Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
2 comentarii

· Materia se parcurge de regulă în câteva zile înainte de examen · Profesorii spun că, în acest fel, tinerii îşi fac singuri rău · 1 la sută reprezintă procentul celor care învaţă în timpul anului, curs după curs · Sunt şi studenţi care învaţă după sesiune

Cel de-al doilea semestru al acestui an universitar a început de mai bine de trei săptămâni, dar niciun student nu are vreun gând să se apuce de învăţat. A intrat de multă vreme în tradiţia vieţii de student ca materia să fie „înghiţită” în ultimele zile înainte de examen. Deşi mulţi dintre ei au deja restanţe după prima sesiune, studenţii consideră că merită să dea câteva zile de stres pentru câteva luni de relaxare. Deocamdată, din camerele campusului se aude mai degrabă muzică de petrecere. Culmea e că tinerii cu care am discutat şi-au găsit şi motive, în opinia lor întemeiate, care să le susţină această alegere.

„Dacă învăţ din timpul anului, îmi pierd interesul”
„Învăţ în sesiune pentru că îmi ia mai puţin timp şi nu mă plictisesc. Dacă mă apuc din timpul anului, îmi pierd interesul. Aşa, la sfârşitul semestrului, am toate materialele şi le parcurg pe rând, le sistematizez şi astfel, ştiu ce e important şi ce nu. Semestrul trecut am avut două restanţe, dar încerc, de acum încolo, să merg mai des la cursuri să nu se mai întâmple”, ne-a explicat Alexandru Vrînceanu, student în anul III la Facultatea de Ştiinţe Economice. Pe Daniela Popovici am surprins-o în timp ce copia un curs de la o colegă. Şi ea ne-a spus acelaşi lucru: învaţă în sesiune. „Îmi este mai uşor aşa. Le strâng pe toate, apoi le citesc de la un cap la altul, chiar dacă se adună multă materie”, a explicat tânăra, studentă tot în anul III, tot la Ştiinţe Economice.

„Dacă avem un anumit mod de gândire, nu e greu”
Adrian Radion este în anul II şi studiază filozofia. „Sunt foarte ocupat în timpul anului, deci doar în sesiune recuperez. Strâng toate materialele cursurilor la care am lipsit, adică la majoritatea, şi învăţ. Nu îmi este foarte greu deoarece la filozofie e puţin diferit. Dacă avem un anumit mod de gândire sau un concept filosofic nu ne este atât de greu să ne descurcăm. Astfel, în sesiune, iau toate cursurile, subliniez cuvintele cheie care definesc subiectul şi învăţ. În semestrul I am avut două restanţe pentru că am lipsit mult, dar vreau să îndrept lucrurile”, a explicat acesta. Se învaţă şi după sesiune Lucian Rău urmează două facultăţi: Măsurători terestre şi cadastru şi Drept. La ambele este student în anul II. Spre deosebire de ceilalţi tineri, el ne-a spus că învaţă după sesiune. „Momentan am trei restanţe, toate la Cadastru. La matematică întâmpin dificultăţi. Se întâmplă ca profesorii să ne ceară să parcurgem un curs, după care să îl discutăm. Dar eu nu prea merg la cursuri. Mă apuc de învăţat după ce văd că am restanţă, nu în timpul sesiunii sau înainte”, ne spune acesta, cu gura până la urechi.

Mulţi dintre studenţi lasă totul pe ultima sută de metri
Am vrut să aflăm şi părerea unui profesor universitar cu privire la modul în care învaţă studenţii. În acest sens, am discutat cu asist. univ. dr. Matei Damian, de la Facultatea de Litere a Universităţii „Dunărea de Jos” care ne-a spus că, din păcate, tinerii învaţă în ultimele zile. „Din nefericire, studenţii se împart în două categorii: 1 la sută reprezintă procentul celor care învaţă şi în timpul anului şi în sesiune, curs după curs şi restul de 99 la sută sunt cei care nu învaţă nici în sesiune, nici în timpul anului. Poate am exagerat puţin dar oricum, diferenţa este mare între cele două categorii. Mulţi dintre ei lasă materia pe ultima sută de metri şi, în acest fel, îşi fac singuri rău”, ne-a spus acesta.

Citit 3959 ori Ultima modificare Marți, 06 Martie 2012 18:50

2 comentarii

  • postat de Un student la inginerie Sâmbătă, 10 Martie 2012 10:24 Link la comentariu
    0
    0

    Dragi profesori de la UGAL din pacate numai 1% din toti stiti sa predati iar restu de 99% puneti proiectoru si cititi de pe laptop sau in cel mai rau caz intrebati daca ati terminat de scris slide-ul... de cele mai multe ori vii la curs ca sa pierzi 2 ore din viata absolut degeaba, tot in cei 99% sunt si profesorii care isi castiga banul din dictat fara mila nu am mai vazut pana in anul III curs de 4 ore si nici profesor caruia sa nu ii ajunga 4 ore de dictat si te mai tine cateva minute si in pauza...(tineti cont sunt la inginerie nu la medicina , litere sau drept unde nu ai ecuatii legi si formule de calcul, elemente construtive, utilaje etc.), se intampla dar nimeni nu spune nimic nu de alta dar daca te plangi nu mai treci examenul ala pana la licenta.


    Cat despre invatat in timpul anului, tematica este foarte subiectiva, eu unul sunt la inginerie si pot spune ca invat si in timpul anului dar numai la acei 1% din profesorii mentionati mai sus care iti e mai mare dragu sa mergi chiar daca predau o materie grea iti explica cu exemple din viata de zi cu zi, si da invat la acea materie si vin la acel curs saptamana de saptamana.

    De ce vin la acel curs si de ce imi face placere sa vi la acel curs ?

    Raspunsul e simplu: MODUL DE PREDARE si abilitatile de pedagog ale profesorului, in rest mi-e atat de sila de profesori cum ( majoritatea profesorilor de la "Stiinte" au un stil de predat "scarbos" as putea spune cand au materii pe la alte facultati in afara de aia de Stiinte.


    Modul de examinare e stupid, foarte stupid, dupa 5 sesiuni pot spune ca am vazut metode bune de examinare, proaste si total stupide..

    Majoritatea profesorilor nu prea dau o lista concreta cu subiecte la examen, si cei care dau au obiceiul prost sa dea cuprinsul de la cartea lor, am avut cel putin 2 examene pana acum cu 3 pagini A4 de subiecte :)) si nu comparati medicina cu ingineria la una trebuie sa tocesti cuvinte grele si la una trebuie sa gandesti logic nici una nu e usoara dar muti vai da eu la medicina am nus cate 100 de pagini ... si eu am dar ale tale sunt cuvinte ale mele sunt cifre cu litere in greaca pe desupra :)).

    Am avut in schimb un examen foarte interesant la care am invatat mai mult decat la altele... de ce ... nu nu imi placea deloc profesoara si nici cursu ba chiar le detest si acum... dar cand inveti relaxat e cu totul alceva...

    examenul asta avea o lista de subiecte in felul urmator partea 1 2 3 si 4 partea 1 avea 1 singur subiect destul de mare sa ocupe 2 pagini cu tot cu desen (diagrama Fe-C) si explicatii dar indeajuns sa ai nota de trecere 5, si aici vine inovatia hmm am luat 5 sa vad cat de mult pot sa iau peste 5 e si de aici vine dorinta sa inveti stii deja ca ai 5 garantat acum sa vad daca pot mari nota asta mai sus concluzia finala a fost ca am luat 10 la o materie care mi-a fost bagata pe gat desi nu are nici o treaba cu profilul meu dar stiam ca trec daca invat minimum in rest am invatat de dragul competitiei intre colegi.

    Pacat exista multi profesori tineri cu idei prin UGAl si studenti cu minti geniale care au lipsa de mentori, in schimb UGAL este plin de "fosile" cu stiluri si obiceiuri invechite de predare si examinare care nu fac alceva decat sa te faca sa treci prin facultate fara sa stii nimic si cu mai putin par decat ai intrat.

    Doua vorbe las la final poate intr-o zi profesorii UGAL o sa tina cont de ele:

    - Un om de stiinta bun nu face intotdeauna si un pedagog bun
    - "Nu memora niciodată ceva ce poate fi găsit în cărţi" - A. Einstein

    Raportează
  • postat de eu Miercuri, 07 Martie 2012 13:17 Link la comentariu
    0
    0

    Daca nu am avea si profesori care sa ceara milioane la examene pentru un amarat de 6 sau care sa nu isi faca o misiune din a pica studentii ar fi altfel!Dar cu exemple precum Zgherea si Bendrea de la SIA Galati cam greu sa ai cef de facultate!Sanatate.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.