Profesorii se consideră motivați, dar nu au resursele necesare

Profesorii se consideră motivați, dar nu au resursele necesare
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Unu din doi profesori nu crede că guvernanţii vor aplica creşterile salariale promise, relevă sondajul intitulat "Percepţiile profesorilor în noul an şcolar" dat, duminică, publicităţii de World Vision România

Aproape jumătate dintre respondenţi, 49%, "nu au deloc sau au foarte puţină încredere" că guvernanţii vor respecta toate promisiunile legate de salarizarea cadrelor didactice făcute în timpul grevei, 35% sunt rezervaţi şi doar 16% cred că promisiunile vor fi respectate. Doar 32% dintre profesori consideră "bună" sau foarte bună" situaţia financiară, iar 39% dintre respondenţi o consideră acceptabilă, mai arată sondajul referitor la condiţiile de lucru, resurse şi motivaţie în sistemul educaţional din România, la început de an şcolar. Sondajul a fost realizat la sfârşitul lunii august pe un eşantion de 800 de cadre didactice.

Conform cercetării, 70% dintre cadrele didactice încep anul şcolar cu un nivel ridicat de motivaţie, însă și cu o nouă Lege a Învăţământului Preuniversitar, despre care 19% dintre cadrele didactice spun că sunt în mică măsură sau deloc informate. Alţi 28% dintre profesori spun că sunt relativ informaţi, iar 53% se consideră în mare măsură sau în foarte mare măsură informaţi.

”În acelaşi context de început de an şcolar, 31% dintre profesori spun că starea/calitatea clădirilor şcolare este doar relativ optimă sau sub-optimă atunci când vine vorba de reparaţii, utilităţi şi igienizare. Totodată, 39% dintre respondenţi spun acelaşi lucru despre calitatea mobilierului şi a altor echipamente", se mai arată în comunicat.

Referitor la infrastructura digitală şi a personalului care ar putea sprijini activitatea profesorilor, 51% dintre respondenţi spun că nu au suficiente echipamente IT pentru a desfăşura un proces educaţional de calitate, în timp ce 34% afirmă că personalul de sprijin pentru şcoală trebuie completat cu profesori de sprijin, consilieri, mediatori şcolari etc.

În plus, 50% dintre profesorii-respondenţi consideră că au prea mulţi elevi în clasa lor pentru a face o educaţie de calitate individualizată, adică pe măsura nevoilor fiecărui elev.

"Rezultatele acestui sondaj reflectă un paradox al sistemului educaţional din România. Avem profesori motivaţi, dar fără resursele necesare pentru a-şi face munca la standardele pe care ei şi le doresc (...) Scepticismul profesorilor faţă de îndeplinirea promisiunilor financiare este iar o chestiune extrem de îngrijorătoare la care guvernanţii trebuie să vină cu soluţii", a declarat directorul-executiv World Vision România, Mihaela Nabăr, citată în comunicat.

Citit 1063 ori Ultima modificare Marți, 12 Septembrie 2023 21:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.