Nu toate butoanele roșii ucid

Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Într-o perioadă în care o lume întreagă trăiește cu teama ca nu cumva Putin să apese butonul roșu nuclear, aflăm că mai pot exista și alt fel de butoane roșii, unele care nu ucid, ci salvează.

În weekendul abia încheiat, Compania Națională Poșta Română a anunțat că a devenit partener în dezvoltarea sistemului de alertă Butonul Roșu, un serviciu destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localități rurale sau izolate. Este vorba, practic, de o brățară și un telefon asociat puse la dispoziție persoanelor din grupele de risc menționate, prin intermediul cărora acestea pot primi asistență personalizată sau ajutor dedicat în situații de urgență. Toate, printr-o simplă apăsare a Butonului Roșu.

E lesne de înțeles de ce a fost aleasă Poșta Română ca partener de către dezvoltatorii platformei, cei de la Teleasistență Group. Din același motiv pentru care pensiile încă sunt distribuite de poștași, și nu de firme de curierat: Poșta Română are atât o resursă umană extinsă pe tot teritoriul României (resursă umană care lucrează încă pe salarii de mizerie, dar asta este altă problemă), cât și o rețea teritorială vastă de oficii poștale.

Inițiativa este excelentă, se pare că și alte state au implementat acest sistem. Nu e clar însă modul în care se vor distribui brățările cu buton roșu, iar aici pare a fi încă un exemplu al modului în care Poșta Română întâi anunță și abia apoi, mai târziu, face.

O primă întrebare este: cine stabilește care sunt beneficiarii acestui sistem? Conform surselor noastre, în teritoriu nu se știe nimic despre acest subiect, conducătorii oficiilor județene aflând și ei, tot din presă, de inițiativa conducerii companiei și așteptând lămuriri. Evident că nu va împărți poștașul brățările cui crede el de cuviință. Ele trebuie distribuite pe baza unui tabel, a unei situații întocmite de "cineva", nu e clar încă cine.

În al doilea rând: cine va înregistra în baza de date istoricul medical și factorii de risc ai beneficiarilor brățărilor? În comunicatul remis de Poșta Română se spune că "factorii poștali se vor deplasa la domiciliile beneficiarilor, îi vor înrola în baza de date împreună cu istoricul medical și factorii de risc, îi vor instrui și le vor da în folosire brățara împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea și asistența la distanță". Greu de crezut că poștașii au timpul și mai ales experiența necesară pentru a "înrola în baza de date istoricul medical și factorii de risc". Și dacă uită să întrebe de o alergie la vreun medicament, iar odată ajuns pacientul la spital, cine răspunde de vreo nenorocire? 

Ca să nu mai spunem că toate aceste operațiuni sunt în plus față de "fișa postului" și ar trebui plătite suplimentar. Are Poșta Română banii necesari? Că pentru majorarea salariilor n-a avut.

Citit 1226 ori Ultima modificare Luni, 03 Octombrie 2022 20:48

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.