PARADOXURILE ADMITERII LA LICEU/ Mai puţine note puse "din burtă" de profesori

PARADOXURILE ADMITERII LA LICEU/ Mai puţine note puse "din burtă" de profesori
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

* Reducerea ponderii mediei generale în media de admitere a descurajat vânătoarea de note


Este al doilea an când Ministerul Educaţiei a luat decizia înţeleaptă de a reduce ponderea  mediei generale din cei patru ani de gimnaziu în calculul mediei de admitere. Prin urmare, faptul că notele din şcoala generală contează doar în proporţie de 25 la sută la admitere şi nu 50 la sută cum a fost timp de 10 ani, din 2004 până în 2013, a adus vizibile schimbări pe listele cu ierarhia elevilor din judeţul Galaţi.

Până anul trecut, au existat nenumărate situaţii în care elevi cu medii generale fabuloase, abia puteau scoate la evaluare câteva zeci de sutimi în plus faţă de punctul din oficiu. Rezultau astfel diferenţe fabuloase de câte şase puncte între media generală şi media de la evaluarea naţională. Semn că, în zece ani, elevi şi părinţi, avuseseră timp să pună la cale un adevărat sistem de fentare a admiterii, punând presiuni asupra profesorilor sau vânând notele. Faptul că media generală are o pondere mult mai mică acum pare să fi potolit cumva această goană după note mari, cazurile cu diferenţe strigătoare la cer fiind mult mai puţine.

Deşi rămân în continuare sute de cazuri în care între media de la evaluare şi media generală sunt mai bine de trei puncte diferenţă (lucru care aduce încă o dată în discuţie oportunitatea reintroducerii examenelor de admitere la liceu), numărul situaţiilor cu diferenţe de aproape şase puncte este mult mai mic şi nici nu mai există şcoli campioane la pus notele din burtă, aşa cum se întâmpla în anii anteriori.

1,45 la evaluare, 7,19 în cei patru ani de gimnaziu

Cea mai mare diferenţă între media generală şi evaluarea naţională se întâlneşte pe listele de la Şcoala Nr. 10 din Galaţi, unde un elev are doar 1,45 la evaluare, iar media generală este 7,19. Dar distanţa dintre cele două punctaje este ceva mai mică decât a "campionului" de anul trecut care avea 1,95 la evaluare şi 8,19 media generală.

Un alt caz din 2015 este cel al unui elev de la Liceul "Ov. Caledoniu" din Tecuci, care n-a reuşit să "împuşte" mai mult de 3,50 la evaluare, în schimb la clasă a fost genial, scoţând o medie generală de 9,05. Este însă unica situaţie cu medie generală peste 9,00 şi corigenţă la evaluare, faţă de 2014, când exemple de acest gen am găsit mult mai multe.

Avem totuşi şi în 2015 cazuri flagrante: la Şcoala "Iorgu Iordan" din Tecuci, un candidat a scos o medie de 8,07 în gimnaziu, dar nu s-a priceput decât de 2,82 la evaluare, iar la Chiraftei, un alt copil cu medie generală de 8,72, a punctat doar 2,92 la evaluare (cu 4,85 la română şi 1,00 la matematică).

La Umbrăreşti, ne-au atras atenţia două situaţii: un elev cu 3,60 la evaluare şi 8,41 media generală şi altul, cu 1,50 la evaluare şi 6,91 media generală. La Matca a găsit o diferenţă de cinci  puncte: 8,36 media din gimnaziu şi 3,32 cea a notelor de la examen. 

Invers, doar la şcolile foarte bune

Chiar şi în condiţiile în care subiectele au fost foarte uşoare anul acesta, elevii cu medii mai mari la evaluare naţională şi mai mici în cei patru ani de gimnaziu sunt foarte puţini, iar diferenţele sunt de cel mult un punct. De exemplu, un copil de la Şcoala Nr. 29 are 8,95 media celor patru ani, iar la evaluare a luat 9,32. Altul, de la aceeaşi unitate de învăţământ are în cei patru ani de gimnaziu 8,86, iar la evaluare 9,30.

La fel şi la Şcoala Nr. 28, este un elev cu 9,42 media la evaluare şi doar 8,83 cea din anii de şcoală generală. 

Citit 3279 ori Ultima modificare Marți, 11 August 2015 18:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.