Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
3 comentarii

*Frigul, foamea, setea, groaza suferită de cei aproximativ 400 de „sinistraţi fără voie” în trenul de Bucureşti au un preţ, cel al biletului achitat la casă atunci când au plecat la drum. În momentul în care au plătit biletele de călătorie, fiecare dintre sutele de călători a încheiat un contract cu societatea de transport. Ei au plătit un serviciu, iar transportatorul s-a angajat să-l presteze.

Plecând de la cele peste 50 de ore petrecute în trenul de Bucureşti, cei aproximativ 400 de călători au posibilitatea de a formula o acţiune în instanţă care poartă numele de răspundere civilă contractuală. Avocatul Gabriel Guriţă ne-a spus că vede posibilă o astfel de acţiune atâta vreme cât starea vremii a fost de notorietate, pe toate canalele media fiind transmise în mod repetat avertizările meteo ale Institutului Naţional de Meteorologie şi Hidrologie, potrivit cărora se instituise în întreaga ţară codurile de vreme extrem de nefavorabilă.

Avocatul consideră că în instanţă, posibilii reclamanţi ar putea solicita pe lângă contravaloarea biletului şi despăgubiri pentru foamea, frigul sau setea îndurată. Pe lângă aceste aspecte, pot fi şi persoane care au plecat la drum pentru a încheia o afacere sau să dea un examen. Dacă au considerat că transportul feroviar este mult mai sigur decât cel cu autoturismul şi au pierdut afacerea sau examenul din această cauză, ei se pot îndrepta spre cei care au făcut posibilă pierderea.

Gabriel Guriţă s-a situat atât de partea călătorilor, cât şi a societăţii în cauză, dar şi într-un caz şi în altul discuţia se poartă pe marginea unui contract, iar Codul Civil se coroborează cu regulamentele CFR-ului. Acesta a făcut referire şi la ce ar putea invoca societatea de transport dar cu riscul de a pierde bătălia.

„Societatea ar putea invoca forţa majoră, dar potrivit articolului 1351 din noul Cod Civil forţa majoră este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil. Definiţia vorbeşte de patru condiţii care trebuie îndeplinite cumulativ. Din punctul meu de vedere una dintre acestea nu poate fi invocată – imprevizibilitatea - în condiţiile în care cu trei zile înainte pe toate canalele media s-a vorbit în mod repetat de codurile instituite în toată ţara. Nu trebuie uitat că este o chestiune sensibilă şi chiar dacă eu înclin spre călători, cel care apreciază este întotdeauna judecătorul”, ne-a explicat avocatul Gabriel Guriţă. Tot acesta ne-a făcut cunoscut că în instanţă sunt posibile tot felul de apărări, dar din punctul său de vedere în astfel de condiţii, când informaţia a fost la îndemâna oricui, societatea avea două posibilităţi: fie să anuleze cursele, fie să nu mai vândă bilete.


Răspunderea contractuală - articolul 1350 -

(1) orice persoană trebuie să-şi execute obligaţiile pe care le-a contractat.
(2) atunci când, fără justficare, nu-şi îndeplineşte această îndatorire ea este răspunzătoare de prejudiciul cauzat celeilalte părţi şi este obligat să repare acest prejudiciu, în condiţiile legii
(3) dacă prin lege nu se prevede altfel, niciuna dintre părţi nu poate înlătura aplicarea regulilor răspunderii contractuale pentru a opta în favoarea altor reguli care i-ar fi mai favorabile.   


CITEŞTE ŞI

Calvarul hibernal, la final! Oamenii din trenul înzăpezit s-au întors acasă după 59 de ore de coşmar!
Trenurile erau blocate, iar CFR lansa un comunicat despre o infrastructură de vis
Traseul pe care l-a urmat trenul groazei
Miercuri seară încă nu se ştia graficul trenurilor de joi


 

Citit 2465 ori Ultima modificare Joi, 09 Februarie 2012 00:11

3 comentarii

  • postat de marin Sâmbătă, 11 Februarie 2012 20:55 Link la comentariu
    0
    0

    ciupeste si nea gurita asta ceva de-aci.. ?
    o mirosit el ca-i rost de ceva pt. gurita lui de avocat..

    Raportează
  • postat de badalan Vineri, 10 Februarie 2012 15:35 Link la comentariu
    0
    0

    ln 1993, am plecat cu acel tren -R 72- de la Galati la Bucuresti. Plecarea a fost undeva la orele 19.00 intr-o zi de duminica, iar sosirea la Bucuresti a fost marti, dupa orele 16.00. Am inghetat o noapte in tren la Dedulesti (D/L) si o noapte in Faurei (L/M). Istoria se repeta.

    Raportează
  • postat de Calator in acelasi tren al groazei Vineri, 10 Februarie 2012 07:48 Link la comentariu
    0
    0

    Un avocat "istet" si-a gasit o sursa de venit.. In mod normal, zapada nu trebuie sa constituie obstacol in functionarea CFR-ului. In plus, s-a trimis trenul la solicitarile insistente ale calatorilor care vedeau in CFR singura solutie pentru a ajunge la Bucuresti. Multi dintre acestia circulau in mod normal cu autocarul sau cu masinile personale. Pentru CFR a fost o intentie de a face o fapta buna dar noi suntem adeptii faptului ca nici o fapta buna nu trebuie sa scape fara a fi pedepsita. Adevaratii vinovati sunt cei care au distrus CFR-ul si au "reformat" statul. Ei au la dispozitie avioane si elicoptere speciale pentru a ajunge sa voteze, pentru a se mentine la putere. Cine si cu ce sa mai fabrice parazapezi si sa le planteze? Dar decat sa ai atitudine fata de adevaratii vinovati, hai sa lovim in CFR-ul bolnav.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.