Legi făcute să îți ia banii

Legi făcute să îți ia banii
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Vorbim de acele reguli pentru a căror respectare nu e neapărat suficientă voința omului, fiind necesar și concursul celor care le stabilesc. Statul sancționează drastic parcarea pe trotuar, dar nu se îngrijește suficient să asigure și locurile necesare staționării în siguranță. Statul stabilește cum se circulă pe un drum sau altul, dar face abstracție de realitatea concretă și riscurile mult mai mari la care îi expune pe oameni, prin norme care, odată încălcate, pot genera haos și suferințe.

Exemplele prin care putem sublinia felul în care multe dintre legile cărora trebuie să ne supunem sunt în așa fel făcute încât să ne păgubească mai mult decât să ne apere sunt multe și variate. Ne-am putea limita, în cazul de față, la ceea ce a devenit haosul rutier într-un oraș supra-sufocat de mașini, dar cu o infrastructură ce nu poate ține pasul nici cu înmulțirea vehiculelor, nici cu lipsa de educație a oamenilor.

De două zile, oficial și valabil în toată țara este că parcarea pe trotuar sau pe carosabil, dacă se încurcă circulația, se sancționează nu doar cu amendă, ci și cu ridicarea directă a mașinii. Nu că nu ar fi cu sutele mașinile parcate anapoda, pe alei, pe trotuare, în colțurile intersecțiilor, în buza trecerilor de pietoni. Nu întotdeauna din cauza comodității șoferilor, ci pentru că, efectiv, oamenii nu au unde să își lase mașinile, din varii motive, pentru că parcările nu se nasc peste noapte. Deci, pe cale de consecință, dacă parchezi unde legea îți interzice, plătești. Dacă ai norocul să nu ți se ridice mașina, dar o lași într-un loc unde se mai îmbulzesc și alți șoferi disperați și, din greșeală, lovești vreo mașină și faci vrei pagubă, iar plătești. Oricum ar fi, totul ajunge să țină de noroc, pentru că, e sigur, în acest fel parcările neregulamentare nu vor dispărea, că nu vor avea cum, dar vor da frâu liber unei vânători din care, inevitabil, singurul perdant va fi... vânatul. La fel ca în cazul siguranței circulației.

Gălățenii ar trebui, teoretic, să își pună baza că, indiferent dacă merg pe străzi ca pietoni sau cu mașina, forul acela de la Primărie care stabilește sistematizarea și semnalizarea rutieră își face treaba nu din birou, ci aplicat, după pulsul realității. Dacă ar fi așa, poate ar fi mai rare cazurile în care circulația pe stradă se face după legea fiecărui șofer, așa cum s-a petrecut ieri la Spitalul Militar. Niște creiere luminate au gândit să lase circulația pe un bulevard foarte aglomerat la latitudinea bunului-simț și a educației, reducând lipsa conștientizării la obligarea la plată, sub orice formă. Că de siguranță nu-i pasă nimănui, cât timp nu aduce bani.

Citit 1528 ori Ultima modificare Luni, 21 Noiembrie 2022 18:39

Mai multe din această categorie:

1 comentariu

  • postat de florin
    Marți, 22 Noiembrie 2022 08:54
    86.124.203.***
    ''Gălățenii ar trebui, teoretic, să își pună baza că, indiferent dacă merg pe străzi ca pietoni sau cu mașina, forul acela de la Primărie care stabilește sistematizarea și semnalizarea rutieră își face treaba nu din birou, ci aplicat, după pulsul realității.''
    Forul acela ar trebui sa raspunda cel putin pentru esecul investitiei in semafoarele inteligente!Ar trebui sa raspunda pentru distrugerea infrastructurii tramvaielor care puteau fi transformate in metrouri usoare ca in Bucuresticu cu benzi de circulatie dedicate!Ar trebui sa raspunda pentru falimentul transportului in comun!Faptul ca din Dunarea pina in centru faci o ora cu autobuzul la ore de virf nu incurajeaza investitia!Ar trebui sa raspunda acel for pentru deja ingramadeala care se face la sensul giratoriu de la lidl in Cosbuc!Pentru ca un cap destept a strimtat brusc bulevardul astfel ca o banda de circulatie trebuie sa preia circulatia de pe doua benzi!Aseara cei care ieseau de pe strada Radu Negru spre patinuar aveau mari emotii!!!Unul din putinele bulevarde late am reusit sa-l stricam!!!Apropo cei care se ocupa de sistematizarea circulatiei au nume????
    0
    16
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.