Astronomii gălăţeni vânează asteroizi

Echipa de proiect

În perioada 14 aprilie - 12 mai, International Astronomical Search Collaboration (IASC, aparținând de NASA) și Asociația "Astronomers Without Borders" ("Astronomi fără frontiere") din SUA au organizat un proiect internațional, intitulat "Asteroid Search Campaign" (un fel de "vânătoare" de asteroizi), în care au fost selectate 30 de echipe de astronomi din toată lumea, printre care și cea de la Observatorul Astronomic Galați. Echipa gălățeană a fost formată din cinci persoane: Ovidiu Tercu (Observatorul Astronomic Galați - coordonator), alături de patru membri ai Astroclubului "Calin Popovici": Gabriel Neagu, Andrei-Marian Stoian, Dominic Zlat și Ana Lupoae.

Practic, fiecare echipă implicată în proiect a primit mai multe seturi de imagini realizate de telescopul Pan-STARRS 1 (situat pe vârful Haleakalā, de pe insula Maui din Hawaii), pe care a trebuit să le analizeze cu atenție pentru a descoperi asteroizi. Astfel, după studiul asupra imaginilor primite, echipa din Galați a trimis mai multe rapoarte la International Astronomical Search Collaboration, pentru validarea posibilelor descoperiri. Fiecare membru al echipei a primit un certificat de participare, dar și dreptul de a denumi corpurile cerești descoperite.

Până în acest moment, la Observatorul Astronomic din cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii "Răsvan Angheluţă" Galaţi, au fost observate peste 1.300 de obiecte (asteroizi şi comete) şi peste 11.000 de poziţii (coordonate cereşti ecuatoriale), raportate internaţional către Minor Planet Center, din care 5.433 de poziţii raportate pentru asteroizi apropiaţi Pământului (Near-Earth Asteroids).

Citit 1534 ori Ultima modificare Joi, 28 Mai 2020 00:26