"Geaba voință, dacă nema putirință"

Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Cazul lucrărilor de reparații ale liniei de cale ferată cu ecartament larg din portul Galați, precum și ale liniei cu cale normală care ajunge în silozul din Port Docuri sunt o ilustrare clară a expresiei "geaba voință, dacă nema putirință". Reluăm povestea, pe scurt: calea ferată cu ecartament larg care duce din vama Giurgiulești spre Portul Galați, nefolosită de peste 25 de ani, este considerată de către guvernanți "crucială" pentru preluarea exporturilor de cereale din Ucraina, afectată de blocada rușilor de la Marea Neagră. Cerealele ar urma să ajungă, cu trenul, la Port Docuri și Port Bazinul Nou, de unde să fie încărcate pe nave și transportate apoi pe Dunăre. Alături de Constanța, această linie i-ar da șansa Galațiului să apară din nou pe harta orașelor care contează, în condițiile în care țări de pe mai multe continente așteaptă cu brațele deschise aceste cereale.
Evident, așa cum se întâmplă de obicei în România, lucrurile care ne trebuie musai nu sunt niciodată gata la timp. Sau sunt praf! Astfel că Guvernul a decis reparația căii ferate de la Galați în regim de urgență. CFR a scos licitația pe SEAP, s-au stabilit termene, sume, numai că... nu a venit nimeni la licitație! Conform planurilor inițiale și ținând cont de felul în care se mișcă lucrurile în România, estimam nu cu mult timp în urmă că linia ferată cu ecartament larg din Galați ar putea fi gata abia la toamnă. Dacă nu a venit nimeni la licitație organizată de CFR, ne întrebăm cu cât s-ar putea prelungi și mai mult termenul de finalizare?
Vineri, printre miniștrii veniți la Galați s-a numărat și cel al Transporturilor, Sorin Grindeanu, care s-a declarat nemulțumit de evoluția evenimentelor. Nici nu avea cum să fie altfel. Grindeanu a spus și cum vor decurge lucrurile în continuare. "Se va intra pe negociere directă, care va fi foarte rapidă, astfel încât operaționalizarea acestei bucăți de cale ferată de aproape 5 km să se realizeze cât mai rapid. De luni se intră în faza următoare de gestiune", a spus ministrul, precizând că directorul CFR "răspunde cu capul de această chestiune".
Oare care o fi diferența între "urgent" (așa cum a spus Guvernul în aprilie) și "rapid" (așa cum a spus acum, în mai)? Chiar suntem curioși. Nu e numai o chestiune de semantică, ci și una de putirință, nu numai de voință.

Citit 1142 ori Ultima modificare Duminică, 22 Mai 2022 18:16

Mai multe din această categorie:

1 comentariu

  • postat de penseonarul minim
    Luni, 23 Mai 2022 11:38
    89.39.81.***
    Combinatul abandonat este, în prezent, proprietatea României și Ucrainei. România plătește anual un milion de euro pentru „pază și conservare”.
    Pe vremea guvernului Radu Vasile, în 1999, România a decis ca firmele Arcom SA, Arcif SA și Uzinexport SA să asigure paza combinatului. Nimic nu s-a schimbat de atunci.Pentru investiția sa, statul român ar fi trebuit să primească circa 30 de milioane de tone de peleți timp de 10 ani. În practică, a primit doar 159 mii de tone, precizează ministrul Economiei.
    3stau si ma gandesc ca paznicii ukrainieni cand sdau dus reporterii romani in inverstigatioe combinatul era in functiune dar declarat ca fiind inchis si ei nu au fost lasati sa intre.Ciudat parteneriat avand in vedere ca statul roman etra coproprietar al combinatului.
    1
    5
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.