Schimbări la acordarea gradaţiei de merit. Reducerea abandonului şcolar, printre performanţele didactice

Schimbări la acordarea gradaţiei de merit. Reducerea abandonului şcolar, printre performanţele didactice
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Ministrul Mircea Dumitru a aprobat metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit, valabile în sesiunea 2017. Principala noutate adusă de noul act normativ o reprezintă punctajul acordat pentru performanţe notabile în activităţi de prevenire şi combatere a abandonului şcolar, respectiv în managementul de proiecte integrative care să genereze consolidarea culturii şcolare centrate pe progres, cooperare şi incluziune.

Metodologia precizează în mod explicit că la concursul pentru acordarea gradaţiei de merit pot participa cadrele didactice cu o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin patru ani, care în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 au avut performanţe deosebite în prevenirea şi combaterea abandonului şcolar şi a părăsirii timpurii a şcolii, în integrarea copiilor cu nevoi speciale în învăţământul de masă, în progresele şcolare ale elevilor în risc de abandon şcolar. Cadrele didactice trebuie să deţină şi calificativul „Foarte bine" pentru fiecare an şcolar din perioada evaluată. Pentru a obţine gradaţia de merit sunt luate în calcul patru criterii majore, al căror punctaj maxim însumat reprezintă 100 de puncte: activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă (70 de puncte), performanţe deosebite în inovarea didactică (10 puncte), activităţi extracurriculare şi implicarea în proiecte (15 puncte) şi contribuţia la dezvoltarea instituţională (5 puncte).

Astfel, în cadrul criteriului activităţilor cu valoare instructiv-educativă vor fi punctate rezultatele obţinute în pregătirea preşcolarilor şi elevilor din medii dezavantajate, cu cerinţe educaţionale speciale şi cu alte dificultăţi de învăţare, precum şi aplicarea unor proiecte de integrare a celor aflaţi în risc de abandon şcolar şi a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale.

„Prin metodologia la gradaţia de merit, aprobată recent, întoarcem atenţia şi către efortul tuturor acelor profesori care, zi de zi, îşi dedică timpul pentru copiii din medii dezavantajate, cei cu cerinţe educaţionale speciale sau cu alte dificultăţi de învăţare. Altfel spus, deschidem cu adevărat competiţia pentru gradaţia de merit şi pentru cadrele didactice fără premii la olimpiade, dar cu rezultate reale în prevenirea abandonului sau educarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale”, a explicat ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, pe pagina sa de Facebook.

Citit 3270 ori Ultima modificare Joi, 29 Decembrie 2016 02:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.