Traseul pe care l-a urmat trenul groazei

Traseul pe care l-a urmat trenul groazei

Foto: Adriana Ciobanu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
1 comentariu

- Luni, ora 06.40 – Trenul InterRegio 1732, cu 300 de călători, pleacă din Galaţi către Bucureşti, pe ruta Brăila - Buzău.

- Luni, ora 07.19 – Trenul ajunge la Brăila, unde stă până seara, aşteptând sosirea unui plug care să îi deschidă cale prin zăpadă.

- Luni, înainte de prânz – Din cauza condiţiilor meteo extreme din Brăila şi Buzău, CFR Călători anulează trenurile care urmau să plece în acea direcţie. „E viscol generalizat. Nu se vede nici în cer, nici în pământ”, confirmă şi directorul regional al CFR SA, Ionel Filimon.

- Luni, în jurul orei 12.00 – Traficul feroviar de călători este paralizat. Nu mai circulă nimic. Toate trenurile sunt anulate în următoarele ore”, declară telefonic ceferiştii de la Informaţii, fără a avea alte date.

- Luni, în jurul orei 13.00 – Graficul trenurilor rămâne incert. Site-urile conţinând mersul trenurilor sunt prăbuşite, din cauza suprasolicitării. Datele afişate pe panourile din Gara Galaţi nu mai corespund realităţii. Biroul de Informaţii este închis. Vânzătorii de bilete sunt singurii care le pot furniza călătorilor date, însă acestea sunt destul de vagi deoarece lucrurile se schimbă de la un minut la altul.

- Luni, în jurul orei 16.00 – CFR Călători anunţă reluarea parţială a traficului feroviar. Trei trenuri urmează să plece de la peron. Între acestea se numără garnitura InterRegio 1574 Galaţi - Bucureşti, programată să părăsească gara la ora 18.10.

- Luni, ora 18.10 – Trenul InterRegio 1574 pleacă din Galaţi, urmând aceeaşi rută ca şi cel care pornise dimineaţă spre Capitală. Garnitura are aproape 100 de călători, între care 13 membri ai echipei de fotbal Oţelul Galaţi. Aceştia se îndreptau către Aeroportul Băneasa, de unde urmau să plece, alături de restul echipei, în cantonamentul din Spania cu un zbor programat marţi, la ora 08.00.

- Luni, ora 20.00 – Acest al doilea tren ajunge la Brăila, iar ceferiştii transferă călătorii în primul tren, care se afla acolo de ore bune.

- Luni, ora 20.50 – Plugul aşteptat soseşte în gara din Brăila, iar garnitura, având nouă vagoane, pleacă spre Făurei cu antemergător.

- Marţi, ora 01.14 – Trenul ajunge la Făurei. Aici preia călătorii dintr-un alt tren, care plecase la ora 16.30 din Constanţa şi care rămăsese, de asemenea, înzăpezit. Garnitura noastră încearcă să înainteze spre Buzău cu ajutorul a încă două locomotive şi a unui plug suplimentar. Nu reuşeşte şi rămâne peste noapte la Făurei.

- Marţi, ora 06.00 – Trenul pleacă din Făurei şi intră în judeţul Buzău, dar se împotmoleşte pe raza comunei C. A. Rosetti, unde întâlneşte un sul de zăpadă înalt de cinci metri şi lung de zece kilometri.

- Marţi, ora 10.00 – Garnitura se află încă în C. A. Rosetti. „Zăpada este atât de mare, încât nici măcar cu şenilatele Armatei nu putem pătrunde”, declară prefectul de Buzău, Paul Beganu. Aflaţi în tren, fotbaliştii de la Oţelul spun că zăpada acoperă geamurile vagoanelor şi călătorii, cu proviziile pe final, mânăncă zăpadă ca să se hidrateze.

- Marţi, ora 14.25 – Garnitura se pune în mişcare, însă în direcţia opusă. Trenul, tras de trei locomotive, se îndreaptă spre Făurei după ce feroviarii decid readucerea lui la Galaţi.

- Marţi, în jurul orei 17.00 – Vagoanele ajung în Făurei şi încearcă să îşi facă drum spre Brăila, cu cinci locomotive! Eşuează după doi-trei kilometri. Revin la Făurei, iar cei de la Primărie le aduc alimente.

- Marţi, după ora 20.00 – „Am rămas fără soluţii”, spune, resemnat, directorul regional al CFR SA, Ionel Filimon.

- Marţi, în jurul orelor 23.00 – Fotbaliştii de la Oţelul coboară din tren şi se cazează, peste noapte, la spitalul din Făurei, de unde pleacă miercuri, în jurul prânzului, cu un elicopter privat.

- Miercuri, ora 07.00 – Un camion al Armatei încărcat cu alimente şi băuturi şi două echipaje ale Ambulanţei din Brăila sosesc la Făurei şi le acordă asistenţă călătorilor sinistraţi.

- Miercuri, ora 11.55 – Pentru că vântul slăbise în intensitate, un plug pleacă din Făurei şi reuşeşte să taie zăpada pe o distanţă de câţiva kilometri, spre Brăila.

- Miercuri, în jurul orei 13.00 – Trenul porneşte din Făurei, în spatele plugului, deplasându-se cu maximum 30 km/h.

- Miercuri, ora 17:08 – După aproape 60 de ore petrecute pe drum, trenul soseşte în Gara Galaţi.


CITEŞTE ŞI:

Calvarul hibernal, la final! Oamenii din trenul înzăpezit s-au întors acasă după 59 de ore de coşmar!
Trenurile erau blocate, iar CFR lansa un comunicat despre o infrastructură de vis
Miercuri seară încă nu se ştia graficul trenurilor de joi
Util pentru călătorii din trenul groazei: cum să obţii despăgubiri de la CFR


 

 

 

Citit 2067 ori Ultima modificare Joi, 09 Februarie 2012 00:12

1 comentariu

  • postat de flo Joi, 09 Februarie 2012 09:46 Link la comentariu
    0
    0

    domnule filimon, solutia era simpla! cand vezi ca un tren plecat de dimineata din galati sta pana seara la braila, nu mai trimiti altul din galati, iar acela din braila il trimiti inapoi la galati, si anulezi toate trenurile pe acea ruta! simplu!
    unii calatori or sa dea cfr-ul in judecata (ar trebui toti) iar banii pe care cfr-ul o sa trebuiasca sa ii plateasca (din banii cetatenilor, care platesc indirect prin impozite subventii acordate cfr-ului), ar trebui sa ii platesti dumneata si toti cei care luati decizii cu cizma!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.