Birourile vamale gălățene, blocate de peste o sută de mașini confiscate

Birourile vamale gălățene, blocate de peste o sută de mașini confiscate
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Din noiembrie 2007, adică de acum 17 ani, datează cea mai veche reținere și confiscare a unei mașini de către vameșii gălățeni

Cel mai „bătrân” autovehicul care zace în spațiile birourilor vamale din Galați este un Moskvici fabricat în anul 1976.

Direcția Regională Vamală (DRV) Galați a confirmat pentru "Viața liberă" că cele peste 100 de mașini confiscate și reținute în spațiile vamale îngreunează activitatea birourilor vamale, atât ca spațiu folosit, cât și din punct de vedere administrativ.

La data de 15 noiembrie 2024, numărul autovehiculelor confiscate și reținute existente la nivelul birourilor vamale din Galați era de 128. "Acestea au fost reținute în perioada noiembrie 2007 - martie 2023, mijloacele de transport fiind folosite la săvârșirea unor contravenții vamale, fapt pentru care au fost reținute până la plata amenzii sau confiscate, în cazul în care au fost modificate în scopul disimulării bunurilor introduse ilegal în România. Cel mai vechi autovehicul confiscat este un autoturism Moskvici 412, an de fabricație 1976", ne-a transmis DRV Galați.

Conform instituției vamale, valorificarea acestor autovehicule nu s-a realizat pentru că nu există titlu de proprietate sau nu sunt în proprietatea statului, fapt pentru care normele juridice în vigoare nu au permis valorificarea lor. "În ceea ce privește existența acestor autovehicule reținute/ confiscate în spațiile birourilor vamale din județul Galați, da, acestea îngreunează activitatea birourilor vamale, ocupând spațiu și generând efort administrativ suplimentar", ne-a transmis DRV Galați.

Situația de la Galați nu este singulară. Conform unei informări recente a Ministerului Finanțelor, peste 1.000 de autoturisme ocupă spații din cadrul birourilor vamale de frontieră de pe raza Direcțiilor Regionale Vamale Craiova, Galați și Iași. "La blocarea spațiilor birourilor vamale de frontieră cu mijloacele de transport reținute a contribuit și practica autorităților administrației locale de a nu demara procedura de executare silită pentru proprietarii care nu au achitat amenzile contravenționale, invocându-se costuri disproporționate cu procedurile de executare în raport cu valoarea autoturismelor sau, după caz, insolvabilitatea debitorilor", afirmă Ministerul Finanțelor.

Principalele probleme cauzate sunt, potrivit ministerului, îngreunarea traficului ca urmare a ocupării pistelor destinate controlului vamal pe fiecare sens; ocuparea spațiilor structurii vamale sau ale altor instituții publice unde sunt reținute fizic autoturismele; cheltuieli necesare pentru depozitare și mutare a mijloacelor de transport către locații unde se poate asigura depozitarea până la plata amenzii; deteriorarea mijloacelor de transport în lipsa condițiilor de conservare și depozitare, cu consecința atragerii răspunderii civile; imposibilitatea suportării tuturor costurilor necesare pentru depozitarea și conservarea în condiții optime a mijloacelor de transport reținute; imposibilitatea asigurării supravegherii și pazei.

Tocmai de aceea, ministerul vrea să creeze cadrul legal care să reglementeze intrarea în proprietatea privată a statului și condițiile de valorificare a mijloacelor de transport reținute. Deocamdată, proiectul se află în dezbatere publică.

Să mai spunem că structurile vamale din județul Galați au confiscat, în acest an, țigarete, alcool și băuturi alcoolice, articole de îmbrăcăminte, jucării, detergenți, butelii cu gaz refrigerant, bancnote false.

Citit 4904 ori Ultima modificare Miercuri, 20 Noiembrie 2024 11:57

2 comentarii

  • postat de macarie banu
    Marți, 19 Noiembrie 2024 14:19
    89.137.225.***
    faceti bai nene donatii la saraci sau cei care au nevoie si nu va mai plangeti atat....despre DRV vorbesc....Parca era chestia cu "amenda se va plati in termen de..." sau nu mai e?!
    2
    7
  • postat de Un roman
    Luni, 18 Noiembrie 2024 21:14
    89.46.12.***
    Proiectul despre care spuneți ,se aplică cu succes în multe țări din Europa. La noi totul se face cu întârziere. Probabil că va mai "curge multă apă pe Dunăre "până se va aplica.
    1
    36

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.