Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Şase elevi din Galaţi, toţi cu vârste sub zece ani, au participat recent la o competiţie internaţională de robotică, în America, unde, deşi s-au luptat cu alte 60 de echipe din diferite state ale lumii, unele mult mai avansate, s-au clasat în vârful ierarhiei. Ba mai mult decât atât, puştii pasionaţi de robotică, au fost selectaţi să vorbească în limba engleză despre experienţa pe care au trăit-o construind şi programând roboţi din piese de lego unei audienţe de peste 35.000 oameni. Cu un discurs pregătit în fugă, puştii au reuşit să amuze publicul care i-a aplaudat din toată inima.

Nu vorbim despre SF-uri aici, vorbim despre tendinţe normale pe care ar trebui să le aibă o şcoală care chiar se preocupă de viitorul copiilor unui stat. Din nefericire, respectivii elevi nu au ajuns la o asemenea competiţie de nivel internaţional pregătiţi prin intermediul cursurilor unei şcoli, ci printr-un centru educaţional privat. Şcoala din România continuă să îndoape elevii cu cantităţi uriaşe de teorie, care nu au nicio aplicabilitate în viaţa de zi cu zi. Şi ne plângem că tinerilor din ziua de astăzi nu le mai place cartea! Problema ar trebui pusă altfel. Cum convingem generaţiile pragmatice pe care le avem acum pe băncile şcolii că ceea ce fac ei acolo le va fi folositor pe mai târziu, mai mult decât în promovarea unor examene?

Scopul, mai mult sau mai puţin declarat, al Educaţiei în România a devenit promovarea unui şir lung de examene, începând cu evaluările naţionale din doi în doi ani, încă de la clasa a II-a, continuând cu admiterea la liceu, bacalaureatul şi admiterea la facultate. Interesează doar ce notă a luat. Nu şi ce ştie să facă în mod real pentru a putea fi productiv sau pentru a se face util semenilor în mijlocul cărora trăieşte.

Ne întrebăm de ce ne pleacă valorile din ţară. Răspunsul l-a dat chiar zilele acestea un elev premiat la o altă competiţie internaţională de IT, pe care Ecaterina Andronescu a încercat să-l convingă să rămână să facă facultatea în România. Tânărul a explicat clar că la noi Inteligenţa artificială se studiază vag, prin ultimul an de facultate, când universităţi din afară au specializare separată încă din primul an de studiu. Conţinutul educaţional pe care noi îl oferim tinerilor e mult în urma vremurilor pe care aceştia urmează să le trăiască.

Citit 1665 ori Ultima modificare Luni, 13 Mai 2019 16:54

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro