Bătălia garaje–parcări, faza pe oraş

Evaluaţi acest articol
(29 voturi)
7 comentarii

Nu mai este un secret pentru nimeni că administraţia oraşului a decis, încă din precedentul mandat al primarului Ionuţ Pucheanu, să „atace” frontal problema garajelor, în sensul de a le pune pe cele mai multe dintre ele la pământ. Demersul a determinat, ca mai toate iniţiativele edilitare de acest gen, crearea unei prăpăstii între susţinătorii garajelor şi cei ai parcărilor, fără ca focul argumentelor să se potolească vreun pic, cel puţin în mediul online. Administraţia şi-a văzut însă de treabă în mai multe cartiere ale oraşului, degajând terenul de garaje acolo unde proprietarii nu şi le puseseră singuri la pământ şi reabilitând zona aferentă, transformând-o în parcare pentru, evident, un număr mai mare de autovehicule.

În Mazepa II, de exemplu, terenul astfel eliberat a fost folosit pentru o parcare supraetajată, care oferă, contra cost, condiţii mai bune de securitate, atât faţă de hoţi şi vandali, cât şi faţă de intemperii. Practic, banii care se pierd prin neplata taxelor aferente deţinerii unui garaj se pot recupera la bugetul municipiului din parcările cu taxă, mulţi dintre locatarii care acum nu au nicio posibilitate de a parca în preajma locuinţei fiind dispuşi chiar să plătească taxă pentru un loc rezervat. În plus, construirea de parcări cu mai multe etaje, fie supra, fie subterane, lasă deschisă posibilitatea de noi câştiguri, care de data aceasta să fie obţinute din asigurarea unui loc de parcare pentru care nu trebuie să te baţi cu vecinii şi unde poţi sta liniştit că maşina nu este lovită din greşeală sau avariată intenţionat de cei cărora le-ai „ocupat” locul. Punem ghilimele fiindcă, potrivit legii, nimeni nu este stăpân peste un loc de parcare, dar nu trebuie să-i explic niciunui gălăţean care stă la blocuri ce coşmar este să găsească, zi de zi, un loc potrivit pentru maşină. În aceste condiţii, nu este de mirare că, în zonele unde nu a ajuns încă demolarea iniţiată de Primărie, locatarii fără garaj se organizează să facă petiţii pentru demolarea garajelor şi modernizarea spaţiilor cu pricina, iar cei cu garaj se interesează dacă nu cumva cartierul lor e următorul pe lista demolărilor, bucurându-se când li se spune că încă nu intră buldozerul şi la ei. Nu e de mirare că nici locatarii din prima categorie, nici cei dintr-a doua nu sunt foarte empatici în legătură cu durerile oponenţilor.

Când vom înţelege oare că degeaba suntem revoltaţi, dacă nu suntem revoltaţi împreună? Că nimic nu se schimbă în bine dacă facem bisericuţe şi luptăm, fiecare, doar pentru binele lui?

Citit 1492 ori Ultima modificare Luni, 22 Februarie 2021 01:30

7 comentarii

  • postat de Cineva Luni, 22 Februarie 2021 21:03 109.103.136.*** Link la comentariu
    10
    3

    Sunt inca multe garaje si putine parcari asta-i clar. Pana cand se rezolva problema, propun ca cei cu numere de leasing si din alte judete ( adica cei care nu platesc taxe locale pentru masini in jud.Galati ) sa aiba acces doar la parcarile cu plata.

    Raportează
  • postat de mirel Luni, 22 Februarie 2021 16:37 136.255.134.*** Link la comentariu
    2
    3

    https://issuu.com/ionutpucheanuteam/docs/brosura_text_final_19_april_rst

    Program Pucheanu Ionut 2016
    Ce inseaamna "Propun resistematizarea parcarilor de resedinta .....?" Cumva identificarea / cartografierea fiecarui loc de parcare prin cartiere , altele decat Mazepa cea cu singura parcare supraetajata ( numaram si pe aceea de la Spital executata-receptionata cu taiat de panglica ... si care ce sa vezi, trebuie sa intre in remodernizare la nici un an -- inca un etaj, heliport ?... de tot rasul) . Mai bine ne batem prin cartiere si ne indoim stergatoarele unii altora decat sa avem un loc de parcare bine stabilit, platit ! Exemplul celorlalte mari orase de ce nu-l ia in considerare primarul ?

    Raportează
  • postat de Terente Luni, 22 Februarie 2021 13:00 81.12.149.*** Link la comentariu
    10
    14

    Deocamdată putem spune că în mandatul lui Marius Stan s-au făcut două parcări mari (Micro19 şi la Ancora) şi s-a început cea de la Spitalul Judeţean (prin aportul celor de la CJ), iar în mandatul, prelungit chiar, a lui Pucheanu s-a făcut doar o parcare, e adevărat multietajată, dar care nu e plină şi nici condiţiile de acolo nu sunt deosebite, lucrarea fiind practic nefinisată deloc la interior, iar intrarea în incinta ei este practic ştrangulată (f. îngustă).
    Să vedem ce va face în continuare, dacă va reuşi să recupereze din întârziere, pentru că Pucheanu a promis vreo 6 parcări, în fiecare cartier câte una! Dar n-a spus în cât timp... :)

    Raportează
  • postat de Alexutz Luni, 22 Februarie 2021 11:54 5.2.205.*** Link la comentariu
    5
    16

    Stimata doamna, acea parcare din Mazepa este un pistol cu apa , eu unul locuind in zona nu observ nici o aerisire a zonei...aglomeratia este aceeasi. De ce?
    Ea este mai mult goala desi multi platesc lucru pe care nu il voi intelege niciodata ( probabil comoditatea ca mai bine o parchez in fata blocului daca gasesc loc ). Plus de asta stiati ca sunt inca vreo 30 de locuri neatribuite de primarie? Poate sunt care vor dar trebuie primaria sa le scoata la "concurs".
    Plus mormanul de acte care sunt solicitate de zici ca dai admitere la Nasa, nu inteleg ce ii intereseaza pe ei dezbaterea de mostenire atat timp cat pe buletin scrie adresa unde locuiesc si sunt eligibil pentru un loc acolo. Procesul trebuie sa fie foarte simplu, buletinul care sa ateste ca locuiesc in zona si masina a carui utilizator sunt. Dar mintile luminate din Primarie nu se simt bine daca nu te pun putin pe drumuri si nu iti solicita lucruri inutile.
    Parcarea aia este o solutie foarte buna, mai trebuie lucrat la mentalitatea oamenilor si la birocratia care te face sa te lipsesti.

    Raportează
  • postat de Stiati ca...?! Luni, 22 Februarie 2021 11:37 199.249.230.*** Link la comentariu
    21
    21

    - In Mazepa I, in spatele Complex Ancora, au fost demolate aproximativ 220 de garaje si au fost amenajate aproximativ 180 de locuri de parcare.
    - In cartierul Dunarea, zona Scoala 17-Liceul Economic-Scoala 29, situatia este asemanatoare.
    - In toate zonele in care au fost demolate garajele, numarul locurilor de parcare amenajate pe suprafata respectiva este aproximativ egal sau mai mic decat cel al garajelor care au fost demolate. Toate masinile care existau in garaje, sunt parcate acum pe locurile de parcare respective cu singura diferenta ca acum stau expuse la intemperii si vandalizare si primaria nu incaseaza absolut nimic pe investitia facuta pentru amenajarea parcarii respective.
    - Situatia este asemanatoare si in cazul parcarilor subterane/supraetajate din Galati, parcari pentru amenajarea carora s-au cheltuit sume colosale de la bugetul orasului (bani ai tuturor cetatenilor) parcari care stau goale pe trei sferturi, parcari in care, cei potential interesati sa le foloseasca nu o fac (asa dupa cum se vede) nici daca taxa anuala ar fi de douazeci de ori mai mica decat cea pe care o plateste un...garajist.
    - Un proprietar de garaj plateste la fisc un impozit anual aproximativ de 5-6 ori mai mare decat un proprietar al unui apartament cu doua camere, pentru o suprafata pe jumatate fata de cea a apartamentului...deci de 10-15 ori mai mult decat proprietarul de apartament.

    Raportează
  • postat de Țiriac Luni, 22 Februarie 2021 10:46 89.136.186.*** Link la comentariu
    2
    22

    Oh, dar ce facem cu colecționarii de vehicule?
    Da, de cei care posedă trei sau mai multe vehicule, iar în familie au unul sau maxim două permise de conducere?
    Practic se blochează permanent cel puțin un loc de parcare.

    Raportează
  • postat de rodax Luni, 22 Februarie 2021 09:52 193.231.148.*** Link la comentariu
    14
    17

    ce sa ne mai invartim ca motanul in jurul cozii?parcarile supraetajate si-au dovedit eficienta si utilitatea oriunde au fost construite.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.