S-a dat startul Ecotrophelia România 2019

S-a dat startul Ecotrophelia România 2019
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Studenţi, masteranzi, doctoranzi şi cadre didactice de la facultăţi de profil din Bucureşti, Timişoara, Oradea, Suceava, Sibiu şi Galaţi au participat astăzi la deschiderea oficială a Ecotrophelia România 2019, ce a avut loc în sala D12 de la Facultatea de Inginerie.

“Această competiţie naţională este recunoscută ca fiind una dintre cele mai serioase, este o lecţie înaltă de creaţie alimentară în strânsă legătură cu mediul economic. Astăzi vrem să vedem zona în care aţi epatat în cercetare, în care faceţi alimente sănătoase pentru om şi pentru mediu”, a declarat în deschidere prof. dr. Petru Alexe, preşedintele ASIAR, unul dintre organizatorii evenimentului.

La ceremonie a fost prezentă şi echipa gălăţeană care a câştigat medalia de aur de la Paris în 2018, cu îngheţata pe bază de zer delactozat, ce a transmis un mesaj de încurajare participanţilor. “Organizată la Galaţi pentru a doua oară consecutiv, Ecotrophelia România ne aduce în atenţia întregii ţări”, a spus şi prof. dr. Camelia Vizireanu, decanul Facultăţii de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor, care a prezentat echipele înscrise în competiţie şi componenţa juriului.

Astfel, astăzi se vor întrece, mai întâi în prezentare apoi la proba practică, 11 echipe din care patru sunt de la Galaţi. Produsele sunt eco-inovative şi interesante: ciocolată fără zahăr cu umplutură de fasole, bere brună fără gluten, paste din trei feluri de făină: linte, năut şi topinambur, bomboane cu zer, gustare cu cracker din făină de cânepă, maioneză vegetală raw vegan, pe bază de macerat de flori de crăiţă, biscuiţi din germeni de grâu şi făină de ovăz, asezonaţi cu seminţe de dovleac, cânepă şi nuci, o făină obţinută din cojile şi resturile de ţelină, sfeclă, roşie şi morcov şi, nu în ultimul rând, un ingredient multifuncţional din extract de orez negru şi ulei de lavandă, folosit drept colorant şi furnizor de arome în industria alimentară, de cofetărie şi patiserie. “Juriul are o misiune extrem de complexă, pentru că noi nu căutăm doar idei, ci modele de business. Proiectul câştigător va trebui să îndeplinească foarte multe criterii: să aibă un grad ridicat de inovare, credibilitate de piaţă, să fie un proiect fezabil, eco-friendly, cu o formulă optimă de marketing. Nu în ultimul rând, produsul trebuie să aibă gust. Trei din cinci produse sunt respinse de piaţă pentru că nu au gust. Prezentarea este de asemenea importantă, trebuie să transmiteţi încrederea pe care o aveţi în produs”, a declarat Cătălin Bilbie, preşedintele juriului Ecotrophelia. După prezentarea teoretică, în faţa juriului, urmează o etapă de degustare şi discuţii. Câştigătorul fazei naţionale a Ecotrophelia 2019 va fi cunoscut în cursul acestei seri.

Citit 1398 ori Ultima modificare Miercuri, 29 Mai 2019 16:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.