Consilierii locali gălățeni vor decide, într-o ședință viitoare, dacă vor aproba majorarea tarifului pentru taxiuri. Probabil că majorarea va fi aprobată, chiar dacă nu la nivelul pe care l-au cerut reprezentanții taximetriștilor gălățeni.
Economic vorbind, o creștere a tarifului pe kilometru este justificată. Ultima majorare s-a făcut acum patru ani, când carburanții costau mai puțin de 5 lei pe litru. Acum, benzina și motorina au trecut de 8 lei litrul, asigurările s-au scumpit cu peste 50 la sută, a crescut și valoarea dărilor la stat pe care le suportă taximetriștii, s-au scumpit piesele de schimb şi manopera, a crescut chiar și tariful la spălătoriile auto. Practic, s-au scumpit toate.
Paradoxal, însă, acesta nu ar putea fi cel mai bun moment pentru taximetriștii gălățeni să mărească prețul curselor. O creștere oricât de mică față de momentul actual, chiar și cu 50 de bani pe kilometru, i-ar putea "speria" pe mulți dintre clienți și i-ar putea "împinge" spre concurența de la Uber și Bolt. Companiile de ride-sharing respective au câștigat foarte mult teren în ultimul timp și la Galați, iar existența lor pe piață, practicând niște tarife deocamdată mai mici decât taxiurile clasice, este o realitate de care trebuie ținut cont. Le place sau nu taximetriștilor, companiile de ride-sharing le suflă în ceafă.
Mulți dintre taximetriștii gălățeni sunt conștienți de situație. Pe paginile lor de socializare deja circulă apeluri către colegi de a fi atenți cu mărirea tarifelor, ca să nu mai piardă dintre clienții care le-au mai rămas. Există multe postări cu șoferi care așteaptă zeci de minute pentru un client, cu fotografii care arată perioade lungi de așteptare în stații.
"Nouă ne trebuia un preț de pornire mai mare, ca să nu mai avem cursele alea de 5 lei. Îți urcă trei-patru oameni în mașină, îi duci nici jumătate de kilometru și ceasul arată trei lei și ceva. Ne-ar trebui o valoare minimă pentru cursă, așa cum cei de la Bolt și Uber au. Ăia, dacă văd că vrei să comanzi o cursă așa de scurtă, nici nu se obosesc să vină", mi-a spus un prieten taximetrist.
Chiar dacă nu vor aplica noul tarif maxim care ar putea fi aprobat de consilierii locali, o creștere a prețurilor curselor de taxi tot va fi. "Am mai pățit de-astea și înainte. Țin minte că, atunci când s-a mărit tariful de la un leu la 1,79, vreo trei săptămâni am tot împins mașinile în stații, că nu mai venea nimeni să urce", a mai spus taximetristul.
Va fi oare tot așa și acum? Vorba orbului, om trăi și om vedea!