Autobuzele din Belarus, soluții de avarie care ne pun în pericol

Autobuzele din Belarus, soluții de avarie care ne pun în pericol

"Bombele" Transurb iau foc în trafic. Autobuzul MAZ, ars după 13 ani de folosință GSDG
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)
7 comentarii

Circa zece autobuze din flota de 15 MAZ-uri achiziționată de Transurb, prin Primăria Galați, în anul 2008 mai sunt și acum folosite de societatea de transport public local. Ajunse într-o stare avansată de degradare, dar considerate suficient de viabile din punct de vedere tehnic, mijloacele de transport au bifat, în ultimii ani, numeroase sincope în trafic. Ultimul incident și cel mai grav s-a petrecut luni, 22 februarie 2021, când un autobuz a ars în mijlocul străzii, ca și cum ar fi fost atacat cu cocktailuri Molotov. Zeci de călători se aflau în mijlocul de transport, în momentul producerii defecțiunii.

Autobuzele MAZ, 15 la număr, cumpărate din Belarus în urmă cu 13 ani, și-au câștigat, după un deceniu de folosire ca mijloace de transport în comun, nefericitul titlu de "sicrie pe roți". Frecvența cu care au ajuns să cedeze în trafic din cauza diferitor probleme tehnice, zgomotul asurzitor și noxele degajate a făcut ca autobuzele să fie, poate, depășite prematur. La asta s-ar putea adăuga modalitatea de exploatare și uzura intensă, în condițiile în care parcul auto al Transurb era oricum deficitar, iar nevoia de transport public, mare, chiar și pe parcurs, când în dotarea societății au intrat autobuzele SH aduse din țările nordice sau, mai nou, vehiculele noi, achiziționate în ultimii ani. Ce-i drept, în ultima vreme, MAZ-urile au ajuns să fie folosite ca rezerve sau pentru suplimentarea curselor pe traseele aglomerate, sau dimpotrivă, mai puțin circulate.

În foto de mai jos, autobuz MAZ, la scurt timp după achiziționare, în 2008

autobuz-maz-galati.jpg

"Zece autobuze din cele 15 mai figurează ca viabile din punct de vedere tehnic să iasă pe traseu și le folosim în linia a doua, ca să spunem așa. Celelalte cinci au fost retrase din diferite motive. Ele au fost noi inițial, dar calitatea s-a văzut în timp, așa că putem spune că sunt mai bune cele SH aduse din Germania decât acestea. Sperăm ca, odată ce vor veni și autobuzele hibrid, pe care le vom introduce în trafic cât se va putea de repede, să renunțăm total la MAZ-uri, pentru că atunci flota Transurb va fi nouă în proporție de 80 la sută", ne-a declarat Mihai Cadinoiu, directorul Transurb SA Galați.

Autobuzul-torță era, tehnic, valabil

Asta au afirmat reprezentanții Transurb SA, imediat după producerea incidentului de luni, 22 februarie, în care un mijloc de transport din flota de MAZ-uri a ars complet în timp ce efectua o cursă. Circa 25 de oameni se aflau în autobuz în momentul în care un scurtcircuit la compartimentul motor a provocat un incendiu violent, oamenii reușind să coboare înainte ca flăcările să cuprindă în întregime vehiculul. Pompierii au reușit să stingă vâlvătaia care a înghițit ceea ce, cu câteva minute înainte, fusese un autobuz pe care societatea edilitară își punea bazele că poate transporta, în condiții de siguranță, călătorii pe raza municipiului Galați.

Citit 10132 ori Ultima modificare Vineri, 26 Februarie 2021 00:35

7 comentarii

  • postat de Leana Catavencu Joi, 25 Februarie 2021 04:51 5.13.241.*** Link la comentariu
    9
    3

    Simona , hai sa scriem ca sa ne aflam in treaba , daca de altceva nu avem habar.

    Raportează
  • postat de Un contribuabil Miercuri, 24 Februarie 2021 16:35 82.79.132.*** Link la comentariu
    5
    6

    Este clar faptul ca, societatea Transurb nu face fata transportului public de calatori. Daca cu ani in urma, Maxi Taxi faceau concurenta neloiala societatii, acum Transurb detine monopolul! A calatorit cineva din conducerea societatii cu aceste autobuze MAZ, sa vada cate noxe sunt in interiorul acestor epave?

    Raportează
  • postat de Simona Miercuri, 24 Februarie 2021 16:25 81.12.149.*** Link la comentariu
    7
    8

    1. Cred că autobuzele se defectează aşa des pentru că nici nu se întreţin ca la carte. Dacă la TRANSURB şefii sunt habarnişti, la fel şi muncitorii freacă mangaua ca să treacă timpul şi să meargă leafa!
    2. La acest incendiu am înţeles că POMPIERII au ajuns cam după 20 min de la izbucnire, deci foarte târziu. Înţeleg că nu erau persoane în autobuz şi nu era poate o gravitate aşa mare, dar eu stau şi întreb pe cei de la ISU: Voi nu vă gândiţi şi la POLUAREA aerului cauzată de fumul gros degajat de la motorina şi materialele toxice arse?

    Raportează
  • postat de carmen Miercuri, 24 Februarie 2021 15:46 195.32.91.*** Link la comentariu
    0
    10

    dar cine semneaza ca sunt apte de transport persoane ......ma intreb ca vedem ca nimeni nu il ia la intrabari care sunt criteriile pe bucata de autobuz sau pe tot parcul auto din pix

    Raportează
  • postat de Marius Miercuri, 24 Februarie 2021 09:02 89.136.4.*** Link la comentariu
    2
    24

    Din pacate BMC-urile cumparate din Turcia se comporta ca acestea, au multe probleme si cel mai probabil in cativa ani o sa ajunga sa se dezmembreze.
    Intrebati de curiozitate cate autobuze BMC au si au avut probleme in conditiile in care sunt noi.

    Raportează
  • postat de Daniel Miercuri, 24 Februarie 2021 08:38 5.14.154.*** Link la comentariu
    3
    27

    Avem autobuzele ROMAN fabricate in tara, de ce nu luam de la noi.

    Raportează
  • postat de Aderin Miercuri, 24 Februarie 2021 08:34 5.13.254.*** Link la comentariu
    3
    23

    Am auzit de curând cum vorbea un șofer de autobus cu cineva la telefon despre unele autobuze din flota transurb cum că la unele nu le merge pozițiile, scăpa ulei, i se blochează nu știu ce la mașină . Adică tehnic sunt doar pe hârtie , real...poate ajunge torța in orice moment.
    Luni am așteptat un 28 la depozit, cum nu a venit cel din înaintea lui la 14.23 (cum arată panoul) următorul a venit cam plin. Până la Ireg era super plin iar la flora deja unii se chinuiau sa coboare. Ce distanțare... .
    Nu se vrea sa se facă ceva căci până acum erau schimbate 90 % din autobuse.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.