Explicațiile nu țin de cald

Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Două-trei minute pot fi relative, depinde pe care parte a ușii de la toaletă ești. La fel este cu cele cinci-zece minute, uneori chiar mai multe, de așteptare în stația de autobuz, în funcție de cât de frig este. Dar e greu să fii empatic cu gălățeanul plătitor de taxe şi cu abonamentul în buzunar, când tu poate iei deciziile de la căldura biroului sau de la volanul mașinii 4x4. E frustrant să pleci cu taxiul din stația de autobuz, după ce ai înghețat bine, că trenul cu care mergi la serviciu nu te așteaptă, iar mai mult, ”intri” și pe tariful de noapte... sau să întârzii la cursuri, oricât de precaut ești.  Iar de luni încep și elevii școala, când autobuzele or să fie aglomerate.

Vestea desființării transportului cu maxi-taxi, în primăvara lui 2016, a fost oarecum bine privită de către cei care voiau să călătorească civilizat, cu autobuze care să vină ”ceas”, cu șoferi care îți răspund la salut. Doar că probleme societății publice de transport nu prea se vedea - numărul redus de unități de transport, vechimea acestora. Sunt aspecte care, de-a lungul timpului, au stârnit discuții aprinse pe rețelele de socializare și îmi vin în minte, repede, autobuzul ce a luat foc la finalul anului trecut sau cel care dădea căldură în toiul verii, ori tramvaiul care a deraiat în aprilie 2019 intrând în mașinile aflate în trafic și doar o minune a făcut să nu fie victime.

Achizițiile de noi unități de transport: 20 de minibuze introduse pe traseu de la 1 decembrie, ce pot fi confundate deseori cu niște ”ascuțitori” și în care, mai în glumă, mai în serios, încercăm să ne înghesuim în diminețile reci, sau cele 40 de autobuze ce se află în circulație de pe 22 decembrie, se pare că nu sunt suficiente. Unde mai pui că necesarul va fi și mai mare, cel puțin până în 2021, când traseele de tramvaie vor fi înlocuite cu autobuze ca urmare a lucrărilor de modernizare de pe axa ”Siderurgiștilor - 1 Decembrie”. Chiar și așa, cu parcul auto de care dispune în acest moment, încă se stă mult și bine în stații, iar dacă ai curajul să îi reproșezi ceva șoferului - care este interfața dintre călători și societate, primești replici nu tocmai plăcute.

Reclamațiile cu privire la nerespectarea graficelor, din care unele sunt uitate prin stații încă din septembrie 2018, curg, iar Transurb ne dă, până una alta, doar... timpi de așteptare a unui răspuns oficial. Explicațiile, când vin, nu țin nimănui de cald cât așteaptă prin stații.

Citit 1968 ori Ultima modificare Vineri, 10 Ianuarie 2020 18:32

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.