Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Pene de curent, reţele de internet nefuncţionale, lipsa tehnologiei adecvate, dezinteresul unor cadre didactice sau al autorităţilor locale sunt motive care îi ţin pe o parte dintre elevii gălăţeni departe de şcoală, chiar şi la câteva luni bune de la declanşarea pandemiei, când cele mai multe dintre aceste situaţii ar fi trebuit rezolvate. 

Dintr-un total de peste 73.000 de elevi din judeţul Galaţi, în jur de 8.000, conform unei statistici efectuate la trei zile după intrarea tuturor şcolilor în scenariul roşu, nu au putut participa la cursurile online în primele zile, aflăm de la inspectorul general Onuţ Atanasiu. Cei mai mulţi dintre ei se află în vacanţă forţată pentru că nu dispun de tablete, calculatoare sau de posibilitatea de a se conecta la internet. Sunt însă şi situaţii unde şcoala online a fost sabotată de neprevăzut.
"Luni la Lieşti, Iveşti şi Umbrăreşti nu s-au ţinut cursurile pentru că au fost lucrări la reţeaua de internet. Au fost doar câteva cadre didactice care s-au logat de pe altă reţea şi au putut să se întâlnească online cu elevii. Marţi, la Cerţeşti, a fost pană de curent. Profesorii de aici s-au străduit să facă în aşa fel încât să trimită lecţii elevilor. Au făcut nişte mape, au mers în localitatea vecină să xeroxeze lecţiile şi le-au trimis fiecărui elev acasă cu microbuzul. Sunt de lăudat că s-au străduit să facă ceva şi nu au lăsat pur şi simplu lucrurile aşa", mai spune inspectorul general.
Acesta susţine că, în condiţiile în care se vorbeşte de şcoală online încă din martie, este inadmisibil că, acum, la opt luni după declanşarea pandemiei, încă există probleme nerezolvate în legătură cu device-urile de pe care ar trebui să intre elevii la cursuri de acasă. 
"Statistici s-au tot făcut. Dar e greu de aflat situaţia exactă celor care nu au mijloacele tehnice de a se conecta la cursuri. De exemplu, în luna mai, aveam puţin peste 6.000 de elevi care aveau nevoie de tablete sau computere. Pe 20 octombrie, am mai cerut o situaţie de la şcoli, fără să ştiu că se va intra pe scenariul roşu. Şi am avut surpriza să contabilizez un necesar de 23.000 de astfel de device-uri. M-am uitat pe liste. Am văzut acolo şi şcoli care nu au elevi din familii nevoiaşe. Am discutat cu directorii respectivi. Chiar nu au? Au. Dar s-au trecut pe liste pentru că vor să aibă rezerve. Cel puţin asta a fost explicaţia. De ce să nu primească şi ei, dacă se dau tablete? Vin la Inspectorat acum, din tabletele cumpărate din bani europeni, 200 de bucăţi, cu tot cu cartele. Eu cum le împart? Am început să discut cu primarii, de ce nu s-au mişcat până acum. Am vorbit cu câteva firme, să ne dea calculatoare recondiţionate. Şi la Inspectoratul Şcolar am găsit câteva care merg folosite după reformatare. Cei care pot ajuta sunt bineveniţi", mai spune inspectorul general Onuţ Atanasiu.
Acesta mai explică că, pe lângă aceste probleme, sunt şi situaţii în care cadrele didactice refuză să facă cu adevărat lecţii online cu elevii, cursurile fiind limitate la a trimite două vorbe şi câteva hârtii de copiat pe Whatsapp. "Din nefericire, legal, nu se poate face nimic în aceste situaţii, deoarece în Legea Educaţiei readaptată învăţământului online, sunt acceptate lecţiile în regim asincron. Şi nu ai ce face", spune şeful învăţământului gălăţean.

Citit 2183 ori Ultima modificare Miercuri, 18 Noiembrie 2020 08:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.