Dr. Haos operează pe Brăilei

Dr. Haos operează pe Brăilei

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Adio, nervi şi timp pierdut la semafor, aşteptând să se facă verde, adio pietoni pe care îi apucă traversatul după ce s-a făcut roşu sau care se deplasează agale, de parcă strada ar fi, în exclusivitate, a lor.

Autoturismele vor putea traversa oraşul de la un capăt la altul în zece minute, iar pietonii vor avea la dispoziţie pasarele supraterane pentru a traversa Brăilei. Sună a scenariu SF, dar asta nu înseamnă că într-o zi nu va putea deveni realitate.

Cert este că, în prezent, în dezbaterea Comisiei de Siguranţa Circulaţiei se află mai multe variante şi soluţii pentru intersecţia Brăilei-Coşbuc de la Tribunal. Viceprimarul PSD Nicuşor Ciumacenco ne-a prezentat cele trei variante discutate, demne de tot interesul şoferilor. Iată-le:

Varianta ideală: „Undă verde”

Potrivit viceprimarului Ciumacenco, dacă municipalitatea va reuşi să obţină finanţare europeană pentru „unda verde”, cuprinsă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, atunci lucrurile s-ar putea rezolva uşor.

Ce înseamnă „undă verde”? „De la intrarea dinspre Tecuci până în Barieră va fi verde continuu şi traversezi oraşul în zece minute. La fel, în cazul intersecţiei de la Păpădie, dinspre Micro 19 până la Tribunal şi la stânga, pe Coşbuc va fi permanent verde.

Investiţia este de vreo 4 milioane de euro, din care peste un milion de euro fonduri europene, deci e nevoie de finanţarea proprie, în timp a Primăriei. Din păcate, nu cred că anul acesta s-ar putea aproba. Dacă se face unda verde, vor dispărea toate trecerile de pietoni şi vor exista pasarele supraterane pe toată strada Brăilei, pentru ca pietonii să meargă pe deasupra.

Eu sunt fan al Chinei – o dată la doi ani merg acolo - şi am văzut aşa ceva. Sunt făcute pasarele inclusiv pentru biciclete! Undă verde o să fac, oricum”, ne-a promis Ciumacenco. Aceasta este şi varianta agreată cu sinceritate şi de şoferul Nicuşor Ciumacenco: undă verde, amenajarea esplanadei de la Sindicate astfel încât să devină un spaţiu public în adevăratul sens al cuvântului şi, în rest, pasarele în toată intersecţia. Dar pentru asta e nevoie de foarte mulţi bani şi de un curaj pe măsură…

Varianta elegantă: sensul giratoriu

Dacă municipalitatea nu va prinde finanţare europeană, atunci la intersecţia de la Păpădie ar putea fi amenajat un sens giratoriu. Este o soluţie elegantă, care şi-a dovedit utilitatea, degajând circulaţia în alte zone aglomerate ale oraşului. 

Varianta „Doamne, fereşte!”: interzis la stânga

Cea de-a treia opţiune avută în vedere ar putea naşte spaime în rândul şoferilor: interzis la stânga. Propunerea ar fi ca pe bulevardele principale din oraş să fie limitat accesul la stânga în intersecţii.

„Este un principiu care se aplică în toate oraşele mari, în Europa, nu numai în Bucureşti. Acest lucru se va face împreună cu Poliţia Rutieră, dar nu se va întâmpla nimic până când nu ştim dacă prindem finanţare pentru unda verde. Ce înseamnă interzis la stânga? De exemplu, dacă vii dinspre Faleză spre Coşbuc, nu mai ai voie să faci stânga. Indiferent de unde vii este interzis la stânga. E cea de-a treia variantă avută în vedere şi una din soluţiile propuse de Poliţia Rutieră”, ne-a spus Ciumacenco. 

Până când se va decide cea mai bună soluţie, va trebui să ne descurcăm cu ceea ce avem: semafoare sincronizate pentru o variantă incipientă de „undă verde” făcută de către Ecosal.

Ar mai fi de spus că ideea „undă verde” şi pasarele nu e câtuşi de puţin nouă, ea a apărut dinaintea alegerilor din 2008. Nu trebuie neglijat şi un alt aspect: cât de practice şi de accesibile vor fi pasarelele pentru persoanele vârstnice şi pentru cele cu dizabilităţi?

Citit 3233 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.