Distrigaz, ca vătaful pe moșie

Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Am mai scris și altă dată de ce monopolul pe rețelele de utilități, indiferent de natura lor, este o chestiune extrem de păguboasă pentru clienți.

Distrigaz Sud Rețele este distribuitorul ENGIE Romania, alimentând cu gaze naturale 19 judeţe din sudul ţării (printre care şi Galaţiul) şi municipiul Bucureşti, acoperite de o rețea de aproximativ 19.000 km de instalații. Cu alte cuvinte, această companie distribuie gaze pentru jumătate de țară. Ar trebui să poată interveni și în caz de avarii la instalația clientului, astfel încât acesta să se bucure de un serviciu civilizat și să nu plătească factura la gaze la pachet cu înjurături de mamă, cu atât mai mult cu cât nu are de ales, Distrigaz fiind unicul distribuitor. În realitate însă, compania se comportă precum vătaful pe moșie, în vremuri care ar trebui să fie doar de tristă amintire, nu realitate de secol 21. Ai o suspiciune că se scurg gaze din instalație, suni la Distrigaz, vine echipa și, dacă suspiciunea se adeverește, îți oprește gazul. De aici încolo, descurcă-te, găsește firmă specializată, dacă ai noroc să poată veni și să repare rapid problema, plătește prețul pe loc și pe urmă așteaptă mătăluță să vină iar Distrigazul să-ți dea drumul la gaze, fiindcă firma, altfel autorizată să facă reparația, nu are acest drept. Asta în cazul în care avaria era la tine în casă, fiindcă, dacă era pe partea de rețea aparținând firmei, aleluia, închid gazul și dispar, lăsând consumatorii cu buza umflată, cum li s-a întâmplat recent unor gălățeni. La telefon nu mai răspund, la fața locului nu pun niciun anunț, nimeni nu îi trage la socoteală. Iar în cazul unei situații precum cea de la blocul N6, unde se solicitase o verificare a instalației de gaze, din informațiile noastre, cu un an înainte, la momentul răspunsurilor dinspre companie se face brusc liniște. Păi cum e asta, domnilor, doar la oprit gazele și la luat banii sunteți prompți? De ce nu le explicați oamenilor cum se pot verifica și instalațiile comune, de exemplu, de ce nu le dați soluții clare și accesibile ca preț? De ce nu se poate, precum în cazul unor furnizori de internet, de exemplu, să faceți tot voi reparațiile, iar prețul să fie trecut pe factura de gaze și plătibil odată cu aceasta? Sau, cel puțin, firma autorizată să facă lucrarea să deschidă și gazul, dacă tot răspunde pentru ce a reparat? Să le facă viața mai ușoară clienților ar trebui să fie prioritatea Distrigaz. Dar, uitasem, sunt monopol. Consiliul Concurenței i-a sancționat, la sfârşitul anului trecut, cu o amendă de aproximativ 3,7 milioane de euro, pentru abuz de poziție dominantă. N-o fi fost de-ajuns?!

Citit 2606 ori Ultima modificare Joi, 12 Noiembrie 2020 18:16

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.