Examene care nu te învaţă ce să faci cu viaţa ta

Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Şase elevi din Galaţi, toţi cu vârste sub zece ani, au participat recent la o competiţie internaţională de robotică, în America, unde, deşi s-au luptat cu alte 60 de echipe din diferite state ale lumii, unele mult mai avansate, s-au clasat în vârful ierarhiei. Ba mai mult decât atât, puştii pasionaţi de robotică, au fost selectaţi să vorbească în limba engleză despre experienţa pe care au trăit-o construind şi programând roboţi din piese de lego unei audienţe de peste 35.000 oameni. Cu un discurs pregătit în fugă, puştii au reuşit să amuze publicul care i-a aplaudat din toată inima.

Nu vorbim despre SF-uri aici, vorbim despre tendinţe normale pe care ar trebui să le aibă o şcoală care chiar se preocupă de viitorul copiilor unui stat. Din nefericire, respectivii elevi nu au ajuns la o asemenea competiţie de nivel internaţional pregătiţi prin intermediul cursurilor unei şcoli, ci printr-un centru educaţional privat. Şcoala din România continuă să îndoape elevii cu cantităţi uriaşe de teorie, care nu au nicio aplicabilitate în viaţa de zi cu zi. Şi ne plângem că tinerilor din ziua de astăzi nu le mai place cartea! Problema ar trebui pusă altfel. Cum convingem generaţiile pragmatice pe care le avem acum pe băncile şcolii că ceea ce fac ei acolo le va fi folositor pe mai târziu, mai mult decât în promovarea unor examene?

Scopul, mai mult sau mai puţin declarat, al Educaţiei în România a devenit promovarea unui şir lung de examene, începând cu evaluările naţionale din doi în doi ani, încă de la clasa a II-a, continuând cu admiterea la liceu, bacalaureatul şi admiterea la facultate. Interesează doar ce notă a luat. Nu şi ce ştie să facă în mod real pentru a putea fi productiv sau pentru a se face util semenilor în mijlocul cărora trăieşte.

Ne întrebăm de ce ne pleacă valorile din ţară. Răspunsul l-a dat chiar zilele acestea un elev premiat la o altă competiţie internaţională de IT, pe care Ecaterina Andronescu a încercat să-l convingă să rămână să facă facultatea în România. Tânărul a explicat clar că la noi Inteligenţa artificială se studiază vag, prin ultimul an de facultate, când universităţi din afară au specializare separată încă din primul an de studiu. Conţinutul educaţional pe care noi îl oferim tinerilor e mult în urma vremurilor pe care aceştia urmează să le trăiască.

Citit 2422 ori Ultima modificare Luni, 13 Mai 2019 16:54

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.