Facturile la energie: uite reducerea, nu e reducerea!

Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Românii care nu au trecut la un alt furnizor de energie electrică și care nu au optat nici pentru un tarif din piața concurențială vor plăti prețuri mari și pentru luna ianuarie. Pentru prima lună din an, ei vor fi facturați la preț de serviciu universal, preț care, de la 1 ianuarie 2021, este cu până la 26 la sută mai mare decât prețul reglementat pe care l-au plătit până la 31 decembrie 2020. Agenția Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a dat Ordinul 5/2021, care prevede că energia va fi facturată la cea mai mică ofertă a furnizorului din zona respectivă, însă acest ordin a intrat în vigoare după perioada de facturare a marilor operatori. Și cum niciun act normativ nu are efect retroactiv, operatorii au tăcut mâlc și au profitat de situația creată, facturând la prețul ”cel mare”, universal, nu la cel mai mic din ofertă. Normal că nu puteau fi obligați să aplice retroactiv un ordin, dar, dacă ar fi pus mai presus de toate binele clientului, așa cum toată lumea se bate cu cărămida în piept în reclamele difuzate, ar fi putut lua în calcul, de bunăvoie și din proprie inițiativă, posibilitatea ca prețul ”cel mic” să apară și pe facturile pe ianuarie. Așa însă, există promisiunea autorităților că prețul cel mai mic din ofertă va fi facturat începând cu luna februarie și că factura pe ianuarie va fi regularizată ulterior de furnizori.

Pe de altă parte, compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, care a anunțat una dintre cele mai competitive oferte de pe piața concurențială, se pare că este supusă unui adevărat asalt din partea consumatorilor casnici care vor să-și schimbe furnizorul. Conform site-ului profit.ro, Hidroelectrica spune că nu mai face față logistic numărului mare de cereri. Compania este conștientă că nu trebuie să piardă acest ”tren” al unor venituri viitoare substanțiale și nu vrea să lase nicio cerere neprocesată. Astfel că a început să caute soluții fie pentru automatizarea procesării cererilor, fie pentru externalizarea acestui proces. Iar dacă procesarea cererilor va merge mai repede, și clienții vor fi mai mulțumiți.

Să nu ne ascundem după deget totuși. Inițiativa Hidroelectrica are în vedere tot ”banul”, adică atragerea de noi clienți. Dacă lor le va fi mai ușor să încheie contractul, și companiei îi va fi mai bine pe viitor. O chestiune de tip ”win-win”, un termen la modă. De cealaltă parte, operatorii care preferă să factureze luna ianuarie la un preț mai mare și abia apoi să micșoreze tariful par să se fi gândit numai la ei, nu și la clienții pe care e posibil să-i piardă. Adică ”win” numai ei, nu și noi.

Citit 1760 ori Ultima modificare Miercuri, 03 Februarie 2021 18:13

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.