Cine predă lecția războiului? Profesorii, speriați să nu facă „politică”

Cine predă lecția războiului? Profesorii, speriați să nu facă „politică”
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

„În momente de criză, școala devine cu atât mai mult un sprijin real în comunitate, fiind un spațiu al siguranței – conectat la lumea din jur și provocările inerente – și un promotor al grijii reciproce. Indiferent de materia pe care o predă, profesorul trebuie să își ia timp să vorbească cu elevii la ore despre războiul din Ucraina. Abordările de genul «nu se întâmplă nimic» nu sunt recomandate pentru că elevii își vor căuta singuri informații din surse nesigure” – recomanda recent psihoterapeutul Bogdana Păcurari într-un webinar Digitaliada, destinat profesorilor și directorilor de școli. Această inițiativă a venit din partea societății civile, tocmai pentru că a găsit necesară o astfel de recomandare pentru profesorii din școlile noastre.

Dar ce face sistemul de educație, cum procedează profesorii la clasă și ce comunică inspectoratele școlare în aceste zile?

Profesorii de istorie cu care am stat de vorbă ne-au spus că inspectoratul școlar nu le-a comunicat nimic în acest sens, iar cei care au luat decizia să le vorbească elevilor despre război au făcut-o pentru că au fost întrebați de elevi sau au avut ei această inițiativă. Alții, așa cum reiese din declarațiile elevilor, n-au spus nimic, în principal de teama „de a nu se interpreta politic”. Detalii

Citit 1598 ori Ultima modificare Miercuri, 23 Martie 2022 01:30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.