Electrica Furnizare, „relații cu publicul” prin gardianul de la ușă

Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Electrica Furnizare este, fără îndoială, una dintre companiile cu cel mai mare impact în viața de zi cu zi a milioane de consumatori. Este cea care ne dă lumină și, câteodată, când ți-e lumea mai dragă, ne-o oprește fără niciun avertisment. Sau, mai nou, nu ne trimite facturile câteva luni la rând.

O companie de acest calibru are și un întreg departament de relații publice (PR, de la "public relations", că nu mai spune nimeni pe românește). În cazul Electrica Furnizare, solicitările jurnaliștilor trebuie trimise musai prin e-mail, la o adresă de "office", către București. S-au dus de mult zilele în care companiile prezente pe plan local aveau și un purtător de cuvânt care putea răspunde pe loc unor probleme care țineau de, în cazul nostru, Galați. Acum trimiți întrebarea la "office"-ul din București, cei de la "PR" sună la Galați, cei de aici le povestesc ce și cum, apoi îți spun de la București ce se întâmplă la Galați. Aproape toate companiile mari, nu numai Electrica, au adoptat acest mod de lucru cu presa și nu prea mai avem ce face.

De ce am făcut acest preambul? Unul dintre cele trei centre pe care Electrica Furnizare le mai are în municipiul Galați, cel din zona IREG, nu a fost funcțional joi și nu este nici astăzi, vineri, 21 octombrie. Explicația este că se fac operațiuni de mentenanță, pentru optimizarea sistemului informatic, perioadă în care plata facturilor sau alte operațiuni cu clienții sunt imposibile. Ei bine, din ditamai compania, nimeni nu s-a gândit să anunțe în vreun fel această operațiune, altfel decât printr-un anunț lipit pe ușa de la intrare. Nimeni nu a trimis niciun comunicat către presa locală, nimeni nu a postat nimic pe pagina de Facebook sau pe site-ul Electrica Furnizare. Doar un afiș pe ușă, cu "mulțumiri pentru înțelegere". Atât s-a putut!

Sunt foarte mulți gălățeni care bat orașul îngrămădindu-se în autobuze sau tocându-și nervii în aglomerația din trafic pentru a veni "la IREG" ca să rezolve diverse probleme legate de facturi. Mulți dintre ei sunt în vârstă, pensionari, unii se mișcă mai greu, dar tot vin. Unii poate nici nu știu să "umble" cu internetul, dar ar fi putut afla de la copii sau nepoți, ori de la vreun vecin, ar fi putut citi în ziar sau ar fi auzit la radio că e închisă casieria, ca să nu mai bată atâta drum degeaba. Așa însă, celor care au ajuns joi, degeaba!, la centrul de la IREG li s-a spus de către doamna gardian - o femeie foarte amabilă, de altfel - că e bine să revină luni, când lucrurile se vor fi rezolvat.

Poate că de luni, după optimizarea sistemului informatic, se rezolvă și problema facturilor întârziate, pe care unii gălățeni nu le-au mai primit din luna mai.

 

Citit 1820 ori Ultima modificare Vineri, 21 Octombrie 2022 11:19

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.