A fi sau a nu fi... profesor meditator

A fi sau a nu fi...  profesor meditator
Evaluaţi acest articol
(34 voturi)

O provocare a societății contemporane, care apasă pe sufletul părinților ca o piatră de moară este cea a meditațiilor. Aproape nu este familie cu copii la școală care să nu fi apelat măcar pentru o perioadă la serviciile particulare ale unui cadru didactic pentru a lucra acasă, după programul școlar, cu școlarii din dotare. Pot să spun chiar că, în cercurile de prieteni cu copii, problema meditațiilor a ajuns subiect de discuție și la întâlnirile de socializare ale adulților din weekenduri. Și, odată rezolvată problema meditațiilor, părinții răsuflă ușurați că cel mic se află pe mâini bune, copilul bodogănește frecvent că mai are o responsabilitate, iar profesorul de la clasă face și el ce poate în timpul orei, cu gândul că oricum majoritatea merge la pregătire și ceea ce nu reușește el să acopere la clasă este recuperat în particular. Din punctul meu  de vedere acest fenomen a luat o și mai mare amploare din cauza sistemului actual în care este organizat învățământul românesc. Gândind obiectiv, rolul unui profesor de astăzi este mult mai amplu decât ar trebui să fie. Acestuia i se cere să facă disciplină la ore, să semnaleze cazurile de copii care se simt rău și să ia măsurile care se impun, să facă și educație de viață, să predea, să se facă înțeles, să asculte și să noteze corect elevul și multe alte lucruri, în 50 de minute. Să nu mai vorbim despre hârtiile și statisticile interminabile pe care cadrul didactic le are de depus zilnic, pentru că ele vin azi și au teren de predare ieri și atunci actul educațional trece pe locul doi, căci situația cerută de Inspectoratul Şcolar Judeţean, care la rândul său trebuie să raporteze Ministerului Educaţiei, este mai importantă. 

Și pentru ca lucrurile să se amestece și mai tare, Ligia Deca, cea care în prezent ocupă funcția de ministrul al învățământului, emite public, destul de des, inepții desprinse parcă dintr-o altă lume, idei care nu pot fi puse nicicum în practica de zi cu zi. Așadar, una dintre aceste „gogomănii” pe care conducerea ministerului învățământului a spus-o public săptămâna trecută făcea referire exact la meditațiile particulare ale elevilor. Și, cum profesorii care fac acest lucru în particular, sunt un fel de „paria sistemului ”, doamna ministru a făcut apel la cadrele didactice să mediteze elevii la școală, suplimentar, în afara orelor de program, astfel încât „industria meditațiilor particulare” să dispară complet. 

Din punctul meu de vedere, al unui părinte cu doi copiii, ambii elevi în ciclul gimnazial, acest fenomen va dispărea atunci când profesorul va fi doar profesor, când celelalte atribuții care nu au direct legătură cu actul de predare vor fi preluate de terțe persoane, când programele școlare vor fi periate de elementele inutile și când cele 50 de minute de oră vor fi alocate exclusiv nevoilor de învățare ale elevilor.

Citit 1179 ori Ultima modificare Duminică, 20 Octombrie 2024 14:26

Mai multe din această categorie:

7 comentarii

  • postat de Profesor
    Vineri, 25 Octombrie 2024 16:25
    95.77.107.***
    Da! L.igia 10 litri „emite public, destul de des, inepții desprinse parcă dintr-o altă lume, idei care nu pot fi puse nicicum în practica de zi cu zi”. A fost pusă ministru ca să pună cruce și învățământului românesc; ultimul sector care trebuia distrus, după industrie, agricultură, cultură etc.
    0
    2
  • postat de florin
    Luni, 21 Octombrie 2024 13:17
    86.124.202.***
    In comentariul care nu mi-a apărut speciale neam că ideile liberale cel puțin în ultimii 10 ani au dus Romania educata in gard!Dar și pt ultimii 10 ani vinovați sunt Dragnea,Ceaușescu nu politicienii actuali!
    26
    6
  • postat de un parinte indolent si fitzos
    Luni, 21 Octombrie 2024 12:10
    85.186.244.***
    @Gogu: "pregatirea suplimentara" e mostenita din iepoca de "aur", fara de care nu aveai nici o sansa sa intri la un liceu bun sau la facultate
    7
    25
  • postat de @viorel
    Luni, 21 Octombrie 2024 11:32
    82.79.117.***
    ..."nu exista meditatii particulare" - Fals! Daca alte surse de informare nu ai, cauta cu google...
    5
    25
  • postat de viorel
    Luni, 21 Octombrie 2024 08:32
    213.218.53.***
    Anglia, Franta, Germania si restul tarilor vest europene au un invatamant mult mai performant si nu exista meditatii particulare. Nu este clar ca e ceva defect in sistemul de invatamant de la noi?
    25
    8
  • postat de Gogu
    Luni, 21 Octombrie 2024 08:00
    82.79.117.***
    Dintr-o necesitate punctuala, pregatirea suplimentara a devenit o cutuma, generata in primul rand de indolenta si fitele parintilor si a copiilor. Daca vrei (cu adevarat) explicatii si solutii la o problema, ti se dau si la clasa / in scoala, DACA LE CERI acolo.
    2
    35
  • postat de florin
    Luni, 21 Octombrie 2024 07:10
    86.124.202.***
    Și că nu mi-a încăput vinovat de starea învățământului e Dragnea!Nu Ceaușescu!Trebuie sa stabilim cine e vinovat!Deci pt starea deplorabilă a învățământuluicine se face vinovat?Dragnea sau Ceaușescu?Sau ruuuuusiiiii!!!!!Se va schimba ceva cu Ciolacu său Ciuca?Sigur nu!!!!!
    28
    1

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.