Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
3 comentarii

* Elevi cu medii generale peste 9,00 n-au reuşit să promoveze examenul de la finalul clasei a VIII-a


Decizia Ministerului Educaţiei de a reduce ponderea mediei din cei patru ani de gimnaziu la admiterea la liceu a fost una înţeleaptă. Mai mult decât atât, profesorii pledează pentru reintroducerea examenului de admitere ca unic criteriu de selecţie pentru continuarea studiilor la liceu. De ani de zile, listele cu ierarhia absolvenţilor de clasa a VIII-a arată în mod clar că notele au ajuns să fie vânate, iar profesorii presaţi, sau poate chiar mituiţi, să acorde calificative cât mai mari.
Elevii cu medii mai mari la evaluare naţională şi mai mici în cei patru ani de gimnaziu sunt foarte puţini, iar diferenţele sunt de cel mult un punct. De exemplu, un copil de la Şcoala Nr. 29 are 9,12 la evaluare naţională şi 8,38 media multianuală. La Independenţa, avem un candidat cu 8,25 la evaluare şi 7,65 media generală din gimnaziu, iar la Şcoala Nr. 11 un altul cu 8,20 la evaluare şi 7,48 în şcoală.

De la 8,19 la 1,95

Ierarhia judeţeană conţine, însă, o mulţime de medii din gimnaziu mult mai mari decât cele obţinute la evaluarea naţională. În unele cazuri, diferenţele depăşesc chiar şi şase puncte! La Şcoala „Nicolae Bălcescu” din Tecuci, o absolventă are media claselor V-VIII 8,19, iar la evaluare n-a luat decât 1,95. Tot o diferenţă uriaşă între cele două medii are şi un candidat din Toflea, care în cei patru ani de gimnaziu a fost premiant, cu 9,47 media generală, iar la evaluare a primit doar 3,45. La Buciumeni, un alt elev, cu 9,33 media multianuală, are 3,92 la evaluare.
Din nefericire, exemplele nu sunt deloc puţine. La aceeaşi Şcoală „Nicolae Bălcescu” din Tecuci, avem elev cu 3,12 la evaluare şi 8,60 media generală. La Şcoala Nr. 19 din Galaţi, avem un caz cu 9,16 media generală şi 4,07 la evaluare. La Tecuci, la Şcoala „Gh. Petraşcu”, mai întâlnim o situaţie cu 4,12 la evaluare şi 9,19 media celor patru ani, performanţă egalată şi de un copil din Chiraftei, cu 9,15 media generală şi 4,17 la evaluare.

Eminenţi la alte discipline, repetenţi la matematică şi română?

Acestea sunt doar câteva dintre exemple, lista fiind plină de diferenţe foarte mari între cele două medii. Există şi voci care susţin că asemenea cazuri sunt normale, întrucât la mediile generale se adună toate disciplinele, nu numai limba română şi matematica. Am făcut un calcul simplu şi am considerat că un elev a obţinut la 13 discipline numai 10 pe linie, iar la română şi matematică a luat doar 5. Chiar şi aşa, însă, nu poţi obţine mai mult de 9,30 media generală. Unde mai pui că e puţin probabil ca un elev de 10 la celelalte materii să nu fie în stare totuşi să promoveze la română şi matematică decât la limită.

Vezi aici ierarhia judeţeană la admiterea la liceu

Citit 2715 ori Ultima modificare Duminică, 13 Iulie 2014 15:31

3 comentarii

  • postat de Alexandru Vineri, 29 Mai 2015 13:57 109.100.34.*** Link la comentariu
    0
    0

    C sa fac daca nu promovez clasa aVIII-a?Am un coleg in clasa care a lipsit foarte mult la scoala si nu ii iese media la majoritatea materiilor si doamna de romana ia spus sa se duca la Tonitza sa dea proba la secti pt corigenti,iar eu sunt corigent pe semestrul al doi-lea la romana,mate si chimie......ce să fac?

    Raportează
  • postat de eu Luni, 14 Iulie 2014 22:57 92.85.246.*** Link la comentariu
    1
    8

    Roxana Penciu, de unde ai mai scos si tampenia asta, ca profesorii sunt mituiti sa puna note mai mari? Nu stiu ce meriti pentru asta.
    Iar cel care se autointituleaza ”cetatean„ e si mai destept. Cica: ”In plus vad ca 100% din cazurile semnalate se petrec in scolile de la tara, unde profesorii sunt mai slabi decat elevii si poate nu stiu nici sa noteze elevul.” Eu am vazut si vad scoli din Tecuci, din Galati chiar, care au asemenea problema. Stiu profesori de la tara foarte buni si care muncesc mult mai mult cu elevii decat cei de la oras. Sa-ti fie rusine ”cetatean”!

    Raportează
  • postat de cetatean Luni, 14 Iulie 2014 10:04 95.77.96.*** Link la comentariu
    5
    8

    Vedeti ca intelegeti.... ultima parte a articolului e cea corecta. Profesorii care predau discipline la care nu se sustin examene, dau note cum le taie capul. Si la urma urmei in societatea in care traim unde poti fi extrem de bun si nu ai loc de munca dupa ce termini facultatea ca sef de promotie ce mai facem atat tam-tam pe niste note la biologie.
    Da chiar se poate, sa tocesti la biologie sau geografie si sa fii incapabil sa iei 5 la mate sau romana. Pentru ca la unele discipline doar tocesti ca un papagal...la astea de examen trebuie sa mai si gandesti.
    Nu modul de admitere la liceu e problema (fie vorba intre noi o admitere organizata de fiecare liceu in parte ar fi o tragedie pentru elevii f buni) ci faptul ca elevii nu mai invata , unul din principalele motive fiind faptul ca acestia nu mai sunt supravegheati. Parintii pleaca sa munceasca in alte tari. Si dvs doriti ca elvii sa mai invete? Cand vad ca parintii lor nu-si gasesc nimic de facut in tara asta pentru ce ar mai invata?
    In plus vad ca 100% din cazurile semnalate se petrec in scolile de la tara, unde profesorii sunt mai slabi decat elevii si poate nu stiu nici sa noteze elevul. La oras, la scolile tari vedem fenomenul invers. Note mai mici in 5-8 decat la examene, deci punem note mici ca sa veniti la pregatire, cand de fapt elevul stie mai mult.
    Si la urma urmei ponderea fiind de 25%, nu va intra elevul de la buciumeni sau chiraftei la lva. Cred ca nici nu-si doreste asta, probabil isi cunoaste nivelul. Sa se scoata de tot media, insa repartizarea computerizata si E.N. sa ramana. Aceasta asigura o sansa egala tuturor copiilor. Admiterea cu subiecte elaborate de fiecare liceu va inflori spaga in invatamant.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.