Studenţii aleg să îngraşe porcul în ajunul sesiunii

Studenţii aleg să îngraşe porcul în ajunul sesiunii
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

· Materia se parcurge de regulă în câteva zile înainte de examen · Profesorii spun că, în acest fel, tinerii îşi fac singuri rău · 1 la sută reprezintă procentul celor care învaţă în timpul anului, curs după curs · Sunt şi studenţi care învaţă după sesiune

Cel de-al doilea semestru al acestui an universitar a început de mai bine de trei săptămâni, dar niciun student nu are vreun gând să se apuce de învăţat. A intrat de multă vreme în tradiţia vieţii de student ca materia să fie „înghiţită” în ultimele zile înainte de examen. Deşi mulţi dintre ei au deja restanţe după prima sesiune, studenţii consideră că merită să dea câteva zile de stres pentru câteva luni de relaxare. Deocamdată, din camerele campusului se aude mai degrabă muzică de petrecere. Culmea e că tinerii cu care am discutat şi-au găsit şi motive, în opinia lor întemeiate, care să le susţină această alegere.

„Dacă învăţ din timpul anului, îmi pierd interesul”

„Învăţ în sesiune pentru că îmi ia mai puţin timp şi nu mă plictisesc. Dacă mă apuc din timpul anului, îmi pierd interesul. Aşa, la sfârşitul semestrului, am toate materialele şi le parcurg pe rând, le sistematizez şi astfel, ştiu ce e important şi ce nu. Semestrul trecut am avut două restanţe, dar încerc, de acum încolo, să merg mai des la cursuri să nu se mai întâmple”, ne-a explicat Alexandru Vrînceanu, student în anul III la Facultatea de Ştiinţe Economice. Pe Daniela Popovici am surprins-o în timp ce copia un curs de la o colegă. Şi ea ne-a spus acelaşi lucru: învaţă în sesiune. „Îmi este mai uşor aşa. Le strâng pe toate, apoi le citesc de la un cap la altul, chiar dacă se adună multă materie”, a explicat tânăra, studentă tot în anul III, tot la Ştiinţe Economice.

„Dacă avem un anumit mod de gândire, nu e greu”

Adrian Radion este în anul II şi studiază filozofia. „Sunt foarte ocupat în timpul anului, deci doar în sesiune recuperez. Strâng toate materialele cursurilor la care am lipsit, adică la majoritatea, şi învăţ. Nu îmi este foarte greu deoarece la filozofie e puţin diferit. Dacă avem un anumit mod de gândire sau un concept filosofic nu ne este atât de greu să ne descurcăm. Astfel, în sesiune, iau toate cursurile, subliniez cuvintele cheie care definesc subiectul şi învăţ. În semestrul I am avut două restanţe pentru că am lipsit mult, dar vreau să îndrept lucrurile”, a explicat acesta. Se învaţă şi după sesiune Lucian Rău urmează două facultăţi: Măsurători terestre şi cadastru şi Drept. La ambele este student în anul II. Spre deosebire de ceilalţi tineri, el ne-a spus că învaţă după sesiune. „Momentan am trei restanţe, toate la Cadastru. La matematică întâmpin dificultăţi. Se întâmplă ca profesorii să ne ceară să parcurgem un curs, după care să îl discutăm. Dar eu nu prea merg la cursuri. Mă apuc de învăţat după ce văd că am restanţă, nu în timpul sesiunii sau înainte”, ne spune acesta, cu gura până la urechi.

Mulţi dintre studenţi lasă totul pe ultima sută de metri

Am vrut să aflăm şi părerea unui profesor universitar cu privire la modul în care învaţă studenţii. În acest sens, am discutat cu asist. univ. dr. Matei Damian, de la Facultatea de Litere a Universităţii „Dunărea de Jos” care ne-a spus că, din păcate, tinerii învaţă în ultimele zile. „Din nefericire, studenţii se împart în două categorii: 1 la sută reprezintă procentul celor care învaţă şi în timpul anului şi în sesiune, curs după curs şi restul de 99 la sută sunt cei care nu învaţă nici în sesiune, nici în timpul anului. Poate am exagerat puţin dar oricum, diferenţa este mare între cele două categorii. Mulţi dintre ei lasă materia pe ultima sută de metri şi, în acest fel, îşi fac singuri rău”, ne-a spus acesta.

Citit 4349 ori Ultima modificare Marți, 06 Martie 2012 18:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.