Ministrul Educaţiei: "Notele mici obţinute de elevi la simulare nu trebuie să ducă la sărăcirea programei"

Ministrul Educaţiei: "Notele mici obţinute de elevi la simulare nu trebuie să ducă la sărăcirea programei"
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat marţi că rezultatele slabe obţinute de elevi la simulare nu trebuie să ducă la sărăcirea programei, ci la mobilizarea elevilor. El a spus că deşi şapte din zece elevi au obţinut note sub 5 la simularea evaluării naţionale, nu trebuie să fie luate decizii pripite. "Nu iei o decizie peste noapte, după rezultatele la simulare", a adăugat ministrul Educaţiei.

Întrebat dacă ia în calcul reducerea programei şcolare, Pricopie a spus că rezultatele slabe obţinute de elevi nu trebuie să ducă la "sărăcirea programei şcolare, ci la mobilizarea elevilor". "Acesta este rolul simulărilor, să arate nivelul de pregătire şi să determine elevii să muncească mai mult", a precizat Remus Pricopie.

Ministrul Educaţiei a mai spus că a avut o videoconferinţă cu toţi inspectorii şcolari şi că i-a rugat să înceapă discuţiile cu directorii de şcoli.

Remus Pricopie declara, săptămâna trecută, că este nemulţumit de rezultatele de la simularea evaluării la clasa a VIII-a, pentru că subiectele se puteau rezolva uşor, dacă elevii s-ar fi pregătit.

Citit 1796 ori Ultima modificare Marți, 11 Martie 2014 14:47

5 comentarii

  • postat de leon
    Miercuri, 12 Martie 2014 20:51
    5.13.224.***
    pentru Dan: fii atent la tabla si nu te mai gandi la rachiul pe care mi l-a dat taica-tu ca sa trec clasa:
    fiu, fii, fiii.
    copil, copii, copiii.
    geamgiu, geamgii, geamgiii.
    eu sa fiu, tu sa fii, el sa fie...
    0
    1
    Raportează
  • postat de SPIRU
    Miercuri, 12 Martie 2014 10:44
    194.145.238.***
    In primul rand, ca nu poate fi vorba de saracirea sau imbogatirea programei scolare:
    Societatea informationala in care traim astazi, a schimbat complet perceptia despre viata a elevilor in timp ce scoala a ramas anchilozata cu doctrina veche, comunista, care presupune o simpla acumulare bruta de constinte, de multe ori caduce astazi, ori abstracte, dificil de asimilat. Toate asa-zisele "reforme in invatamant" au schimbat doar forma, pastrand continutul. Nu s-au schimbat deloc metodele de predare iar noile tehnologii IT au fost utilizate mai degraba pentru supravegeherea politieneasca a elevului, in loc sa fie folosite pentru imbunatatirea calitatii predarii la clasa. Nici sistemele de evaluare ale profesorilor si ale elevilor nu s-au schimbat.
    In al doilea rand, implicarea politicului in toate domeniile, a condus la deprofesionalizare. Problema e cat se poate de serioasa: pana si asa-zisul "cod deontologic" despre care se vorbeste astazi, plagiaza codul penal, majoritatea prevederilor fiind legate de infractiuni prevazute de codul penal: abuzul, primire de foloase necuvenite, etc. Profesorii nu stiu nici macar ce ar trebui sa contina propiul lor cod etic. Foarte grav! Datorita politicienilor, bacalaureatul s-a transformat din examen de atestare a nivelului de pregatire in examen de selectie si s-au eliminaret examenele de admitere. Examenul de capacitate si de bacalaureat ar fi trebuit sa fie examene cu grad de dificultate corelat cu nivelul mediu de pregatire al elevilor. Datorita presiunilor politice de raportare de noi succese marete, dar si ale parintilor cu bani, profesorii supraestimeaza deliberat pregatirea elevilor si se abtin sa retrogradeze elevii care nu si-au insusit macar nivelul minim de cunostinte. De aceea apar toate problemele la examene.
    In al treilea rand: fabricile de diplome zamislite de imaginatia doamnei ECATERINA ANDRONESCU!.
    De ce ar mai invata un tanar, cand poate obtine o diploma cu banii parintilor imprumutati de la banca?!
    2
    4
    Raportează
  • postat de cineva
    Miercuri, 12 Martie 2014 07:24
    92.80.176.***
    Eu nu înțeleg de ce numai profesorii de limba română și matematică poartă responsabilitatea rezultatelor la Evaluarea Națională. Ceilalți nu au niciun stres. Când, la română de exemplu, pentru a face o compunere, un elev trebuie să aibă și cunoștințe de la alte materii (biologie, geografie, istorie etc.). Să spunem că au de făcut compunere care vizează o zonă turistică. Ce să facă dacă la geografie sunt praștie sau nu au fost în zona respectivă niciodată. Textul la prima vedere nu-i ajută prea mult. Nu mai spun de faptul că vin în clasa a V-a foarte, foarte slabi. În zona rurală, sunt mulți elevi care vin în clasa a V-a analfabeți: nu știu să scrie, să citească, să socotească, nu știu tabla înmulțirii, etc. Și se așteaptă de la profesorii de limba română și matematică să facă minuni. Nu e drept și nu e corect!
    1
    16
    Raportează
  • postat de dan
    Miercuri, 12 Martie 2014 07:13
    92.80.162.***
    Galatiul pe ce loc sta la note? Fii de combinisti au luat note de trecere? Poate doar cu gaina si rachiul in sacosa!!!
    5
    1
    Raportează
  • postat de Sistem american
    Marți, 11 Martie 2014 14:47
    5.13.136.***
    Băi nene,ce nu înțelegi???????
    Trimiți toți analfabeții la liceu și apoi ai pretenția să ia bacul??????
    Nu au ce căuta la liceu cei care nu iau peste 5.Care nu a învățat- la muncă!
    Aștept ziua în care elevii vor veni cu arme în școală.Și nu e departe.....
    Și cine o să fie vinovat?Nu ministrul,nu directorul,ci...profesorul.Ăsta trebuie exterminat!!!!!!
    0
    26
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.