cu femeia care alerga după şoferi, când pe o parte, când pe cealaltă a străzii. De fapt, era un biet locatar căruia îi săriseră ochii din orbite căutând un loc de parcare. Încerc să-i explic că nu eu sunt motivul pentru care el nu are loc de parcare. Că eu pot da bani chiar şi pentru două ore, iar el va rămâne tot cu maşina în drum. Cei cărora ar trebui să le ceară socoteală că au vândut cioara de pe gard sunt consilierii locali, care au aprobat ca oamenii să plătească abonamente pe lună sau pe an, fără să le asigure, de fapt, şi locul de parcare. Ba, în dorinţa  de a empatiza cu el, îi spun că stau la câteva blocuri distanţă şi că păţesc la fel. Aş! Roşu până în albul ochilor, de furie, îmi urlă în faţă, stropindu-mă cu salivă: "Atunci să te duci la tine la bloc!" Îmi dau seama că n-am cu cine vorbi şi, cumva bucuroasă că nu am luat şi bătaie, pornesc spre creioanele pe care le aveam de cumpărat de la librărie, sub privirile curioase ale vânzătoarelor de la şirul de magazine de la parterul blocurilor, care ieşiseră toate pe la uşi, spectatoare la circ. Şi ăsta e de-abia începutul! Nu va trece mult şi vom asista la adevărate cotonogeli în stradă pentru locurile de parcare. Pentru că gălăţeanului îi vine mai uşor să-i scoată ochii vecinului, decât să se ducă să se ia de piept cu autorităţile ca să-şi ceară drepturile.

Citit 1639 ori Ultima modificare Luni, 18 Februarie 2019 17:40

6 comentarii

  • postat de TRAIASCA PSD Marți, 19 Februarie 2019 18:43 90.95.115.*** Link la comentariu
    3
    1

    acum ca nu se mai plateste nici un fel de taxa de mediu, poluare la cumpararea unui jaf de afara. tot galateanu si-a luat rable din europa .aia le dau si moka. se pot cumpara rable si cu 500-600 euro. degeaba ani de zile s-a platit pentru probramul rabla o multime de bani din bugetul nostru ca au venit populistii astia si au scos taxele . rezultatul a fost ca desi in vreo 5-6 ani se scapase de ceva mii de rable, acum de 1-2 ani numarul rablelor s-a dublat, plus banii pierduti de la buget pentru programul rabla timp de 5-6 ani. TOTUL PENTRU VOTURI! TRAIASCA PSD!.

    Raportează
  • postat de ro Marți, 19 Februarie 2019 14:55 91.216.52.*** Link la comentariu
    2
    5

    pt. Galatean si nu numai: problemele orasului nu se rezolva propunand masuri inacceptabile. In primul rand avem o problema in a explica logica unei propuneri si apoi aplicabilitatea ei.
    - Nu poti lasa masina in afara orasului; asta ar insemna ca TOATE masinile sa dispara din oras. Masura aceasta se aplica numai acolo unde este un aflux mare de masini din AFARA orasului. Orasul este si ramane al locuitorilor ei, cu sau fara masini.
    - Garajele au fost deja construite pe fostele spatii verzi. Daca sunt demolate se poate renunta la ceea ce a fost spatiu verde odata, demult, pentru a face mai multe locuri de parcare, se poate crea astfel si un acces civilizat si, posibil, cate un loc de joaca sau de relaxare.
    - Raspunderea pentru rezolvarea problemei este a primariei si consilierilor ei. Desigur cand este vorba de oameni responsabili. Altfel ramanem la acelasi stadiu de acum sau poate chiar mai rau.
    Actuala administratie si-a aratat competenta. Poate vom face alegeri mai bune data viitoare.

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 19 Februarie 2019 12:54 78.96.81.*** Link la comentariu
    7
    8

    Stiu ca pare aberant, dar problema asta cu parcarile trebuie rezolvata urgent de catre Consiliul Local, in maniera in care, orasul acesta, cu blocuri, parcuri, bulevarde, unitati socio-administratve si toate spatiile de interes comunitar, mai putin parcarile de acum cincizeci de ani, nu mai corespunde actualei situatii, intrucat calculul din proiectele orasului de atunci, erau pentru masinile acelui timp;

    Pentru cei care cred ca spatiile comunitare ale orasului sunt supraelastice, dorind cu orice pret locuri de parcare, or sunt rupti de realitate, ori trebuie reeducati, intrucat aici se afla intrun oras, nu la Gheorloaia, unde si-a lasat caruta si magarul, inlocuind cu rabla la oras, garaind a ghin si rachiu in cutia de chibrit din blocuri comuniste unde arunca gunoaiele pe fereastra!

    In consecinta, hai sa gandim:

    parcari supraetajate, subterane, se pot face in anumite locuri din oras; stilul de organizare si de executie a acestor constructii mamut, dupa felul cu s-a inceput parcarea din Mazepa, putem spune ca este imposibil.

    Pe zi ce trece creste numarul de masini in oras, cererea unui loc pentru rable este din ce in ce mai mare; locuri pentru constructii de parcari la suprafata nu sunt decat daca renuntam la parcuri, locuri de joaca pentru copii, locurile de agrement, spatiile verzi dintre blocuri; practic vom fi sufocati de betoane si asfalt, iar smogul se va aseza peste Galati asemanator unor orasele chinezesti, umbland cu masca pe figura!

    De aceea trebuie gandit de catre cei din administratie, cum rezolvam cu parcarile; in orasul Galati, acum, nu se vor construi mult visatele parcari subterane si etajate, decat la sf. asteapta;

    Atunci facem parcari la intrarile in oras, cu copertine, paza; terenuri sunt destule, avand deja exemplul Bucurestiului, cu parcari la periferie, iar accesul in oras cu metroul, autobuze, tramvaie, taxi!

    Daca vine Gheorghi si Leana de la marlanoaia cu traiste, bidoane cu ghin si rachiu, zburatoare, si porcul de Craciun, lasa rabla in parcare la intrare in oras, dupa ce plateste o taxa, urca in autobuz, tramvai sau taxi, (la cuconet ma pretentios) si ajunge la cutia de chibrit!

    Si asa nu o sa mai sara marlanul la bataie pentru parcare, aerul o sa fie respirabil in oras, iar cand o sa fie prins ca arunca gunoaiele pe geam, munca in folosul comunitatii!

    Ca de aceea avem Politie Locala!

    Raportează
  • postat de Alexuz Marți, 19 Februarie 2019 12:11 5.2.205.*** Link la comentariu
    4
    13

    Masina tinuta in fata blocului si miscata doar la nevoie. In rest la picior, bicicleta, trotineta, motoscuter si alte derivate. Asta este viitorul.

    Raportează
  • postat de ro Marți, 19 Februarie 2019 09:42 91.216.52.*** Link la comentariu
    2
    20

    Problema in relatiile cu autoritatile este ca ele nu tin cont de proteste, mint si nu raspund (sau nu pot fi trase la raspundere). Ele isi vad linistite de treaba si stabilesc doar noi impozite doar pentru binele lor financiar si al institutiilor statului.
    ACESTE AUTORITATI NU SERVESC CETATEANUL! Desi este de datoria lor!
    De cinci ani functioneaza parcarile cu plata intre Neacsu si Spital, pe Brailei, si nici pana acum nu s-a rezolvat problema Rezidentilor, asa cum este normal in orasele care respecta cetateanul.
    Asa zisele abonamentele pentru parcarea in zona de rezidenta nu confera siguranta unui loc de parcare si, in plus, este o masura discriminatorie si anticonstitutionala: Rezidentii sunt obligati la o taxa care nu este obligatorie pentru restul cetatenilor din oras, doar pentru ca Primaria si-a permis sa transforme parcarile de langa bloc in parcari cu plata, fara a face nici un fel de investitie in zona.
    In baza impozitului platit primariei, Rezidentii trebuie sa aiba acces la parcarile de langa bloc, precum au acces toti cetatenii orasului, fara nici un fel de taxa suplimentara, daca nu li se acorda in plus alte drepturi.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Marți, 19 Februarie 2019 08:39 194.105.20.*** Link la comentariu
    1
    20

    Marlani cocalari pe toate drumurile !!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.